Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LindaAlgo
    • July 2015
    • 1373

    Ursprungligen postat av Inger H
    Här lite mamma/yngelbilder av den ena honan. Två små kullar vaktas intensivt av respektive honor.
    Kraftigt fotoshoppade bilder, så man kan se dessa små pytteynglingar, hoppas att några klarar sig

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8905.JPG
Visningar: 219
Storlek: 29,5 KB
ID: 2388350Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8912.JPG
Visningar: 225
Storlek: 89,6 KB
ID: 2388351
    Så söta!
    Med vänlig hälsning Linda

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


      Nytt försök Nando jag hade klickat på "privat".
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Sorry, bara myrornas krig.
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Vad kul att där fanns yngel ändå! Då blir deras beteende begripligt också. Söta små silverpyren!

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Regnet kan jag fortfarande inte se dock

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av c90368
              Sorry, bara myrornas krig.
              ??

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Tror han menar på filmen.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Nu då?

                  Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Nu funkar det! Vilket hällregn! Stupröret fick verkligen jobba! Skönt för naturen att det äntligen kom.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Nando
                      Nu funkar det! Vilket hällregn! Stupröret fick verkligen jobba! Skönt för naturen att det äntligen kom.
                      Det här med film och ladda upp på YT har jag utskrivet på ett A4-ark, där Mats klart och tydligt beskrev för mig hur allt funkade när jag skulle ladda upp en film. Ja, ni ser ju själv hur ovan jag är att filma, allt går ju hiskeligt fort - alldeles för fort . Om mina borelliibebisar klarar sig, så tänker jag försöka mig på att filma igen, men då väldigt långsamt

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Gör det, för det fungerade ju efter några justeringar. Längtar själv efter liknande regn, men de går runt omkring oss då vi bor på "slätta".
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Ja, fortsätt filma. Långsamt eller snabbt kvittar - det är kul med film!

                          Kommentar

                          • LindaAlgo
                            • July 2015
                            • 1373

                            Ser gudomligt ut med regn. Vi hade tydligen lite regn och åska igår men det slutade med att flera bränder startades upp här i Västmanland igen. Vi skulle som många andra behöva mer regn och under längre tid.
                            Med vänlig hälsning Linda

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av LindaAlgo
                              Ser gudomligt ut med regn. Vi hade tydligen lite regn och åska igår men det slutade med att flera bränder startades upp här i Västmanland igen. Vi skulle som många andra behöva mer regn och under längre tid.
                              Tyvärr, så varande den dunderskuren bara i ungefär tjugo minuter, så nu lika varmt och torrt igen. Jag vill ju inte klaga, men den här värmen ställer till det för så många, både människor och djur - dessutom alla dessa hemska skogsbränder. Själv blir jag alldeles "koko" i huvvet - värre än vanligt faktiskt .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • LindaAlgo
                                • July 2015
                                • 1373

                                Ursprungligen postat av Inger H

                                Tyvärr, så varande den dunderskuren bara i ungefär tjugo minuter, så nu lika varmt och torrt igen. Jag vill ju inte klaga, men den här värmen ställer till det för så många, både människor och djur - dessutom alla dessa hemska skogsbränder. Själv blir jag alldeles "koko" i huvvet - värre än vanligt faktiskt .

                                //Inger
                                Jag håller verkligen med dig. Sen tillhör jag skaran som inte ens gillar värme från start. Vilket inte gör saker bättre direkt. :P
                                Med vänlig hälsning Linda

                                Kommentar

                                Arbetssätt...