Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Shepard
    Försökte komma ihåg det där namnet som inte ansågs korrekt och relevant, robertsi var det. Men de verkar bara ha lagt till "jack" före De skriver "rosy tetras" vilket väl är ett samlingsnamn på tetrorna inom den gruppen, men den heter kanske inte rosentetra på svenska, det är väl rosaceus som kallas så. Hur som helst, fina är de, och roliga att titta på Och skulle vara intressant att veta vad den vitfenade är, om det är en vildform eller odlingsform.
    Håller med om de vitfenade, som du ser på mina finns inget vitt på bukfenorna.


    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Nej, la märke till det. Den är ju av "rosentyp" men saknar som sagt det vita på bukfenorna och analfenan. Och det kanske är ljuset, eller bilden, men ser den inte mörkare ut? Men de har de röda fläckarna i stjärtfenan gemensamt. Mycket fin är den, jackrobertsi.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Shepard
        Nej, la märke till det. Den är ju av "rosentyp" men saknar som sagt det vita på bukfenorna och analfenan. Och det kanske är ljuset, eller bilden, men ser den inte mörkare ut? Men de har de röda fläckarna i stjärtfenan gemensamt. Mycket fin är den, jackrobertsi.
        Jo, den är nog lite mörkare i färgen än vanlig rosentetra (som jag också har haft). Vacker är den i alla fall.
        Nu har jag tjôtat klart om denna vackra tetra tills vidare

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Svarar på din fråga här istället.

          Jag hänger kvar på Zoopet, trots att jag inte har några kar främst för att följa er som varit med under större delen av min tid på forumet. Sen är det en ren hyllning till forumet som jag tycker är helt underbart. Inte så mycket för min del utan för alla nya akvarister som kan få saklig information på ett enkelt sätt, så jag bidrar med glädje med min lilla guldpeng.

          Varför inga akvarium, dels har hälsan inte varit den bästa efter flytten och jag har inte känt att det finns någon utmaning. Har funderat på att sätta upp ett kar med Appisto som vill ha lite svalare vatten, men att få tag på dessa är näst intill omöjligt. Har även funderat på bladfiskar, men det kräver lite mer då man måste ha levande foder hela tiden. Men jag har inte bråttom, när lusten faller på och stjärnorna står rätt kanske det blir något igen
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ursprungligen postat av c90368
            Svarar på din fråga här istället.

            Jag hänger kvar på Zoopet, trots att jag inte har några kar främst för att följa er som varit med under större delen av min tid på forumet. Sen är det en ren hyllning till forumet som jag tycker är helt underbart. Inte så mycket för min del utan för alla nya akvarister som kan få saklig information på ett enkelt sätt, så jag bidrar med glädje med min lilla guldpeng.

            Varför inga akvarium, dels har hälsan inte varit den bästa efter flytten och jag har inte känt att det finns någon utmaning. Har funderat på att sätta upp ett kar med Appisto som vill ha lite svalare vatten, men att få tag på dessa är näst intill omöjligt. Har även funderat på bladfiskar, men det kräver lite mer då man måste ha levande foder hela tiden. Men jag har inte bråttom, när lusten faller på och stjärnorna står rätt kanske det blir något igen
            Och jag som nybörjare på SA är ju väldigt glad att ni erfarna fortfarande hänger kvar och ger råd samt glada tillrop, gäller ju dig också Inger. Är man osäker är det väldigt skönt att ni som har stor erfarenhet finns kvar.

            Hoppas naturligtvis att hälsan är med dig nu Maths och att du snart har ett kar igen.

            Förlåt Inger för mitt intrång i din tråd. Kram

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av c90368
              Svarar på din fråga här istället.

              Jag hänger kvar på Zoopet, trots att jag inte har några kar främst för att följa er som varit med under större delen av min tid på forumet. Sen är det en ren hyllning till forumet som jag tycker är helt underbart. Inte så mycket för min del utan för alla nya akvarister som kan få saklig information på ett enkelt sätt, så jag bidrar med glädje med min lilla guldpeng.

              Varför inga akvarium, dels har hälsan inte varit den bästa efter flytten och jag har inte känt att det finns någon utmaning. Har funderat på att sätta upp ett kar med Appisto som vill ha lite svalare vatten, men att få tag på dessa är näst intill omöjligt. Har även funderat på bladfiskar, men det kräver lite mer då man måste ha levande foder hela tiden. Men jag har inte bråttom, när lusten faller på och stjärnorna står rätt kanske det blir något igen
              Utmaningar finns det väl alltid Maths, dessutom är akvarium och dess innehåll bra för hälsan enligt Inger . Skämt åsido så skulle det vara väldigt skoj med ett C-90 projekt, bara så du vet

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Ekenberg

                Och jag som nybörjare på SA är ju väldigt glad att ni erfarna fortfarande hänger kvar och ger råd samt glada tillrop, gäller ju dig också Inger. Är man osäker är det väldigt skönt att ni som har stor erfarenhet finns kvar.

                Hoppas naturligtvis att hälsan är med dig nu Maths och att du snart har ett kar igen.

                Förlåt Inger för mitt intrång i din tråd. Kram
                Men Thomas, be absolut inte om ursäkt, bara kul när någon besöker min tråd . Ok, jag har varit med ett tag i alla fall, men inte lika länge som en del andra - och min erfarenhet blir aldrig någonsin tillräcklig.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Instämmer med Thomas att det är så tacksamt att kunna bolla tankar och idéer med er som är riktigt erfarna! Tack för det! (Tycker också att du C90 sköter både apistogramma- och tetratråden på ett föredömligt sätt - alltid snabba och kloka svar när någon ställt en fråga.)

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Fotat från våran altan idag. Det är vackert med höstens alla färger

                    Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN2542.JPG
Visningar: 116
Storlek: 1,25 MB
ID: 2392826

                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Vackert! Vilken härlig utsikt!

                      Kommentar

                      • LindaAlgo
                        • July 2015
                        • 1373

                        Väldigt vackert!
                        Med vänlig hälsning Linda

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Hur mår de nya tetrorna Inger?

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Nando
                            Hur mår de nya tetrorna Inger?
                            Dom mår jättefint alla tio

                            I onsdags skulle jag hämta sex Bolivianska fjärilsciklider som min affär hade beställt hem åt mig, tanken var att dom skulle gå med tetrorna. När vi kollade påsen flöt fem upp och ner och var stendöda, såklart behöll jag inte den som levde.
                            Det kanske var någon mening med det. Jag har ju länge velat ha Nyckelshålsciklider, men dom har sällan funnits med på "listan", så igår fanns dom plötsligt där. En beställning gjordes snabbt, hoppas nu bara att några finns kvar till mig .

                            I lillkaret håller jag just idag på att göra en "terrible makeover". Jag fick inte bukt med den vedervärdiga cyanon, så jag rev hela karet på allt. Borelliisarna är på "kollo" hos en kompis tills vidare, för deras egen bästa så kanske dom fåra vara kvar där.
                            Det var lite från mig .

                            En bild på några av tetrorna Nando.

                            Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN2566.JPG
Visningar: 196
Storlek: 510,2 KB
ID: 2392996
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Vad tråkigt med bolivianerna, men kanske det inte var dax, dina akvarium ser alltid underbara ut. Hoppas du får nyckelhålscikliderna nu.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Ekenberg
                                Vad tråkigt med bolivianerna, men kanske det inte var dax, dina akvarium ser alltid underbara ut. Hoppas du får nyckelhålscikliderna nu.
                                Tack Thomas, du är snäll du

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...