Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Tack igen Inger för råden om målning av baksida! Jag är så nöjd med hur det blev. Roligt att något så billigt kan bli bra!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Nando
      Tack igen Inger för råden om målning av baksida! Jag är så nöjd med hur det blev. Roligt att något så billigt kan bli bra!
      Det var så lite så, visst känns det bra när man blir nöjd

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Känns toppen!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Mats postade några bilder från sin trädgård, så då blev även jag inspirerad.
          En liten oansenlig rabatt med bara lavendel, men tänk ändå vilken doft den sprider i hela trädgården runt 22.00-tiden, just när solen håller på att gå ned häruppe hos oss- bara så ljuvligt

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8925.JPG
Visningar: 171
Storlek: 135,5 KB
ID: 2388624
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            Bilder från vår trädgård, som får hamna i din tråd då jag inte har någon egen numera...

            Har gjort Hallonsylt på 2,7 Kg Hallon
            Körsbär/bigarrå saft på 12 Kg, samt körsbärsmarmelad, Inlagda Körsbär i Rom, någon variant på Bigarråer i Vodka.
            Svartvinbärssaft på 11,5 liter Svarta vinbär.

            Lite skillnad mot 2017 som inte gav någonting.Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_20180704_162810.jpg Visningar:	1 Storlek:	571.7 kB ID:     	2388632

            Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_20180704_162909.jpg Visningar:	1 Storlek:	524.6 kB ID:     	2388628Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_20180704_163055.jpg Visningar:	1 Storlek:	889.2 kB ID:     	2388629Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_20180704_163230.jpg Visningar:	1 Storlek:	887.6 kB ID:     	2388630Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_20180704_162927.jpg Visningar:	1 Storlek:	986.1 kB ID:     	2388631
            Senast redigerad av c90368; 20 July 2018, 21:18.
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Så vackert Maths . Hmm, det där med körsbär i Rom och bigarråer i Vodka låter intressant - tyvärr har jag ingetdera

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                Ursprungligen postat av Inger H
                Så vackert Maths . Hmm, det där med körsbär i Rom och bigarråer i Vodka låter intressant - tyvärr har jag ingetdera

                //Inger
                Visst låter det intressant, men facit om det är så spännande kommer fram emot juletid.
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av c90368

                  Visst låter det intressant, men facit om det är så spännande kommer fram emot juletid.
                  Haha, så himla lång väntan då .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Vilka underbara trädgårdbilder!

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Fortsätter att bomba din tråd.

                      Men jag tycker att detta naturens under är värd ett inlägg

                      Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_20180507_113500.jpg Visningar:	2 Storlek:	483.1 kB ID:     	2388711Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_20180603_102614.jpg Visningar:	1 Storlek:	504.3 kB ID:     	2388712Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_20180704_162853.jpg Visningar:	1 Storlek:	467.5 kB ID:     	2388713
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • LindaAlgo
                        • July 2015
                        • 1373

                        Vilken vacker lavendel-rabatt Inger.
                        Och vilket vackert bigarråer-träd c90368. Saknar vårt gamla nu extra mycket.
                        Med vänlig hälsning Linda

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Tack Linda .
                          Önskar att jag kunnat dela med mig av allt regn som vi har fått i natt, så att hela Sveriges bränder hade kunnat tagit sin beskärda del av allt det blöta
                          60mm och det regnar fortfarande.

                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8930.JPG
Visningar: 175
Storlek: 66,0 KB
ID: 2388736
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • LindaAlgo
                            • July 2015
                            • 1373

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Tack Linda .
                            Önskar att jag kunnat dela med mig av allt regn som vi har fått i natt, så att hela Sveriges bränder hade kunnat tagit sin beskärda del av allt det blöta
                            60mm och det regnar fortfarande.

                            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8930.JPG
Visningar: 175
Storlek: 66,0 KB
ID: 2388736
                            Förstår det. Kände så med när vi fick regn när vi var på besök i Skåne.
                            Med vänlig hälsning Linda

                            Kommentar

                            • Stahl
                              • June 2018
                              • 333

                              Håller med väldigt fin lavendel du har där. Är det "vanlig" lavendel eller sån där fjärilslavendel?

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Stahl
                                Håller med väldigt fin lavendel du har där. Är det "vanlig" lavendel eller sån där fjärilslavendel?
                                Jag kommer inte ihåg vilken sort, men den ska i alla fall vara härdig här lite norröver . Visste inte ens att det fanns en "fjärilslavendel"

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...