Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Marten64

    Spännande fiskar! Jag har funderat på att skaffa dem. Lekte de? Hade du växter över vattenytan? Utrymme mellan yta och täckglas?
    Puhh, nu sätter ni verkligen mig på "pottkanten" Linda och Johan. Linda, eftersom du vet att jag har haft dessa stänktetror så har du hittat något inlägg i min tråd, men var? Har skummat igenom tråden men gav upp efter ett tag. Har du någon aning om i vilket inlägg du hittade mina stänktetror?

    Johan, jag vet i alla fall att dom inte lekte, kan hända så hade jag inrett så kasst, så att dom aldrig blev leksugna. Faktiskt lite "regnbågsfiskbeteende" över dom

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • LindaAlgo
      • July 2015
      • 1373

      Ursprungligen postat av Inger H

      Puhh, nu sätter ni verkligen mig på "pottkanten" Linda och Johan. Linda, eftersom du vet att jag har haft dessa stänktetror så har du hittat något inlägg i min tråd, men var? Har skummat igenom tråden men gav upp efter ett tag. Har du någon aning om i vilket inlägg du hittade mina stänktetror?

      Johan, jag vet i alla fall att dom inte lekte, kan hända så hade jag inrett så kasst, så att dom aldrig blev leksugna. Faktiskt lite "regnbågsfiskbeteende" över dom

      //Inger
      Jag hittade det när jag sökte på forumet. Det var ett tag tillbaka dock. :P Ska se om jag kan hitta det.

      Johan: Jag har ställt lite frågor om dem i denna tråd: HÄR! Så slipper vi sätta Inger på pottkanten mer.
      Med vänlig hälsning Linda

      Kommentar

      • LindaAlgo
        • July 2015
        • 1373

        Eller Inger så måste jag fanken sett i synen. Men det kändes som att jag var inne i din tråd och läste (längre tillbaka) och såg det. Jag kanske har fel helt enkelt. Sorry!

        Så går det när man försöker vara duktig och söka på forumet först.
        Senast redigerad av LindaAlgo; 28 June 2018, 17:36.
        Med vänlig hälsning Linda

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av LindaAlgo
          Eller Ingrid så måste jag fanken sett i synen. Men det kändes som att jag var inne i din tråd och läste (längre tillbaka) och såg det. Jag kanske har fel helt enkelt. Sorry!

          Så går det när man försöker vara duktig och söka på forumet först.
          ...Inger är det, men jag är van, Mats har kallat mig Ingrid lite då å då .
          Skönt Linda, att du har hittat lite info när jag sitter på pottkanten och inte ens minns vilket år

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • LindaAlgo
            • July 2015
            • 1373

            Ursprungligen postat av Inger H

            ...Inger är det, men jag är van, Mats har kallat mig Ingrid lite då å då .
            Skönt Linda, att du har hittat lite info när jag sitter på pottkanten och inte ens minns vilket år

            //Inger
            Förlåt!
            Inget fungerar idag. Skyller på värmen.
            Med vänlig hälsning Linda

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av LindaAlgo
              Förlåt!
              Inget fungerar idag. Skyller på värmen.
              Du behöver inte alls säga förlåt - förstår dig prexis. Vi här uppe har också haft extremt varm, men just nu så vräker regnet ner å det är så ljuvligt skönt ute nu - njuter av det svala regnet

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • LindaAlgo
                • July 2015
                • 1373

                Ursprungligen postat av Inger H

                Du behöver inte alls säga förlåt - förstår dig prexis. Vi här uppe har också haft extremt varm, men just nu så vräker regnet ner å det är så ljuvligt skönt ute nu - njuter av det svala regnet

                //Inger
                Tack!

                Jag är avundsjuk på er. Det känns som att regnet är på G här men det har inte kommit ännu.
                Med vänlig hälsning Linda

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Inger - vet att du använde Biltemas akrylfärg till lillkaret och målade två gånger med ett dygns mellanrum. Var färgen matt svart? Målade du med pensel eller var det en sprayflaska? Upplevde du att det luktade starkt av färgen? (Snart är det dags för mig!)

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Nando
                    Inger - vet att du använde Biltemas akrylfärg till lillkaret och målade två gånger med ett dygns mellanrum. Var färgen matt svart? Målade du med pensel eller var det en sprayflaska? Upplevde du att det luktade starkt av färgen? (Snart är det dags för mig!)
                    Ja, färgen är mattsvart och den luktar ingenting, använde pensel. Kul jobb du har framför dig

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Tack Inger!

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Karet kommer på tisdag...

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Nando
                          Karet kommer på tisdag...
                          Så kul, nu kommer du förmodligen att upptäcka inredningsmässigt att du har för lite av allting. Minns själv hur det var med ett så pass stort kar - det fattades massor av inredning fast man tror att allt finns

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Haha, ja kanske blir det så! Tycker jag har massor av grenar och rötter men det är nog som du säger ändå för lite

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Inger - upplevde du att den målade bakgrunden såg bra ut redan efter första strykningen? Jag har målat ett lagar nu och är osäker på om jag är kass på detta alternativt gjort fel på något sätt eller om det helt enkelt krävs minst två lager färg innan det svarta täcker och ser fint ut. Just nu är det rätt flammigt på så sätt att det inte är helt svart och man ser penseldrag vilket inte är så snyggt...

                              Kommentar

                              • åheim
                                • April 2006
                                • 13110

                                Om man kör akrylfärg och lägger så tjockt man kan så räcker alltid en strykning för mig. Penseldrag är ju omöjligt att det kan bli om man tittar på andra sidan glaset.... om du inte menar där färgen inte täckt?
                                Senast redigerad av åheim; 03 July 2018, 21:58.
                                Viva Leo Buscaglia

                                Kommentar

                                Arbetssätt...