Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Trist med bolivianerna men kul med nyckelhålen! Det var ju sådana du ville ha! Tetrorna ser ursnygga ut! Riktigt fina färger redan!

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      Ursprungligen postat av Inger H


      En bild på några av tetrorna Nando.

      Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN2566.JPG
Visningar: 196
Storlek: 510,2 KB
ID: 2392996
      Många bilder passerar förbi här på Zoopet, men ibland hajar jag till och fastnar framför en. I mina ögon är detta en helt underbar bild, lite rörelse på tetrorna, en inramning av grönt med roten i bakgrunden.

      Bra jobbat
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av c90368

        Många bilder passerar förbi här på Zoopet, men ibland hajar jag till och fastnar framför en. I mina ögon är detta en helt underbar bild, lite rörelse på tetrorna, en inramning av grönt med roten i bakgrunden.

        Bra jobbat
        Du är också så snäll, tack

        Satt och tittade på din film på YT igår, nycklarna är söta https://www.youtube.com/watch?v=aNvoBqiwrvQ&t=147s

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Riktigt härlig bild på ditt fina kar, Inger. Topp!

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            Ursprungligen postat av Inger H


            Satt och tittade på din film på YT igår, nycklarna är söta

            //Inger
            Ja, de var fina. Jag hade tur med dessa då de var riktiga praktexemplar.
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Riktigt härlig bild på ditt fina kar, Inger. Topp!
              Tack Mats, jag gillar verkligen detta kar trots en så ganska "tung" inredning, inte vad jag brukar ha i vanliga fall

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • LindaAlgo
                • July 2015
                • 1373

                Så fint det är. Och vilken tur i oturen att du fick tag på en fisk som du har längtat efter.
                Med vänlig hälsning Linda

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av LindaAlgo
                  Så fint det är. Och vilken tur i oturen att du fick tag på en fisk som du har längtat efter.
                  Nu får jag se imorrn om jag får fiskar som jag beställt - och att det inte blir lika olyckligt som sist.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Hoppas, hoppas!

                    Kommentar

                    • LindaAlgo
                      • July 2015
                      • 1373

                      Ursprungligen postat av Inger H

                      Nu får jag se imorrn om jag får fiskar som jag beställt - och att det inte blir lika olyckligt som sist.

                      //Inger
                      Hur gick det?
                      Med vänlig hälsning Linda

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Den bakgrunden älskar jag verkligen inger och förfiltret är ju så bra att det skulle levereras med som standard. Men även om jag nu är en av de segaste att skriva på Zoopet så behöver Du visa hur ditt 250 blev, Inger.
                        Hmmm. lustigt här på Zoopet ibland. Jag går in och ser din bild på bakgrunden och förfiltret och undrar över karet. Sedan klickar jag på spara och då kommer det en hel drös med inlägg. Nu måste jag läsa vidare.....
                        Senast redigerad av Bluewing; 18 October 2018, 17:30.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Vilka rosentetraliknande tetror du har Inger. Så vackra. Så vackra.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av LindaAlgo
                            Hur gick det?
                            Det har gått bra Linda, alla lever och verkar må bra

                            En bild på Corydoras duplicareus (som jag har haft förut) som flyttade in tillsammans med dom söta Nyckelhålscikliderna i 250L. Nycklarna är lite blyga och håller sig än lite i bakgrunden, bilder kommer när dom blir lite modigare.
                            Sedan en ny bekantskap när det gäller tetror, Aphyocharax rathbuni - gillar dessa redan, väldigt lugna och verkar trivas strax nedanför vattenytan.

                            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9138.JPG
Visningar: 160
Storlek: 89,8 KB
ID: 2393262Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9135.JPG
Visningar: 146
Storlek: 26,4 KB
ID: 2393263

                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • LindaAlgo
                              • July 2015
                              • 1373

                              Ursprungligen postat av Inger H

                              Det har gått bra Linda, alla lever och verkar må bra

                              En bild på Corydoras duplicareus (som jag har haft förut) som flyttade in tillsammans med dom söta Nyckelhålscikliderna i 250L. Nycklarna är lite blyga och håller sig än lite i bakgrunden, bilder kommer när dom blir lite modigare.
                              Sedan en ny bekantskap när det gäller tetror, Aphyocharax rathbuni - gillar dessa redan, väldigt lugna och verkar trivas strax nedanför vattenytan.

                              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9138.JPG
Visningar: 160
Storlek: 89,8 KB
ID: 2393262Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9135.JPG
Visningar: 146
Storlek: 26,4 KB
ID: 2393263
                              Så roligt att höra och vilka sötnosar till pansarmalar!
                              Med vänlig hälsning Linda

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Den bakgrunden älskar jag verkligen inger och förfiltret är ju så bra att det skulle levereras med som standard. Men även om jag nu är en av de segaste att skriva på Zoopet så behöver Du visa hur ditt 250 blev, Inger.
                                Hmmm. lustigt här på Zoopet ibland. Jag går in och ser din bild på bakgrunden och förfiltret och undrar över karet. Sedan klickar jag på spara och då kommer det en hel drös med inlägg. Nu måste jag läsa vidare.....
                                Hmmm, fattar inte riktigt nu Johnny, vilken bakgrund?? Har du sett mitt 250 nu? Kul att höra av dig igen, länge sen sist.

                                Magkänslan säger mig, att ditt rätta akvarieintresse börjar falna lite, tråkigt om det är så - rätta mig om jag har fel

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...