Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Vad roligt! Och vad fint det ser ut, härlig växtlighet!

    Kommentar

    • LindaAlgo
      • July 2015
      • 1373

      Så fint det!
      Visst är det spännande att följa deras lek och se hur de ändrar sig ang favoritplats.

      Med vänlig hälsning Linda

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av LindaAlgo
        Så fint det!
        Visst är det spännande att följa deras lek och se hur de ändrar sig ang favoritplats.
        Nando och Linda, det är inte så fint som det ser ut på bild. Cyano börjar att visa sig efter strulet med filtret, vill ju inte släcka ner och mörklägga nu när bägge honorna har yngel i sina kokosnötter. Känns inte så kul eftersom jag hade så bra flyt i karet före strulet - men, men något ska jag väl ha att bita i.

        Linda, har faktiskt aldrig varit med om att apishonorna har bytt grotta tidigare. Så kul att du har yngel nu i ditt kar, hoppas att du får några överlevare .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Vad tråkigt med cyano . Det ser, under alla förhållanden, fint ut på bild. Hoppas du snabbt får bort cyanon utan att behöva mörklägga. Hur gör man då för att få bort det?

          Kommentar

          • LindaAlgo
            • July 2015
            • 1373

            Ursprungligen postat av Inger H

            Nando och Linda, det är inte så fint som det ser ut på bild. Cyano börjar att visa sig efter strulet med filtret, vill ju inte släcka ner och mörklägga nu när bägge honorna har yngel i sina kokosnötter. Känns inte så kul eftersom jag hade så bra flyt i karet före strulet - men, men något ska jag väl ha att bita i.

            Linda, har faktiskt aldrig varit med om att apishonorna har bytt grotta tidigare. Så kul att du har yngel nu i ditt kar, hoppas att du får några överlevare .

            //Inger
            Tråkigt med Cyano. Det är ju surt när de har yngel med.

            Extra spännande då. Undrar varför. Tack, jag räknar inte med det. Just nu verkar det som att honan inte lägger så mycket kraft på det. Utan mest hanen. Men kul! De är så söta.

            Med vänlig hälsning Linda

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Nando
              Vad tråkigt med cyano . Det ser, under alla förhållanden, fint ut på bild. Hoppas du snabbt får bort cyanon utan att behöva mörklägga. Hur gör man då för att få bort det?
              Cyano är det värsta jag vet, när jag har haft det så har den försvunnit efter mörkläggning. Annars finns det ju olika preparat på flaska som tydligen tar död på cyano, men nåt sånt tänker jag inte använda. En gång för länge sen så rev jag hela karet med sand och allt och började om från början, får se hur det går den här gången när eländet får härja fritt.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Hoppas det inte behöver gå så långt denna gång. Håller tummarna för att cyanon försvinner med mindre insatser.

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13110

                  Sist jag hade cyano så fick jag bort den med effektivt med en luftpump och luftsten....
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av åheim
                    Sist jag hade cyano så fick jag bort den med effektivt med en luftpump och luftsten....
                    Bra tips, tack

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Mina inkörningstetror, ett stim Hyphessobrycon jackrobertsi VF, så vackra tycker jag

                      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9046.JPG
Visningar: 162
Storlek: 54,8 KB
ID: 2392067Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9050.JPG
Visningar: 165
Storlek: 63,3 KB
ID: 2392068



                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Jättefina!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Topp-tetror!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Topp-tetror!
                            Dom blir nog rödare med tiden tippar jag

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Mina inkörningstetror, ett stim Hyphessobrycon jackrobertsi VF, så vackra tycker jag

                              Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_9046.JPG Visningar:	1 Storlek:	54.8 kB ID:     	2392067Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_9050.JPG Visningar:	1 Storlek:	63.3 kB ID:     	2392068


                              Jag citerar mig själv. Många tror säkert att denna tetra är Hyphessobrycon rosaceus, men den heter faktiskt H. jackrobertsi.
                              Den här tetran saknar det vita på den stora bukfenan.

                              Since 1958 a beautiful and popular tetra from Peru is trade under the name of “Hyphessobrycon robertsi”. However, this name is a pure invention and never ever a scientific description for the tetra appeared. In a scientific study on the relationship of the “rosy tetras” to which the robertsi-tetra belongs, Stanley Weitzman and Lisa Palmer […]
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Intressant!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...