Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Frågade ju Mats i hans tråd vad han hade för sand och det visade sig att vi hade samma. Kommer inte just nu ihåg vilken, men den är köpt på Jula - kolla i tidigare inlägg i Mats tråd!

    Ytterligare en bit på väg, har fyllt på vatten men långt ifrån klar, fortsätter i morrn

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN2486.JPG
Visningar: 130
Storlek: 563,8 KB
ID: 2391529
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Här är en bild på sanden. Grymt härlig sand, ytterst finkorning, naturlig, grå färg - kanon helt enkelt!
      Vad skall du ha i det här karet, Inger?


      Klicka på bilden för större version

Namn: image_74208.jpg
Visningar: 136
Storlek: 613,1 KB
ID: 2391531

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Växter som jag har planterat är i bakgrund: Vallisneria och Cryptocoryne balanse, mellanskikt/framkant.
        Bacopa (för lite snabbväxande kanske) och två sorter cryptocoryner.
        Är inte klar med inredningen än, så fortsätter imorrn

        Får väl hoppas på att vallisarna och cryptosarana tittar upp där vid bakgrunden snart. Är inte klar med inredningen på långa vägar än, men som sagt så fortsätter i morrn

        //Inger


        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Här är en bild på sanden. Grymt härlig sand, ytterst finkorning, naturlig, grå färg - kanon helt enkelt!
          Vad skall du ha i det här karet, Inger?


          Klicka på bilden för större version

Namn: image_74208.jpg
Visningar: 136
Storlek: 613,1 KB
ID: 2391531
          Haha Mats, mig lurar du inte, förmodligen tänker du att, "va fasen ska hon ha för firrar med den inredningen" . Sanningen är, att jag vet faktiskt inte riktigt än - fler rötter ska adderas!
          Jag såg ett klipp på YT, och det är den inredningen jag försöker efterlikna, fast där var huvudfiskarna scalarer, men så blir det ju inte i detta kar


          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Inger H
            Haha Mats, mig lurar du inte, förmodligen tänker du att, "va fasen ska hon ha för firrar med den inredningen" . Sanningen är, att jag vet faktiskt inte riktigt än - fler rötter ska adderas!
            Jag såg ett klipp på YT, och det är den inredningen jag försöker efterlikna, fast där var huvudfiskarna scalarer, men så blir det ju inte i detta kar
            //Inger
            Haha!
            Du har delvis rätt, men bara pyttelite. Jag tänkte, när jag såg grundläggningen, att du skulle "go ape" med detta kar.
            Jag förstår att du bara har lagt en initial wet-set.
            Skall i vilket fall bli spännande att se vad du hittar på - låt inspiration och skaparlust flöda! Karet kommer att tala om för dig vad du skall välja för fiskar.


            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Spännande! Sanden ser verkligen fin ut!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Haha!
                Du har delvis rätt, men bara pyttelite. Jag tänkte, när jag såg grundläggningen, att du skulle "go ape" med detta kar.
                Jag förstår att du bara har lagt en initial wet-set.
                Skall i vilket fall bli spännande att se vad du hittar på - låt inspiration och skaparlust flöda! Karet kommer att tala om för dig vad du skall välja för fiskar.

                Du vet ju hur det är när man har varit tillsammans med sin partner väldigt länge - man vet precis hur dom tänker. Samma är det kanske på ett forum där man har känt sin forumkompis i många år- samma där, jag anade vad du tänkte Mats

                Det kommer inte bli någon apis i detta kar i alla fall, bara så du vet.

                ​​​​​​​//Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • LindaAlgo
                  • July 2015
                  • 1373

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  En liten bit på väg i alla fall...

                  Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN2464.JPG
Visningar: 203
Storlek: 571,2 KB
ID: 2391501
                  Så snyggt det blev! Gillar hur rötterna ligger.

                  Ang bakgrunden: haha okej!
                  Med vänlig hälsning Linda

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Inger - tycker du har fått till inredningen väldigt bra redan! Blir säkert toppen när de bakre växterna kommer upp i storlek sedan.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Nando
                      Inger - tycker du har fått till inredningen väldigt bra redan! Blir säkert toppen när de bakre växterna kommer upp i storlek sedan.
                      Nja, ser väl ut sådär. Antar att du har lite pirr i magen nu när du äntligen får hem dina scalarer, spännande

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Kul att du också är vaken! Ja, det är pirrigt! Ska på en aktivitet med mitt yngsta barn innan jag kan åka och hämta dem. Lång väntan...

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Nando
                          Kul att du också är vaken! Ja, det är pirrigt! Ska på en aktivitet med mitt yngsta barn innan jag kan åka och hämta dem. Lång väntan...
                          Morgonpigg, men väldigt kvällstrött. Ska bli skoj att se bilder sedan

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Å där sket det sig med med nyckelhålscikliderna - borttagen från "listan" . Det är ju någon månad eller mer innan huvudfiskarna ska tillsättas, vet faktiskt inte nu vad det blir...
                            Nycklarna dyker inte upp så ofta numer, tyvärr.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Vad tråkigt

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Nu har det varit lek igen i apiskaret, vilken gång i ordningen har jag tappat räkningen på. Inga yngel har ännu inte överlevt tyvärr. Lite brydd är jag, för den ena honan har helt sonika bytt sitt revir - eller vad jag nu ska kalla det.
                                Jag har varsin kokosnöt på kortsidorna och en i mitten av karet. Denna hona har hela tiden haft sin kära kokosnöt på vänstra sidan av karet, men har nu flyttat till nöten mitt i karet. Kanske har hon insett till slut att det inte är så lyckat att ha sin öppning mot den andra honan, som håller till under en rot alldeles för nära. Kul är det i alla fall att studera vad dom pysslar med

                                //Inger

                                Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN2528.JPG
Visningar: 149
Storlek: 359,7 KB
ID: 2391956
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...