Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Okej, jag känner mig inte ifrågasatt utan vill mest lära mig mer så att de fiskar jag har kan må så bra som möjligt. Har ju upplevt platysarna som fredliga men det stämmer ju som du skriver att de är lite överallt vilket kanske kan störa. Förstår att jag får fundera på detta en vända till. Tack för input!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Nando, som jag skrev i din egen tråd, så är ditt kar både snyggt att titta på och inredningen är som som gjord för små dvärgciklider

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Okej.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Så härligt att läsa ifatt om hur du haft det denna tropiska bastusommar. Kul att flera, både du Mats och Maths valt att lägga in trädgårdsbilder. Hur ser dina fiskplaner ut för hösten. Kör du på i samma spår?
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Så härligt att läsa ifatt om hur du haft det denna tropiska bastusommar. Kul att flera, både du Mats och Maths valt att lägga in trädgårdsbilder. Hur ser dina fiskplaner ut för hösten. Kör du på i samma spår?
            Hejsan Johnny, så kul att du tittar in i min numer ganska så magra tråd. Jag vet inte riktigt vad jag har för planer för 250L än, inspirationen kommer säkert med höstmörkret.
            I mitt 140 har bägge borelliihonorna frisimmande yngel igen, bara repriser att skriva om, det skulle vara kul om någon överlevde den här tredje gången gillt

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Postar ett par bilder ändå trots att det blir repris på föregående kullar. Denna borelliihona har en riktigt stor kull, 36st har jag räknat till. Hon har fullt sjå med att ta dom i sin mun för att flyttas till ett tryggare stället under roten, dom är liksom överallt. Det är lika roligt varje gång en ny kull föds, honorna är ju grymma på att mota bort "fienden" - även pappa borellii räknas dit.
              Den andra honan har en liten kull, som är fyra dagar äldre, tänk ändå vad fyra dagar gör skillnad på storleken.
              Blir det någon som överlever blir jag glad .

              Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_8974.JPG Visningar:	1 Storlek:	105.7 kB ID:     	2390094Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_8976.JPG Visningar:	1 Storlek:	100.0 kB ID:     	2390095
              Senast redigerad av Inger H; 16 August 2018, 15:23.
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Vilka härliga bilder! Honan har fullt upp, det syns! Kul med yngel, hoppas några klarar sig

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Nando
                  Vilka härliga bilder! Honan har fullt upp, det syns! Kul med yngel, hoppas några klarar sig
                  Om några klarar sig återstår att se, beror på hur duktiga honorna är på att vakta - och hur hungriga tetrorna och pappa borellii är. Av runt 46 ynglingar, så hoppas jag på några starka överlevare . Honorna måste vara helt slutkörda nu med så pass många kullar på raken, hoppas på att det blir lugnt nu ett tag framöver. Har finkrossat lite flingor nu som jag har blötlagt och sprutat ner till bebbarna

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Vad fint att du stödmatar! Med så många små gissar jag att det behövs!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Härligt att se, Inger!
                      Jättefina bilder!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Härligt att se, Inger!
                        Jättefina bilder!
                        Så skoj att du kikar in i min tråd Mats, du är saknad min vän.
                        Ja, det är ju det här som är så himla kul - allt från lek tills honorna gömmer sig i sina grottor, sedan ett intensivt vaktande av sina avkommor när hela gänget kommer ut ur sitt gömsle. Sen är det ganska så kul att kolla på hur respektive honor med yngel beter sig mot varandra - snacka om att inte gilla varann

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • LindaAlgo
                          • July 2015
                          • 1373

                          Så roligt med yngel! Och jättefina bilder.
                          Med vänlig hälsning Linda

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Härligt när det är så duktig mamma. Toppenbilder!
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Jepps Linda och Johnny, kanon med macroobjektivet när jag ska fota så smått

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Inger - snor honorna yngel av varandra? Det gjorde mina kakaduahonor och det kändes så brutalt samtidigt som det var lite sött att de inte åt upp dem utan spottade ut dem intill sina egna små. Yngelnappare!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...