Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Jag tycker att det är väldigt fint Inger!

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Fortsätter med bok-OT här då . Har du läst serien om Ewert Grens som också är skriven av Roslund och Hellström (Odjuret, Box 21, Flickan under gatan m.fl.)? De är också bra om man gillar kriminalromaner.

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Nej, de har gått under min radar, tackar för tipset. Jag försöker hitta lite nya författare som inte är storsäljare, har blivit lite trött på mainstream. Lyssnade färdigt på Emile Schepps nya idag, Pappas pojke. Inget bra betyg åt en bok när man mest sitter och tittar på hur mycket tid det är kvar de sista timmarna.

        En ny för mig som jag "hittade" i höstas är Mats Ahlstedt, har lyssnat på två (Trasdockorna, Ondskans spår) och jag kommer att nog att fortsätta att lyssna på alla.

        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Apropå Jussi Adler Olsen, hans senaste "Hon tackade gudarna" var inte alls lika bra som Avdelning Q böckerna.
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av c90368
            Nej, de har gått under min radar, tackar för tipset. Jag försöker hitta lite nya författare som inte är storsäljare, har blivit lite trött på mainstream. Lyssnade färdigt på Emile Schepps nya idag, Pappas pojke. Inget bra betyg åt en bok när man mest sitter och tittar på hur mycket tid det är kvar de sista timmarna.

            En ny för mig som jag "hittade" i höstas är Mats Ahlstedt, har lyssnat på två (Trasdockorna, Ondskans spår) och jag kommer att nog att fortsätta att lyssna på alla.
            Nando, jag har lyssnat å dessa också


            Maths, känner igen titlarna, får kolla upp närmare, tack för tips

            Det är skoj med böcker

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av c90368
              Apropå Jussi Adler Olsen, hans senaste "Hon tackade gudarna" var inte alls lika bra som Avdelning Q böckerna.
              Nää, men det är väl ingen Avd. Q heller.
              Stefan Sauk är ju helt fantastisk som uppläsare till Q-böckerna - eller hur?

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Tack C90 för tipset! Jag är periodare i min läsning. Läser mest under sommar- och julledighet. Har svårt att orka under ”terminerna” då jag dels läser mycket i mitt jobb och dels känner mig rätt slut på kvällen när barnen somnat. Egentligen vore ju ljudbok perfekt för mig då. Får testa det!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Då var den här då, vintern - och det första snöfallet här uppe

                  Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN2595.JPG
Visningar: 207
Storlek: 521,9 KB
ID: 2393731

                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Kalasfint! Domherrar också. Mysigt så det räcker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Kalasfint! Domherrar också. Mysigt så det räcker.
                      Riktigt mysigt, snart dyker nog Korre snyltgäst upp också

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Finstämd vinterbild!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Domherre som jag fotade förra vintern, den är så himla vacker

                          Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN2066.JPG
Visningar: 136
Storlek: 333,6 KB
ID: 2393739
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Den är jättefin! Bra bild också!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Den är jättefin! Bra bild också!


                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Sitter just nu och bara njuter av mina två kar, med en iskall "Wild Strawberry" 12% - "fruntimmersvin", så gott, lite sött och med bubbel. Efter dagens släktträff hos oss så är det bara en njutning att koppla av.
                                Om ett par veckor så är det dags att fylla på lillekaret med huvudinvånare, tror att jag har bestämt mig med vilka

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...