Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    .
    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        Skärmklipp.JPG Visningar:	1 Storlek:	6.6 kB ID:     	2400273
    Klicka på bilden för större version

Namn: Skärmklipp 2.JPG
Visningar: 124
Storlek: 3,9 KB
ID: 2400274

    Senast redigerad av c90368; 24 March 2019, 13:20.
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av c90368
      .
      Klicka på bilden för större storlek Namn:	 Skärmklipp.JPG Visningar:	1 Storlek:	6.6 kB ID: 	2400273
      Klicka på bilden för större version

Namn: Skärmklipp 2.JPG
Visningar: 124
Storlek: 3,9 KB
ID: 2400274

      Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


      Haha, det visste jag väl att jag skulle göra , vilket tålamod du har med mig Maths, tack
      Få se om det funkar nu då
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Det är märkligt att vissa filmer jag tittar på får mig att känna doften av akvarium och jag får en "vill ha" känsla. Detta var en sådan film...
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Fin film! Växterna ser verkligen ut att trivas och fiskarna likaså.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av c90368
            Det är märkligt att vissa filmer jag tittar på får mig att känna doften av akvarium och jag får en "vill ha" känsla. Detta var en sådan film...
            Kul att du tycker så Maths . Det skulle vara väldans roligt om du skaffade ett kar som vi fick följa, ett enda litet apiskar bara

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • LindaAlgo
              • July 2015
              • 1373

              Så fint det! Filmen var verkligen värd att vänta på.
              Med vänlig hälsning Linda

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Tack så mycket Nando och Linda, kul att ni gillar filmen

                //Inger

                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ofta så läser man just om apisar, att när honan har lagt sina ägg i sin grotta, då vaktar hanen det yttre "reviret" runt honan för att mota bort ev. faror. Jag har sällan sett detta beteende hos mig - förutom då hos A. borellii. För det mesta har honorna skött all själva - alltifrån att vakta sin grotta till senare att vakta sina frisimmande bäbisar. Det har inte alltid funkat, tippar på att hon inte klarar allt själv och att pappan eller andra fiskar käkar upp ynglingarna.
                  Funderar bara på varför det oftast händer, hos mig i alla fall.
                  Väntat fortfarande på att jag ska få se små yngel simma ut från sin trygga grotta, det har gått sju dagar nu. Jag vill ju filma igen

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • LindaAlgo
                    • July 2015
                    • 1373

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Ofta så läser man just om apisar, att när honan har lagt sina ägg i sin grotta, då vaktar hanen det yttre "reviret" runt honan för att mota bort ev. faror. Jag har sällan sett detta beteende hos mig - förutom då hos A. borellii. För det mesta har honorna skött all själva - alltifrån att vakta sin grotta till senare att vakta sina frisimmande bäbisar. Det har inte alltid funkat, tippar på att hon inte klarar allt själv och att pappan eller andra fiskar käkar upp ynglingarna.
                    Funderar bara på varför det oftast händer, hos mig i alla fall.
                    Väntat fortfarande på att jag ska få se små yngel simma ut från sin trygga grotta, det har gått sju dagar nu. Jag vill ju filma igen

                    //Inger
                    Har samma erfarenheter som dig. Borellii hanen hjälpte till. Min mac-hane är snarare ute och raggar på den andra honan.
                    Med vänlig hälsning Linda

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Fast när det gäller min hane, så får han ju heller aldrig chansen att vakta eftersom hans hona hela tiden jagar bort honom när han kommer i närheten av grottan. Han vill ju dit, men frågan är varför, vill han käka upp ägg/yngel? Det visar sig snart om det tittar fram några avkommor.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Jag har ju bara haft kakaduor men där har hanen alltid vaktat det yttre reviret och ibland även hjälpt till att vakta närmare ynglen. Det kanske kan skilja sig åt mellan sorterna och/eller individer.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Nando
                          Jag har ju bara haft kakaduor men där har hanen alltid vaktat det yttre reviret och ibland även hjälpt till att vakta närmare ynglen. Det kanske kan skilja sig åt mellan sorterna och/eller individer.
                          Japp, kan vara så.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Har det tittat fram några små?

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Har det tittat fram några små?
                              Nej tyvärr, något hände i går natt. Förmodligen vallade honan sina små utanför grottan och några hungriga kom och käkade upp dom, tråkigt

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • ICC
                                • November 2006
                                • 1310

                                Ja trist när de försvinner sådär. De tar säkert nya tag!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...