Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_9707.JPG Visningar:	1 Storlek:	64.0 kB ID:     	2400175Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_9712.JPG Visningar:	1 Storlek:	48.4 kB ID:     	2400176Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_9719.JPG Visningar:	1 Storlek:	44.3 kB ID:     	2400177 Lite kul händer sen ett par dagar i mitt A. agassizii-kar. Ena honan vaktar sin kokosnöt med hull å hår. Den här lilla tjejen jagar bort tetror, ganska så maffiga corysar, pappan och den andra honan. Jag har filmat nu i två dagar, mest för att visa honans beteende, men när jag ska ladda upp filmerna på YT, så säger YT "att det inte går att bearbeta filmerna", vidare att jag ska ha godkända filer?? Fattar nada? Jag har ju filmat tidigare och det har funkat.
    Så några bilder i stället, väldigt suddig på honan som befinner sig långt in i karet och vaktar sin kokosnöt, och sen pappan förstås. Några av er kanske inte gillar just den här färgvarianten "firered", jag gör det i alla fall .
    Senast redigerad av Inger H; 21 March 2019, 19:39.
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Vad roligt! Jag tycker de är jättefina!

      Kommentar

      • LindaAlgo
        • July 2015
        • 1373

        Så fina de är. Vad konstigt med YT. Jag har tyvärr inte tillräcklig koll på det för att kunna svara på dina funderingar.
        Med vänlig hälsning Linda

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Kanonfina!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Jag har ju inga förväntningar på att det blir "nåt", men kul är det allt att få följa honan så här långt i alla fall

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • smajlet
              • January 2018
              • 1374

              Äntligen är jag tillåten att besöka din sida.
              har varit utlåst på något vis.

              Vilken gran färg fisken har.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av smajlet
                Äntligen är jag tillåten att besöka din sida.
                har varit utlåst på något vis.

                Vilken gran färg fisken har.
                Haha, "tillåten" och "utlåst" - skumt värre Kul att du gillar färgen i alla fall

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Jenny_E
                  • July 2004
                  • 661

                  Ja de var fina! Ingen aning om hur viltformen ser ut iförsig.

                  Kommentar

                  • cambru

                    • September 2008
                    • 209

                    De är otroligt fina i både färg och form!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av cambru
                      De är otroligt fina i både färg och form!
                      Så kul att även du gillar färgen Camilla - och formen . Har suttit vid karet många stunder idag för att kanske få se frisimmande yngel, borde vara dags nu om det finns något i kokosnöten.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Hoppas, hoppas!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Alltså jag blir så fruktansvärt frustrerad när jag inte fattar . Jag försöker gång på gång ladda upp filmer på You Tube, med det funkar inte. YT säger så här: "det gick inte att bearbeta videoklippet. Se till att du laddar upp en filtyp som kan användas". Jag har ju filmat tidigare och det har funkat, har ju bara behövt trycka på filmknappen. Finns det någon vänlig själ som kan förklara för mig vad som felar?

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Har du tittat på detta?

                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av c90368
                              Japp, jag testade igen med att ladda upp, men fortfarande får jag samma svar från YT - phuu. Jag har ställt in bildstorleken i kameran, men det hjälpte inte heller. Sen så fattat jag nog inte vad jag läser - ett tekniskt blåbär är vad jag är .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Tänk ändå vad polletten trillar ner när får sova på saken och ting. Maths du puffade mig på rätt väg, så i morse fattade jag hur jag skulle göra. Det var ju bara klicka ett endaste litet klick på "övrigt" så funkade uppladdningen, så långt var det bra en liten stund. Laddade upp filmen här i tråden, men se där fick jag tji - igen
                                Zoopet svar, filmen är på drygt tre minuter, är den för lång?

                                Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_9724.JPG Visningar:	1 Storlek:	25.7 kB ID:     	2400271
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...