Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av c90368
    Då borde det inte vara några problem, ni vet ju vad som finns i vattnet. Att ha sjövatten måste vara det absolut bästa man kan ha, framförallt norröver där det förhoppningsvis är fritt från mänsklig påverkan.
    Ja, vet exakt vilka värden som sjövattnet har, kanon som akvarievatten enligt vattenanalys flera gången. Brunnsvattnet som fanns här tidigare var dock ett katastrofvatten.
    Såklart har vi rening som UV och kolfilter.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Kul att du gjorde slag i saken, Inger! Topp!
      Återstå att se om det blir kul Mats, kanske jag har tagit mig vatten över huvvet

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Vad spännande Inger! Kul att du slog till. Heja dig!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Nando
          Vad spännande Inger! Kul att du slog till. Heja dig!


          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Man måste ju faktiskt testa för att veta. Och för att lära sig nya saker. Det intalar jag mig själv i alla fall när jag tänker på mina kommande fjärilar

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Nando
              Man måste ju faktiskt testa för att veta. Och för att lära sig nya saker. Det intalar jag mig själv i alla fall när jag tänker på mina kommande fjärilar
              .
              Så är det Nando. Fjärilsciklider är inte lätta, fast för en del är det så Apistogramma då, i mitt fall har en hel del apisar passerat genom åren, några har funkat - andra inte. Sen två år tillbaka har jag ett mycket bättre vatten än tidigare för att passa - en för mig väldigt tilltalande liten ciklid. Vi får se hur det går med kommande...

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Det ska bli kul att höra hur det går! Minns dina vattenbekymmer tidigare i tråden. Skönt att det problemet är löst!

                Kommentar

                • LindaAlgo
                  • July 2015
                  • 1373

                  Vad spännande med en "ny" apisto. Ska bli spännande att följa!
                  Med vänlig hälsning Linda

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Japp det ska bli spännande med en helt ny apistogramma, som jag aldrig någonsin trodde skulle simma "hemma hos mig".
                    Några av dom få som läser min tråd kanske tycker att jag är ganska så "hoppig" när det gäller fiskval. Ibland är det inte så enkelt...

                    När jag återinredde detta 140-literkar efter att inte ha fått bukt med cyano, så kollade jag listan på vilka fiskar som intresserade mig. Samma fiskar hade funnits under en ganska så lång tid utan uppdatering om något nytt. L dorsigera - en favorit i repris som jag skrev om tidigare i tråden skulle det bli, väldigt trevliga och vackra fiskar, jag inredde för att passa dessa...

                    Sedan uppdaterades listan med A. barlowi, en apis som jag inte hade haft - den skulle det bli - men...

                    Någon vecka senare så uppdaterades listan igen - A elizabethae. Där fick jag faktiskt lite "hjärtsnurp". Jag har kollat bilder och filmer på dessa vackra dyrgripar under årens lopp, men aldrig att den har funnits på min beroendelista - så fanns den bara där helt plötsligt...

                    Så dessa beställdes snabbt på gott eller ont. Jag hade velat att detta 140-literskar hade fått vara igång lite längre än en månad, men förmodligen så hade dessa apisar då försvunnit.
                    Så kan det bli när man bor i norr och inte har ​ tillgång till några roliga butiker - så därav mitt "hoppande" från det ena till det andra .

                    Jag har med varsamma händer (en lång växttång) tillsatt lite mer rötter och löv längs bottenregionen - samt flytväxter, och hoppas sen på att cryptocorynerna sätter lite fart.
                    Så vad tror ni som har/haft apistogramma ang. inredningen?
                    Så här ser det ut just nu.
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Japp det ska bli spännande med en helt ny apistogramma, som jag aldrig någonsin trodde skulle simma "hemma hos mig".
                      Några av dom få som läser min tråd kanske tycker att jag är ganska så "hoppig" när det gäller fiskval. Ibland är det inte så enkelt...

                      När jag återinredde detta 140-literkar efter att inte ha fått bukt med cyano, så kollade jag listan på vilka fiskar som intresserade mig. Samma fiskar hade funnits under en ganska så lång tid utan uppdatering om något nytt. L dorsigera - en favorit i repris som jag skrev om tidigare i tråden skulle det bli, väldigt trevliga och vackra fiskar, jag inredde för att passa dessa...

                      Sedan uppdaterades listan med A. barlowi, en apis som jag inte hade haft - den skulle det bli - men...

                      Någon vecka senare så uppdaterades listan igen - A elizabethae. Där fick jag faktiskt lite "hjärtsnurp". Jag har kollat bilder och filmer på dessa vackra dyrgripar under årens lopp, men aldrig att den har funnits på min beroendelista - så fanns den bara där helt plötsligt...

                      Så dessa beställdes snabbt på gott eller ont. Jag hade velat att detta 140-literskar hade fått vara igång lite längre än en månad, men förmodligen så hade dessa apisar då försvunnit.
                      Så kan det bli när man bor i norr och inte har ​ tillgång till några roliga butiker - så därav mitt "hoppande" från det ena till det andra .

                      Jag har med varsamma händer (en lång växttång) tillsatt lite mer rötter och löv längs bottenregionen - samt flytväxter, och hoppas sen på att cryptocorynerna sätter lite fart.
                      Så vad tror ni som har/haft apistogramma ang. inredningen?
                      Så här ser det ut just nu.
                      Varför blev inlägget så knäppt??

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Kan inte se bilden?

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Nando
                          Kan inte se bilden?
                          Jag säger ju att det blev knäppt , ser du det jag skrivit då?

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Inger H

                            Jag säger ju att det blev knäppt , ser du det jag skrivit då?

                            //Inger
                            Jag vet inte vad som händer, men lägger i bilden igen??

                            Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN2642.JPG
Visningar: 207
Storlek: 451,3 KB
ID: 2394376

                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Oj, vad fint! Nu är jag ju inte särskilt erfaren på apor men tror ändå att dina nya kommer trivas bra där!

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Texten såg jag tidigare också. Nu funkar bilden med!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...