Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Vilken snygg ny tetra Inger! Har aldrig sett en sådan tidigare. Skoj också att du fått dina nyckelhål nu!

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Ursprungligen postat av Inger H

      Hmmm, fattar inte riktigt nu Johnny, vilken bakgrund?? Har du sett mitt 250 nu? Kul att höra av dig igen, länge sen sist.

      Magkänslan säger mig, att ditt rätta akvarieintresse börjar falna lite, tråkigt om det är så - rätta mig om jag har fel

      //Inger
      Det är lite underligt ibland på Zoopet om jag varit ifrån det en tid. När jag tittade in i din tråd för att läsa ifatt så visades inlägg #8324 tror jag det var som sista inlägg. Där var en bild på bakgrund, en rot och ett förfilter. När jag sedan skrev inlägget och klickade på skicka, ja då rasslade det till med en massa inlägg efter det. Men tänkte att det får stå kvar. Tror det var på ditt 250.
      Vet inte om det är rätt att säga att intresset har falnat egentligen utan att det har fler intressen att konkurrera med. När jag började här på Zoopet var jag i ett läge där min kropp orkade mindre än min hjärna. Så det mesta av krutet jag hade efter jobbet räckte till Zoopet bara. I det läget var det idealiskt med akvarier. Då kunde jag vara hemma. Ge järnet på att drömma iväg. Fixet med karen var ju det enda jag orkade med egentligen på fritiden.
      Nu är läget annorlunda då kroppen vill och kan göra en massa saker. Så jag är väl mer i ett läge att ta igen förlorade upplevelser. Så det är vandring, cykling, skidåkning vintertid, är aktiv med hundarna i jaktträning, orkar med barn, barnbarn och att umgås med fru och folk på ett sätt jag gjorde när jag var ung.
      Det är jättekul, allting. Justnu lär jag mig olika knopar t.ex.
      Så jag har samma intresse för akvarier som förut men det ska konkurrera med mycket annat i livet. Så det är det som märks här på Zoopet och i andra forum.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Det är lite underligt ibland på Zoopet om jag varit ifrån det en tid. När jag tittade in i din tråd för att läsa ifatt så visades inlägg #8324 tror jag det var som sista inlägg. Där var en bild på bakgrund, en rot och ett förfilter. När jag sedan skrev inlägget och klickade på skicka, ja då rasslade det till med en massa inlägg efter det. Men tänkte att det får stå kvar. Tror det var på ditt 250.
        Vet inte om det är rätt att säga att intresset har falnat egentligen utan att det har fler intressen att konkurrera med. När jag började här på Zoopet var jag i ett läge där min kropp orkade mindre än min hjärna. Så det mesta av krutet jag hade efter jobbet räckte till Zoopet bara. I det läget var det idealiskt med akvarier. Då kunde jag vara hemma. Ge järnet på att drömma iväg. Fixet med karen var ju det enda jag orkade med egentligen på fritiden.
        Nu är läget annorlunda då kroppen vill och kan göra en massa saker. Så jag är väl mer i ett läge att ta igen förlorade upplevelser. Så det är vandring, cykling, skidåkning vintertid, är aktiv med hundarna i jaktträning, orkar med barn, barnbarn och att umgås med fru och folk på ett sätt jag gjorde när jag var ung.
        Det är jättekul, allting. Justnu lär jag mig olika knopar t.ex.
        Så jag har samma intresse för akvarier som förut men det ska konkurrera med mycket annat i livet. Så det är det som märks här på Zoopet och i andra forum.
        Okey, jag förstår, fast vi är nog många här som saknar dig förstår du väl, du sätter ju liksom lite guld på kanten när du är här på Zoopet . Fast huvudsaken är ju att du mår bra förstås

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Dessa invånare finns nu i mitt 250L, blir inga fler firrar där nu. Sen finns där Amanoräkor också, men dom ser jag inte röken av.

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9147.JPG
Visningar: 144
Storlek: 53,3 KB
ID: 2393439Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9167.JPG
Visningar: 148
Storlek: 61,6 KB
ID: 2393440Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9150.JPG
Visningar: 146
Storlek: 58,4 KB
ID: 2393441Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9175.JPG
Visningar: 155
Storlek: 55,8 KB
ID: 2393442Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9180.JPG
Visningar: 148
Storlek: 34,3 KB
ID: 2393443

          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Vilka fina bilder och fiskar! Har du lust att lägga in en helbild på karet också?

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Nando
              Vilka fina bilder och fiskar! Har du lust att lägga in en helbild på karet också?
              Det finns en bild på nästan hela karet #8383, vill inte fota nu för karen håller just gått ner i skymningsläge. Kan fota hela karet imorrn istället

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Ok!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Heeeelt fantastiska bilder på finstämda och rara arter. MVG.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Topp med MVG Nycklarna är så små än, i storlek med tetrorna, dom trivs i alla fall bra tillsammans. Nu får du inte skämma bort mig genom att titta in så här tätt inpå

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Kanonfina bilder! Tetra-bilden... ja, jisses.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Kanonfina bilder! Tetra-bilden... ja, jisses.
                        Tetran verkar tvärsur

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • LindaAlgo
                          • July 2015
                          • 1373

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Dessa invånare finns nu i mitt 250L, blir inga fler firrar där nu. Sen finns där Amanoräkor också, men dom ser jag inte röken av.

                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9147.JPG
Visningar: 144
Storlek: 53,3 KB
ID: 2393439Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9167.JPG
Visningar: 148
Storlek: 61,6 KB
ID: 2393440Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9150.JPG
Visningar: 146
Storlek: 58,4 KB
ID: 2393441Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9175.JPG
Visningar: 155
Storlek: 55,8 KB
ID: 2393442Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9180.JPG
Visningar: 148
Storlek: 34,3 KB
ID: 2393443
                          Superfina bilder på superfina fiskar.
                          Med vänlig hälsning Linda

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Nando, här kommer en helbild på karet (250L) som du frågade efter. Inte alls något märkvärdigt. Tre ganska så maffiga rötter, sen hoppas jag att vallisarna sätter fart så jag kan snurra in rötterna som kommer från ytan med lite grönt. Det fula förfiltret kommer också att täckas av växterna förhoppningsvis .

                            Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN2572.JPG
Visningar: 113
Storlek: 353,0 KB
ID: 2393534
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Riktigt vackert. Hoppas det går bra med dina söta nyckelhål....

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av LindaAlgo

                                Superfina bilder på superfina fiskar.
                                Kul att du tycker det

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...