Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Linda - du vet ju bäst hur han brukar vara och kan säkert bedöma om det går med räkor eller inte.

    Inger - hur har det gått med lysrören?

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Nando
      Linda - du vet ju bäst hur han brukar vara och kan säkert bedöma om det går med räkor eller inte.

      Inger - hur har det gått med lysrören?
      Det har löst sig, jag iddes inte diskutera vidare, det ledde ingen vart så jag köpte själv ett nytt rör.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • LindaAlgo
        • July 2015
        • 1373

        Ursprungligen postat av Inger H

        Det har löst sig, jag iddes inte diskutera vidare, det ledde ingen vart så jag köpte själv ett nytt rör.

        //Inger
        Vad trist. Men då var det "bara" röret som det var fel på i alla fall?

        Med vänlig hälsning Linda

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av LindaAlgo
          Vad trist. Men då var det "bara" röret som det var fel på i alla fall?
          Japps, det var "bara" ett rör som felade på ett sprillans nytt kar, men nu lägger jag det här lite trista bakom mig och planerar för invånare i detta lilla 125-liters - blir skojsigt det . Är faktiskt lite stolt över mig själv att bara ha tillsatt amanoräkor - karet har ju varit igång i 1½ månad, tålamodet har fått sig en liten pers .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • LindaAlgo
            • July 2015
            • 1373

            Ursprungligen postat av Inger H

            Japps, det var "bara" ett rör som felade på ett sprillans nytt kar, men nu lägger jag det här lite trista bakom mig och planerar för invånare i detta lilla 125-liters - blir skojsigt det . Är faktiskt lite stolt över mig själv att bara ha tillsatt amanoräkor - karet har ju varit igång i 1½ månad, tålamodet har fått sig en liten pers .

            //Inger
            Det låter smart! :P Vet du vad för slags tema du vill ha? Eller är allt öppet fortfarande? Hehe känner så också. Och nu har jag två kar som ska fyllas. Men måste få upp hyllan först.
            Med vänlig hälsning Linda

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av LindaAlgo

              Det låter smart! :P Vet du vad för slags tema du vill ha? Eller är allt öppet fortfarande? Hehe känner så också. Och nu har jag två kar som ska fyllas. Men måste få upp hyllan först.
              Såklart någon liten dvärgciklid - typ apistogramma, vet faktiskt inte annars vad jag skulle kunna tänka mig . Jag har ju inte så många valmöjligheter här på vischan

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Apisar är skoj! Ska bli kul att höra vilken sort det blir.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Väldigt mycket OT nu, men kan inte låta bli. Stafetten VM damer blev en riktig rysare mellan Sverige och Norge - men dessa västernorrländska damer lyckades fullt ut. Har jag sagt att jag är västernorrlänning . Så GRATTIS till dessa duktiga tjejer . Tror inte att resten av Sverige klarar sig utan oss - faktiskt inte i nåt sammanhang

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • LindaAlgo
                    • July 2015
                    • 1373

                    Ursprungligen postat av Inger H

                    Såklart någon liten dvärgciklid - typ apistogramma, vet faktiskt inte annars vad jag skulle kunna tänka mig . Jag har ju inte så många valmöjligheter här på vischan

                    //Inger
                    Hur har det gått med ditt kar?
                    Med vänlig hälsning Linda

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av LindaAlgo

                      Hur har det gått med ditt kar?
                      Fortfarande bara tetror och amanoräkor i senaste lilla karet, men kanske nästa vecka kommer något nytt ... .
                      Du Linda, som du skrev i din egen tråd "det finns inget att fota". Det är ju nu som det är kul att se foton - allt från struligt "startauppkaos" till det färdiga projektet, så fota på!

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • LindaAlgo
                        • July 2015
                        • 1373

                        Ursprungligen postat av Inger H

                        Fortfarande bara tetror och amanoräkor i senaste lilla karet, men kanske nästa vecka kommer något nytt ... .
                        Du Linda, som du skrev i din egen tråd "det finns inget att fota". Det är ju nu som det är kul att se foton - allt från struligt "startauppkaos" till det färdiga projektet, så fota på!

                        //Inger
                        Jag vet inte varför jag fick för mig att du inte hade startat upp det.
                        Hehe, det är sant. Lättare att ge råd till andra än att följa dem. Nä men jag får prestationsångest.
                        Med vänlig hälsning Linda

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Ursprungligen postat av Inger H

                          Fortfarande bara tetror och amanoräkor i senaste lilla karet, men kanske nästa vecka kommer något nytt ... .
                          Du Linda, som du skrev i din egen tråd "det finns inget att fota". Det är ju nu som det är kul att se foton - allt från struligt "startauppkaos" till det färdiga projektet, så fota på!

                          //Inger
                          Ser fram emot att få veta vad för nytt som kommer!

                          Linda - ha inte prestationsångest. Håller med Inger om att det är intressant att få följa hela förloppet från början. Jättekul att se ett kar växa fram. Inget är ju som man vill ha det direkt.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Nu så är mitt 125-liters komplett efter dryga två månader - ganska så ok av mig att vänta "så länge".
                            En Apistogamma i repris, som jag hade för ganska så många år sedan, men inte denna färgvariant - Apistogramma agassizii "firered". Väldigt fina exemplar 1+2 - ganska så unga och väldigt vackra .
                            Dessa firrar delar dom karet med. Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9664.JPG
Visningar: 174
Storlek: 77,3 KB
ID: 2399475Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9680.JPG
Visningar: 166
Storlek: 65,1 KB
ID: 2399476Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9669.JPG
Visningar: 175
Storlek: 48,0 KB
ID: 2399477Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9674.JPG
Visningar: 162
Storlek: 72,8 KB
ID: 2399478Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9657.JPG
Visningar: 164
Storlek: 45,9 KB
ID: 2399479Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9661.JPG
Visningar: 165
Storlek: 24,8 KB
ID: 2399480
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Vad kul! Och vackra bilder som vanligt!

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Nu så är mitt 125-liters komplett efter dryga två månader - ganska så ok av mig att vänta "så länge".
                                En Apistogamma i repris, som jag hade för ganska så många år sedan, men inte denna färgvariant - Apistogramma agassizii "firered". Väldigt fina exemplar 1+2 - ganska så unga och väldigt vackra .
                                Dessa firrar delar dom karet med. Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9664.JPG
Visningar: 174
Storlek: 77,3 KB
ID: 2399475Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9680.JPG
Visningar: 166
Storlek: 65,1 KB
ID: 2399476Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9669.JPG
Visningar: 175
Storlek: 48,0 KB
ID: 2399477Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9674.JPG
Visningar: 162
Storlek: 72,8 KB
ID: 2399478Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9657.JPG
Visningar: 164
Storlek: 45,9 KB
ID: 2399479Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9661.JPG
Visningar: 165
Storlek: 24,8 KB
ID: 2399480
                                Ser ut som en lyckad kombination. Visst känns det rätt bra när karen är kompletta, då är det bara att njuta och hoppas på att allt funkar som det skall.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...