Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Japp, honorna får inte lika mycket uppmärksamhet, trots att dom är vackra och jobbar halv ihjäl sig när det blir tillökning. Hmm, liknar oss mänskliga lite...

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • ICC
      • November 2006
      • 1310

      Ursprungligen postat av Inger H
      Japp, honorna får inte lika mycket uppmärksamhet, trots att dom är vackra och jobbar halv ihjäl sig när det blir tillökning. Hmm, liknar oss mänskliga lite...

      //Inger
      Jag hoppas verkligen du var ironisk

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av ICC

        Jag hoppas verkligen du var ironisk
        Lite ironisk var jag allt

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Det ska bli kul att se vad inredningen tar vägen den här gången i mitt nya 125-liters. Nu äntligen har rötterna blivit vattenmättade. Som Mats skriver i sin tråd, lägger inte jag heller upp bilder för att någon ska skriva "hurra" vilka snygga bilder. Även jag vill bara dela med mig av vad jag har för invånare, kanske någon skojig bild - eller vad som kanske händer i mina kar.
          Jag gillar att fota .

          Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN2723.JPG
Visningar: 141
Storlek: 288,0 KB
ID: 2397002
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Se där! Lookin' Good!

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Den där svarta bakgrunden är så snygg! Det är fortfarande ett av de bättre tipsen jag fått - att helt enkelt måla med svart akrylfärg. Snyggt, billigt och riktigt effektfullt. Ditt kar lovar gott, ska bli kul att se hur det utvecklas

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Inger, visst har du haft ap trifasciata? Minns jag rätt om din hane var rätt aggressiv? Tycker de är så fina och de verkar dessutom funka bra i neutralt vatten. Nu när jag "höll mig" från att köpa räkkar funderar jag mycket på vilken fisk jag faktiskt skulle vilja ha i nästa (teoretiska) kar. Gillar ju kakaduornas beteende skarpt och skulle gärna testa någon ny apistogramma...

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Nando
                  Inger, visst har du haft ap trifasciata? Minns jag rätt om din hane var rätt aggressiv? Tycker de är så fina och de verkar dessutom funka bra i neutralt vatten. Nu när jag "höll mig" från att köpa räkkar funderar jag mycket på vilken fisk jag faktiskt skulle vilja ha i nästa (teoretiska) kar. Gillar ju kakaduornas beteende skarpt och skulle gärna testa någon ny apistogramma...
                  Ja, det är en del år sedan. Hanen var väldigt aggressiv mot honorna, minns att jag inte kunde klura ut varför - kanske var dom inte tillräckligt tilltalande enligt honom. Jag har varit jättesugen på att testa igen, vem vet, kanske i kommande kar .
                  Bilder då det begav sig.

                  Klicka på bilden för större version

Namn: 003.JPG
Visningar: 139
Storlek: 398,9 KB
ID: 2397007Klicka på bilden för större version

Namn: två honor.jpg
Visningar: 159
Storlek: 26,7 KB
ID: 2397008
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Vilka fina fiskar!

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Tråden rinner iväg... Jag är kvar på bilderna av dina honor

                      Visst är Ap honorna fina, speciellt när man har nördat ner sig så man kan läsa av deras färgskiftningar, de är som en öppen kortlek.
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Det har du helt rätt i Maths, det är kul att läsa deras humörskiftningar

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          För första gången har jag torrinrett. Kanske jag blir klar idag med växter och allt. Växterna på roten är Windelöv

                          Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN2725.JPG
Visningar: 142
Storlek: 391,0 KB
ID: 2397038
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • smajlet
                            • January 2018
                            • 1374

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            För första gången har jag torrinrett. Kanske jag blir klar idag med växter och allt. Växterna på roten är Windelöv

                            Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN2725.JPG
Visningar: 142
Storlek: 391,0 KB
ID: 2397038
                            Ser ut att bli jättefint, brukar köra med pensel som på bilden och torinreder åxå mina kar samt vattenspruta till växterna

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av smajlet

                              Ser ut att bli jättefint, brukar köra med pensel som på bilden och torinreder åxå mina kar samt vattenspruta till växterna
                              Fyllde vatten igår kväll, men lite pillande blir allt i dag också

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Rufus
                                • January 2005
                                • 866

                                Så roligt göra! Hittade ett ngt repigt 60-liters ”bara för att ha lite växter i” men kunde ju inte låta bli att ”inreda”.. Ska strax gå och byta lite vatten och ta bort lite flytväxter som täcker ytan.
                                // Annicka

                                Kommentar

                                Arbetssätt...