Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Nando
    Inger - snor honorna yngel av varandra? Det gjorde mina kakaduahonor och det kändes så brutalt samtidigt som det var lite sött att de inte åt upp dem utan spottade ut dem intill sina egna små. Yngelnappare!
    Nä inte vad jag har sett i alla fall, men det kommer nog att hända eftersom dom har sina grottor så närma varandra,

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Inger H

      Så skoj att du kikar in i min tråd Mats, du är saknad min vän.
      //Inger
      Även om jag är här på forumet sällan nu för tiden så kollar jag alltid in vad du har för dig, Inger.
      Härligt att du har fått sådan fin harmoni med inredning och fiskar i ditt kar.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Även om jag är här på forumet sällan nu för tiden så kollar jag alltid in vad du har för dig, Inger.
        Härligt att du har fått sådan fin harmoni med inredning och fiskar i ditt kar.
        Känns bra det Mats; ett tag trodde jag att vi hade kommit på "kant" med varann av någon oförklarig anledning- fast den anledningen gillas såklart inte av någon av oss
        Ha en skön helg!

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Inger H
          Känns bra det Mats; ett tag trodde jag att vi hade kommit på "kant" med varann av någon oförklarig anledning- fast den anledningen gillas såklart inte av någon av oss
          Ha en skön helg!
          //Inger
          What on Earth!?! Kommit på kant..? Vi kommer väl aldrig på kant, Inger?
          Nädu, jag spanar in allt du tar dig för - och det jag ser i ditt kar ser alldeles toppenbra ut, sådetså!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            What on Earth!?! Kommit på kant..? Vi kommer väl aldrig på kant, Inger?
            Nädu, jag spanar in allt du tar dig för - och det jag ser i ditt kar ser alldeles toppenbra ut, sådetså!
            Asch så skönt att det inte var nåt sånt Mats, sådetså

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Inger H
              Asch så skönt att det inte var nåt sånt Mats, sådetså
              //Inger
              Jag undrar vad du fick den grejen ifrån..? Det blir "tyst" i trådarna med jämna mellanrum. Kolla min tråd... Jag är troligtvis "på kant" med hela jävla forumet.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Jag undrar vad du fick den grejen ifrån..? Det blir "tyst" i trådarna med jämna mellanrum. Kolla min tråd... Jag är troligtvis "på kant" med hela jävla forumet.
                Jag vet inte vad jag fick den grejen ifrån faktiskt, det blir tyst från många av oss ibland, men när det blir jättetyst från vänner sen en lång tid tebax blir jag lite "orolig", så enkelt är det. Sitter man här som jag uppe i Ångermanland utan likasinnade så skulle du förstå Mats .
                Vi glömmer det nu

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Jag vet inte vad jag fick den grejen ifrån faktiskt, det blir tyst från många av oss ibland, men när det blir jättetyst från vänner sen en lång tid tebax blir jag lite "orolig", så enkelt är det. Sitter man här som jag uppe i Ångermanland utan likasinnade så skulle du förstå Mats .
                  Vi glömmer det nu
                  //Inger
                  Japp! (Jag intresserar mig mycket av vad du gör med dina kar, bara så att du vet).

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Några av mina favoritblommor som fortfarande blommar så här inpå höstkanten

                    Rosenvial, krasse, och stockrosor.

                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8979.JPG
Visningar: 155
Storlek: 173,5 KB
ID: 2390181Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8988.JPG
Visningar: 167
Storlek: 141,7 KB
ID: 2390182Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8983.JPG
Visningar: 164
Storlek: 70,9 KB
ID: 2390183Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8981.JPG
Visningar: 165
Storlek: 83,5 KB
ID: 2390184Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8980.JPG
Visningar: 168
Storlek: 92,2 KB
ID: 2390185
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Underbart fina bilder! Toppstuff!

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Åh, så vackra!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ja visst är dom vackra, har mer tur med mina växter ute än dom jag har i karen

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Av någon anledning verkar landväxter enklare än vattenväxter också för mig. Jag har nyss konstaterat att jag och svärdsplantor inte funkar. Ta mig tusan varenda en som jag planterar i vilket kar det än må vara kan tävla om forumets fulaste planta

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Av någon anledning verkar landväxter enklare än vattenväxter också för mig. Jag har nyss konstaterat att jag och svärdsplantor inte funkar. Ta mig tusan varenda en som jag planterar i vilket kar det än må vara kan tävla om forumets fulaste planta
                              Har du botten-näring till dom?
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Ja, näringspinnar som man sticker ner vid rötterna.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...