Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av c90368
    Hittade detta, uppenbarligen de torkade fruktskalen från ett träd som heter Sterculia foetida



    https://tanninaquatics.com/products/jungle-pod
    Tack snälla för länkarna . Intressant att få veta det rätta namnet och var träden finns. En kakduciklid på en av bilderna dessutom, kanske en kommande lekgrotta .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Har du bestämt vilken apisto som ska gå i karet?

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Nando
        Har du bestämt vilken apisto som ska gå i karet?
        Nej, jag vet inte än vad det blir, jag får se vad som finns när det blir dags. Tålamodet måste få sig en dust först

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • LindaAlgo
          • July 2015
          • 1373

          Tycker att ditt akvarium är fint med. Tycker att Heart cave är riktigt läcker med.
          Jag önskar att det fanns flera såna alternativ i Sverige. Har varit sugen på att köpa produkter från Tannin Aquatics under en längre tid men drar mig för den dyra frakten och tullen.
          Gillar deras paket med.

          Jag har kokat mina catappalöv som du nog vet men jag sparar med avkoket och kan hälla i det i karen efter behov. Eller så är tanken i alla fall. Första gången jag testar.
          Med vänlig hälsning Linda

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av LindaAlgo
            Tycker att ditt akvarium är fint med. Tycker att Heart cave är riktigt läcker med.
            Jag önskar att det fanns flera såna alternativ i Sverige. Har varit sugen på att köpa produkter från Tannin Aquatics under en längre tid men drar mig för den dyra frakten och tullen.
            Gillar deras paket med.

            Jag har kokat mina catappalöv som du nog vet men jag sparar med avkoket och kan hälla i det i karen efter behov. Eller så är tanken i alla fall. Första gången jag testar.
            Jag har beställt Heart cave och turkisk hassel från shrimps.se. Smart att spara avkoket från catappalöven, då får du ju naturligt svartvatten

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • LindaAlgo
              • July 2015
              • 1373

              Ursprungligen postat av Inger H

              Jag har beställt Heart cave och turkisk hassel från shrimps.se. Smart att spara avkoket från catappalöven, då får du ju naturligt svartvatten

              //Inger
              Kul att de börjat ta in lite mer. Ska se vad som finns nästa gång jag behöver beställa sånt.
              Med vänlig hälsning Linda

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Ursprungligen postat av Inger H

                Nej, jag vet inte än vad det blir, jag får se vad som finns när det blir dags. Tålamodet måste få sig en dust först

                //Inger
                Haha, okej!

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Hur går det med tålamodet ?

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Nando
                    Hur går det med tålamodet ?
                    Min inte så värst bästa "kompis" tålamodet å jag kämpar på tillsammans så gott det nu går, tålamodet brukar sällan vinna - men man vet aldrig, kanske denna gång...

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Haha, okej, vi får vänta och se!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Den här vackra tetran Pyrrhulina Obermylleri går nu som inkörningsfiskar i mitt nystartade 125-literkar. Aningen vågat av mig, eftersom jag inte vet ett smack om dessa. Fanns på imazo:s lista - en tetra som jag aldrig hade sett, kunde bara inte låta bli att beställa. Det finns inget - eller väldig lite dokumentation om den här tetran, men om dess släkting finns en del information.


                        En väldig tuff tetra verkar det som, jag kommer att flytta halva stimmet till det större karet när det blir dags, men än så länge får dom samsas tillsammans med några amanoräkor

                        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9551.JPG
Visningar: 179
Storlek: 139,9 KB
ID: 2397680



                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Rufus
                          • January 2005
                          • 866

                          Spännande att bekanta sig med en ny fisk! Den ser ju fin ut.
                          // Annicka

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Spännande, ska bli intressant att följa!
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              [QUOTE=c90368;n2397683]Spännande, ska bli intressant att följa![/QUOT

                              Tycker jag med. Om man läser länken om P. spilota, så ser jag dess likheter med ciklider - en ständig jakt mellan hanarna, men utan att någon skadar varann. Nu har jag verkligen fått något annorlunda att ta tag i, kul och intressant faktiskt

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Vad roligt Inger!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...