Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av LindaAlgo

    Vad tråkigt att det inte riktigt fungerade. De verkar verkligen haft fullt upp den tiden som de varit i ditt akvarium.
    Men dina nya planer låter trevliga med.
    Ja, dom har verkligen haft fullt upp med både det ena och det andra, så nya planer blir det
    Nu hejar vi på Sverige idag, så kanske kanske en sån här

    ​​​​​​​//Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      Håller med alla andra om berömmet. Fina bilder och en praktfull Borelli-hane
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Håller med alla andra om berömmet. Fina bilder och en praktfull Borelli-hane
        Tack Kjell och tack även till er andra som gillar mina fiskbilder . Vet ju såklart att bilderna skulle bli mycket bättre om jag iddes plocka fram den externa blixten. Men, den ligger i en låda förpackad i sin "skyddsutrustning", så när jag känner för fotande så finns liksom ingen tid att plocka fram blixtten.
        Japp Kjell, det är en väldigt stilig hane - och han verkar veta om det också
        Hoppas att han får leva länge och kanske få lika vackra avkommor.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Har du sett några yngel?

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Nando
            Har du sett några yngel?
            Nix, jag ser inga yngel, vid det här laget, så skulle bägge honorna vara ute ur sina grottor med frisimmande yngel. Lite knepigt läge, eftersom den ena honan valde en lekplats så närma den andra honan. Dom vaktat bägge sina grottor - ilskna mot varann när bägge råkar visa sig, men lämnar icke sina grottor utan uppsikt. Jag har aldrig upplevt detta beteende förr, men ingen av honorna verkar vilja komma fram med ev. yngel. Jag tror faktiskt inte att småttingarna lever kvar därinne i grottorna?
            Önskar att jag hade fibrer tillräckligt för att kunna filma deras beteende, men vi bor ju på landsbygden i Norrland, så dessa värdefulla fibrer fattas oss ännu

            Postar en bild där man ser den ena honans grotta lite luddigt till vänster - under det lodrätta catappabladet lite till höger har den andra honan sitt revir under en rot.
            Säger som Mats, inte så många som kikar in längre, men skoj att några få gör det i alla fall .

            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8898.JPG
Visningar: 155
Storlek: 83,9 KB
ID: 2388159
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Konstigt ändå att de fortsätter att vakta om de inte har ägg eller yngel. Det ser lummigt och bra ut ditt kar, där trivs de säkert! Förr eller senare lär det ju bli frisimmande.

              Ja, det är synd att inte så många skriver i de trådar som är igång. Å andra sidan är det ändå ett trevligt litet gäng som gör avtryck här och där samt ställer upp och svarar på diverse frågor. Det uppskattar jag! Saknar dock Bluewing mycket men förstår att han har andra saker att prioritera nu. Det är ju inget konstigt alls, men ändå lite synd för forumet tycker jag. Det är i alla fall toppen att du är tillbaka!

              Hur mår de andra nya fiskarna du köpte, var det kurvciklider?

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Vilka bilder Inger, så vacker bilder. Vad kul att allt funkar som det skall

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Nando
                  Konstigt ändå att de fortsätter att vakta om de inte har ägg eller yngel. Det ser lummigt och bra ut ditt kar, där trivs de säkert! Förr eller senare lär det ju bli frisimmande.

                  Ja, det är synd att inte så många skriver i de trådar som är igång. Å andra sidan är det ändå ett trevligt litet gäng som gör avtryck här och där samt ställer upp och svarar på diverse frågor. Det uppskattar jag! Saknar dock Bluewing mycket men förstår att han har andra saker att prioritera nu. Det är ju inget konstigt alls, men ändå lite synd för forumet tycker jag. Det är i alla fall toppen att du är tillbaka!

                  Hur mår de andra nya fiskarna du köpte, var det kurvciklider?
                  Kurvcikliderna mår jättebra Nando, vackra som tusan
                  Vad gäller Johnny Blåvinge, så vet jag inte alls vad som hänt. Inte alls likt honom att inte svara på inlägg i sin tråd, jag saknar honom också. Men som du skriver prioriterar han förmodligen annat nu för tiden och det är väl tidens gång antar jag. Det är inte många av oss gamlingar kvar nu tyvärr som jag kan surra med, fast jag hänger nog kvar ett tag till i alla fall...

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Ekenberg
                    Vilka bilder Inger, så vacker bilder. Vad kul att allt funkar som det skall
                    Varmt tack Thomas

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Kul att höra om kurvcikliderna! Lägg gärna in någon bild på dem om du har lust! Det glädjer mig att du hänger kvar, vi nykomlingar gillar ju att surra med dig

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        I eftermiddag kom äntligen detta efterlängtade (obs, en ovan filmare - aningen snabb ) Slå på ljudet!

                        https://www.youtube.com/watch?v=8s_R...ature=youtu.be
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Jag kan inte se klippet på mobilen Är det yngel?

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Nando
                            Jag kan inte se klippet på mobilen Är det yngel?
                            Nope - regn

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Haha, okej! Skönt!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Här lite mamma/yngelbilder av den ena honan. Två små kullar vaktas intensivt av respektive honor.
                                Kraftigt fotoshoppade bilder, så man kan se dessa små pytteynglingar, hoppas att några klarar sig

                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8905.JPG
Visningar: 219
Storlek: 29,5 KB
ID: 2388350Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8912.JPG
Visningar: 225
Storlek: 89,6 KB
ID: 2388351
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...