Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Ursprungligen postat av Inger H

    Jag vet inte vad som händer, men lägger i bilden igen??

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN2642.JPG
Visningar: 207
Storlek: 451,3 KB
ID: 2394376
    Se riktigt mysigt ut för AP.

    Vad jaq kan sakna, men det kanske inte syns, är ett ställe där honorna kan komma undan för hannen, något litet prång av något slag.
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av c90368

      Se riktigt mysigt ut för AP.

      Vad jaq kan sakna, men det kanske inte syns, är ett ställe där honorna kan komma undan för hannen, något litet prång av något slag.
      Morrn Maths, det förstår du väl att honorna har var sitt "boende", men dom fick jag inte med på förra bilden. Två kokosnötsgrottor en på varje kortsida, ny bild .

      Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN2651.JPG
Visningar: 127
Storlek: 323,5 KB
ID: 2394389

      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Tänkte väl det
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Inkoppning pågår av dyrgripar...
          Lite pirrigt faktiskt, nästan lika dyra som kvalitetsdiscus - fast bara nästan

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Spännande!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Nando
              Spännande!
              Nu är dom i karet i mörker ett par timmar, så himla spännande att se hur allt utvecklar sig, bara dom överlever en massa resor som dom har fått gjort VF som dom är.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Jag håller tummarna!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Skall bli kul att se bilder och filmer senare.
                  Lycka till!

                  Kommentar

                  • ICC
                    • November 2006
                    • 1310

                    Ska bli kul att få se när de gått till sig i din fina akvarium. Lycka till med dem!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Varmt tack Nando, Mats och ICC för lycka till . Jag vill verkligen lyckas med dessa juveler. Skymmningsbelysningen är på nu, men vad jag kan se nu i alla fall, så snokar alla tre runt och kollar in läget

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ibland blir jag riktigt riktigt trött, grrr. Igår när mina tre apisar kom i varsin påse, så tyckte jag redan då att det inte var en hane + två honor - utan två hanar + en hona. Ni vet hur fiskar ser ut i påsarna - bleka och tråkiga efter en lång färd, så jag trodde nog att jag sett helt fel, men icke då. I morse när jag hade full belysning, så ser jag att jag hade rätt, en stackars hona och två hannar - dessutom väldigt magra alla tre. Beställar man så pass dyra fiskar, så kanske man kan begära att det blir rätt.
                        Det är liksom inte första gången jag får fel könsfördelning gällande apistogramma från "min" grossist. Visserligen är den ena hanen betydligt mindre än den andra, dock ser man stor skillnad ändå trots litenhet.
                        Apistogrammahonor - tycker jag i alla fall inte går att missa hur dom ser ut.
                        Kontaktade min affär idag, så jag kommer få en till hona, förhoppningsvis då av rätt kön. Hoppas nu bara att inte hannarna ryker ihop rejält, sen två par i ett 140L är för litet tycker jag. Jaja, vi får se hur allt utvecklar sig.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ja, det är ju också självaste Fan och hans mormor att du skall behöva beställa på det där jädra sättet.
                          Tala om för affären att du tar med den ”sämste” hanen tillbaka då du hämtar en hona till - rakt byte bara.

                          Levande föda och andra godsaker, så skall du se att de tjockar till sig.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Ja, det är ju också självaste Fan och hans mormor att du skall behöva beställa på det där jädra sättet.
                            Tala om för affären att du tar med den ”sämste” hanen tillbaka då du hämtar en hona till - rakt byte bara.

                            Levande föda och andra godsaker, så skall du se att de tjockar till sig.
                            Japp jag får nog köpa lite levande föda som kommer att kräla i en burk i kylskåpet, lite kräsen är jag allt, men vad gör man inte för dyrgripar . Förslag på levande Mats?

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              ... känns himla fel att bolla en av hanarna fram å tillbaka.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Men, vad tröttsamt. Förstår din irritation till fullo. För det priset borde man verkligen få vad man beställt. Om det inte är så att du måste betala för den nya honan kanske du kan testa att ha kvar alla? Om de vill ha mer pengar låter det dock klokt att betala genom att ge tillbaka den sämre hanen. Du märker kanske under tiden du väntar på honan om karet är för litet för två hanar. I så fall är ju valet enkelt, även om det är synd om den som flyttas runt. Lycka till!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...