Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Oj, så fina! Underbara bilder!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Nando
      Oj, så fina! Underbara bilder!
      Tack för det Nando .
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Jag skulle bli väldigt glad om någon kanske kan identifiera vilken Mesonauta sp jag har. Har inte en aning om vad "sp" betyder för just denna flaggciklid. Beställde den därför att enligt imazo ska den bara bli 10cm, men jag kanske har blivit lurad

        Bifogade filer
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • LindaAlgo
          • July 2015
          • 1373

          Det känns som att Nando har skrivit allt som behövs skrivas.Men wow vilka foton.

          Intressant med att se vilken skillnad i ränderna det var mellan bilderna.

          Kurvcikliderna var verkligen leende med. De var otroligt fina. Och kul med en bild på de berömda fjärilscikliderna.

          Vad för mått har du på akvariet?
          Med vänlig hälsning Linda

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Mått: 100x50x54. Tänker du kanske att karet är för litet tro? Så kommer det absolut inte att bli. Dessa firrar är unga ännu, så än är det ingen fara. Några - både flaggorna och kurvisarna har hittat varsin partner, ett par av varje, sen får jag se vidare hur det artar sig

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Låter spännande och härligt Inger!

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                Ursprungligen postat av Inger H
                Jag skulle bli väldigt glad om någon kanske kan identifiera vilken Mesonauta sp jag har. Har inte en aning om vad "sp" betyder för just denna flaggciklid. Beställde den därför att enligt imazo ska den bara bli 10cm, men jag kanske har blivit lurad
                När man tittar på filmer från Amazonas, oavsett om det handlar om Discus, Apistogramma, Tetror, eller bara rent allmänt så dyker det nästan alltid upp en Flaggciklid. Jag antar att det är med dessa som med Skalarerna, det finns en uppsjö av varianter som inte är artbestämda. De Flaggor jag har haft har blivit riktiga bjässar och det var enligt mina anteckningar Mesonauta insignis.

                Se till att mata med mycket grönfoder, typ gröna ärtor eller fixa det man annars undviker Andmat, för de älskar grönt och ger sig på växterna om de inte får alternativ.
                Senast redigerad av c90368; 20 June 2018, 22:28.
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • LindaAlgo
                  • July 2015
                  • 1373

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Mått: 100x50x54. Tänker du kanske att karet är för litet tro? Så kommer det absolut inte att bli. Dessa firrar är unga ännu, så än är det ingen fara. Några - både flaggorna och kurvisarna har hittat varsin partner, ett par av varje, sen får jag se vidare hur det artar sig

                  //Inger
                  Nej då, jag var mest nyfiken för att jag har så svårt att uppskatta hur mycket fisk som är okej. Känns som att jag underbefolkar en del. Tror säkert att du har en plan.
                  Med vänlig hälsning Linda

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av c90368

                    När man tittar på filmer från Amazonas, oavsett om det handlar om Discus, Apistogramma, Tetror, eller bara rent allmänt så dyker det nästan alltid upp en Flaggciklid. Jag antar att det är med dessa som med Skalarerna, det finns en uppsjö av varianter som inte är artbestämda. De Flaggor jag har haft har blivit riktiga bjässar och det var enligt mina anteckningar Mesonauta insignis.

                    Se till att mata med mycket grönfoder, typ gröna ärtor eller fixa det man annars undviker Andmat, för de älskar grönt och ger sig på växterna om de inte får alternativ.
                    Hej Maths, ja att dom älskar grönt vet jag, så gröna ärtor ingår redan i deras meny - dom bara älskar dessa gröna ärtor och dessvärre svärdsplantorna . Fast jag tycker ändå att matningen av grönt har minskat aptiten på blommorna.
                    Det återstår att se vad för storlek dessa trevliga kommer att få i slutändan

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Nando
                      Inger, tack för ditt långa inlägg. Din beskrivning av fjärilarnas beteende är intressant att ta del av. Kanske är det, som du säger, närvaron av de nya som gör att de återstående fjärilarna levt upp. Tråkigt naturligtvis att några inte klarade sig men vad härligt att de som är kvar nu kommer till sin rätt.

                      Flaggciklider tycker jag verkar vara en riktigt häftig fisk! Har funderat på sådana också. Hade inte du flaggor för länge sedan som var lättskrämda, eller missminner jag mig? Bra i alla fall att dina nya verkar nyfikna och orädda! Jag ser verkligen fram emot bilder!

                      Vill bara tillägga att det är så himla kul att du är tillbaka i din tråd och att dina kar funkar bra! Gillar dina inlägg!
                      Jo visst har jag haft flaggciklider förr. Jag fick överta ett gäng av jozi, tyvärr så är han inte aktiv på forumet längre. Dessa var fullvuxna och hade förmodligen köpts som små, så att flytta som vuxna var kanske inte det lättaste.
                      Du har läst helt rätt i tråden

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Skönt att jag mindes rätt och att demensen inte slagit till riktigt än! Jag vill gärna höra mer om dina nya flaggor! Har som sagt själv funderat en del på dessa. Verkar vara riktigt trevliga fiskar!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_7743.JPG
Visningar: 169
Storlek: 86,7 KB
ID: 2387440
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Tack! Detsamma önskar jag dig!

                            Kommentar

                            • LindaAlgo
                              • July 2015
                              • 1373

                              Glad midsommar!
                              Med vänlig hälsning Linda

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Lite bilder till bara därför det är skoj att fota fiskar igen. Kurvcikliderna börjar bli granna nu Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8825.JPG
Visningar: 154
Storlek: 50,1 KB
ID: 2387487Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8828.JPG
Visningar: 165
Storlek: 48,7 KB
ID: 2387488
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...