Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Låter härligt! Är det en hemlis vilka fiskar du funderar på eller törs man fråga?

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Nando
      Låter härligt! Är det en hemlis vilka fiskar du funderar på eller törs man fråga?
      Nej då ingen hemlis alls. En av mina favoriter i repris, Laetacara dorsigera, om den finns kvar när det är dags att beställa förstås

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Vad kul! Då hoppas vi på det!

        Kommentar

        • LindaAlgo
          • July 2015
          • 1373

          Ursprungligen postat av Inger H
          Då var den här då, vintern - och det första snöfallet här uppe

          Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN2595.JPG
Visningar: 207
Storlek: 521,9 KB
ID: 2393731
          Vilket mysigt foto!
          Med vänlig hälsning Linda

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av LindaAlgo
            Vilket mysigt foto!
            Det mysigaste var att vara inne just då och sitta vid brasan
            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              [QUOTE=Inger H;n2393804]



              Citerar mig själv: idag blev jag så sugen på att testa en SA-ciklid som jag aldrig har haft Jag velar hela tiden - törs jag eller törs jag inte det är frågan. Det visar sig framöver vad jag väljer. Lite kul att vela också

              /Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Denna, en apistogramma som jag verkligen har suktar efter, en av dom dyraste vad jag i alla fall har läst mig till - dessutom så himla vacker. Den finns på imazos lista nu, men törs inte ens tänka på vad den kan kosta. Tror att jag nöjer mig med att kolla YT, där vissa tyvärr sätter speglar för att få fram ett "ilsket" färggrant beteende


                /www.youtube.com/watch?v=zhR9iXa1XMM&t=20s
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Vad fina!

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Denna, en apistogramma som jag verkligen har suktar efter, en av dom dyraste vad jag i alla fall har läst mig till - dessutom så himla vacker. Den finns på imazos lista nu, men törs inte ens tänka på vad den kan kosta. Tror att jag nöjer mig med att kolla YT, där vissa tyvärr sätter speglar för att få fram ett "ilsket" färggrant beteende
                    Usch ja, dessa har jag suktat efter flera gånger. Men efter att ha läst på och insett att det är en av de känsligaste ifråga om vattnet, så blev aldrig några. De ska ha väldigt mjukt vatten och lågt pH.

                    Samt priset då, har för mig att det var över 500:- för ett par då jag var intresserad.
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Priset har nog stigit kan jag tänka - jag skulle inte ens våga testa dessa skönheter. Vi får sukta och sucka - filmer duger gott

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        A. elizabethae håller du på samma sätt som A. agassizii - inte jättesvårt egentligen.
                        En annan variant som starkt påminner om A. e. och A. a. är Sp, A. "Rio Mamore".
                        Om du har ork till det finns ett antal filmer på VF Sp. A. "Rio Mamore" en bra bit bak i min tråd. Där kan du se inredning o.s.v.
                        Det finns filmer på VF Sp. A. "Rio Mamore" i Pias "Tvättstuge-tråd" också.
                        Fan, Inger... Beställ hem!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Jag har sett både dina och Pias "Rio Mamore" - om jag inte minns alldeles tokigt så övertog Pia dina RM, förmodligen minns jag fel?

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Jag har sett både dina och Pias "Rio Mamore" - om jag inte minns alldeles tokigt så övertog Pia dina RM, förmodligen minns jag fel?
                            //Inger
                            Japps, det är riktigt. Pia tog mina RM - yngel och allt - när jag fick "stänga stugan" vid dräneringen av kåken för många år sedan.
                            Grejen är att du kan hålla A. e. utan större svårigheter i ditt kar - tänk; A. agassizii - så är du hemma!


                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Japps, det är riktigt. Pia tog mina RM - yngel och allt - när jag fick "stänga stugan" vid dräneringen av kåken för många år sedan.
                              Grejen är att du kan hålla A. e. utan större svårigheter i ditt kar - tänk; A. agassizii - så är du hemma!

                              Puhh Mats, du är en inspirationkälla utan dess like, ringer imorrn och kollar pris. Förmodligen behövs en Lottovinst

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Puhh Mats, du är en inspirationkälla utan dess like, ringer imorrn och kollar pris. Förmodligen behövs en Lottovinst
                                //Inger
                                Nja...
                                Förmodligen är de A.e. som finns på listan VF, så dom kan kanske kosta en slant. Det vore kul att veta priset - kan du skriva här vad de kostar?
                                Beställ endast en hane (återigen, tänk; A. agassizii) och typ, två - tre honor.


                                Kommentar

                                Arbetssätt...