Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LindaAlgo
    • July 2015
    • 1373

    Så vackra de är!
    Med vänlig hälsning Linda

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av LindaAlgo
      Så vackra de är!
      Tycker jag med Linda och Nando

      //inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Bara för att uppdatera tråden lite, så har dessa VF H jackrobertsi-tetror färgat ut riktigt fint sen dom kom till mig för tre veckor sedan

        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9069.JPG
Visningar: 171
Storlek: 39,4 KB
ID: 2392627
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Ursprungligen postat av Inger H
          Bara för att uppdatera tråden lite, så har dessa VF H jackrobertsi-tetror färgat ut riktigt fint sen dom kom till mig för tre veckor sedan

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9069.JPG
Visningar: 171
Storlek: 39,4 KB
ID: 2392627
          Grymt fina....tur att jag bestält mina annars hade jag börjat vela igen. Jätte vacker tetra .

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Ekenberg

            Grymt fina....tur att jag bestält mina annars hade jag börjat vela igen. Jätte vacker tetra .
            Ja, det här med tetror kan vara nog så svårt - ibland blir det rätt men ibland fel. Dom ska ju inte bara vara inkörningsfiskar, utan även funka tillsammans med andra fiskar som vi tillsätter. Jag har absolut ingen aning om hur dessa kommer att fungera men hoppas det går bra .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Ursprungligen postat av Inger H

              Ja, det här med tetror kan vara nog så svårt - ibland blir det rätt men ibland fel. Dom ska ju inte bara vara inkörningsfiskar, utan även funka tillsammans med andra fiskar som vi tillsätter. Jag har absolut ingen aning om hur dessa kommer att fungera men hoppas det går bra .

              //Inger
              Jag har ju alltid sett tetror som, ja inte inkörning kanske men utfyllning.....men nu när jag läst massor är det jättespännande, ungefär som Corydoras som jag inte kände något för innan jag skaffade dem, nu är det fantastiskt inspirerande att sitta och studera dessa. Jag riktigt längtar efter tetrorna, det blit ju åtta olika tetra arter, samt de vilt fångade bolivianska tetrorna.....hoppas nu att allt skall funka.....

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Ekenberg

                Jag har ju alltid sett tetror som, ja inte inkörning kanske men utfyllning.....men nu när jag läst massor är det jättespännande, ungefär som Corydoras som jag inte kände något för innan jag skaffade dem, nu är det fantastiskt inspirerande att sitta och studera dessa. Jag riktigt längtar efter tetrorna, det blit ju åtta olika tetra arter, samt de vilt fångade bolivianska tetrorna.....hoppas nu att allt skall funka.....
                Det kommer säkert att funka kanonens Thomas

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Ursprungligen postat av Inger H

                  Det kommer säkert att funka kanonens Thomas

                  //Inger
                  Underbart med din optimism , själv är jag lite mer osäker. Mina Malawi kunde jag utan och innan , såg direkt om något var galet. Men nu med diskusarna känner jag mig inte alls lika säker. Och nu hoppas jag ju att inte mina tetror blir mat för diskusarna....

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    De är jättefina Inger! Väldigt stark, vacker färg!

                    Kommentar

                    • LindaAlgo
                      • July 2015
                      • 1373

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Bara för att uppdatera tråden lite, så har dessa VF H jackrobertsi-tetror färgat ut riktigt fint sen dom kom till mig för tre veckor sedan

                      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9069.JPG
Visningar: 171
Storlek: 39,4 KB
ID: 2392627


                      Så läcker!
                      Med vänlig hälsning Linda

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Mycket fin rosentetra Inger Det är en av mina favorittetror, har själv ett gäng vitfenade, som ingen tycks veta om det är odlingsform eller en vildform?
                        Bifogade filer
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Shepard
                          Mycket fin rosentetra Inger Det är en av mina favorittetror, har själv ett gäng vitfenade, som ingen tycks veta om det är odlingsform eller en vildform?
                          Shepard, det är ingen rosentetra. Läs tidigare i tråden .
                          Fast dina rosentetror är jättefina

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ursprungligen postat av Inger H

                            Shepard, det är ingen rosentetra. Läs tidigare i tråden .
                            Fast dina rosentetror är jättefina

                            //Inger
                            Hmm, men nog måste de vara bra nära släkt? Det ser ju ut att vara en variant på temat om man säger så.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Shepard

                              Hmm, men nog måste de vara bra nära släkt? Det ser ju ut att vara en variant på temat om man säger så.
                              Klart att det är släkt. Läste du detta tidigare i tråden?

                              Since 1958 a beautiful and popular tetra from Peru is trade under the name of “Hyphessobrycon robertsi”. However, this name is a pure invention and never ever a scientific description for the tetra appeared. In a scientific study on the relationship of the “rosy tetras” to which the robertsi-tetra belongs, Stanley Weitzman and Lisa Palmer […]
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Försökte komma ihåg det där namnet som inte ansågs korrekt och relevant, robertsi var det. Men de verkar bara ha lagt till "jack" före De skriver "rosy tetras" vilket väl är ett samlingsnamn på tetrorna inom den gruppen, men den heter kanske inte rosentetra på svenska, det är väl rosaceus som kallas så. Hur som helst, fina är de, och roliga att titta på Och skulle vara intressant att veta vad den vitfenade är, om det är en vildform eller odlingsform.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...