Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Marten64
    Tack för fina bilder!
    Vassegod

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av c90368
      Saknar det...
      Lätt avhjälpt...

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Nu är det skoj att uppdatera i tråden igen Honan har kommit ut med smågryn från sin grotta, men pappan får fortfarande inte var med och vakta Kanske han vill käka upp sina avkommor - och det känner honan på nåt vis? Känner inte igen detta beteende faktiskt, eftersom dom brukar dela på vaktande av sina småttingar.
        Här inne i bushen under roten håller hona och bebisar till, kommer inte åt att fota eftersom det är för mörkt därinne.

        Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_8675.JPG Visningar:	1 Storlek:	91.1 kB ID:     	2387106

        ​​​​​​​

        ​​​​​​​
        Senast redigerad av Inger H; 14 June 2018, 18:43.
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Åh, vad roligt! Grattis! Det är fantastiskt när de helt plötsligt kommer fram

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Nando
            Åh, vad roligt! Grattis! Det är fantastiskt när de helt plötsligt kommer fram
            Vem vill kolla på fotboll, när det finns annat skojsigt att titta på

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Exakt!

              Kommentar

              • LindaAlgo
                • July 2015
                • 1373

                Ursprungligen postat av Inger H
                Nu är det skoj att uppdatera i tråden igen Honan har kommit ut med smågryn från sin grotta, men pappan får fortfarande inte var med och vakta Kanske han vill käka upp sina avkommor - och det känner honan på nåt vis? Känner inte igen detta beteende faktiskt, eftersom dom brukar dela på vaktande av sina småttingar.
                Här inne i bushen under roten håller hona och bebisar till, kommer inte åt att fota eftersom det är för mörkt därinne.

                Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_8675.JPG Visningar:	1 Storlek:	91.1 kB ID: 	2387106



                ​​​​​​​
                Min hona behandlade min hane på samma sätt. Eller han fick vakta men bara i utkanten (efter vad jag såg). Han vaktade aldrig ynglen på egen hand. Jag uppfattade inte det som att hon ansåg att han skulle äta upp dem dock.
                Nu överlevde ynglen inte så länge. Bara två veckor ungefär.
                Med vänlig hälsning Linda

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av LindaAlgo

                  Min hona behandlade min hane på samma sätt. Eller han fick vakta men bara i utkanten (efter vad jag såg). Han vaktade aldrig ynglen på egen hand. Jag uppfattade inte det som att hon ansåg att han skulle äta upp dem dock.
                  Nu överlevde ynglen inte så länge. Bara två veckor ungefär.
                  Ja, lite knepigt upplever jag det som. Undrar hur länge honan orkar vakta själv - det visar sig.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Bara älskar detta Apisto-kar, varför har jag aldrig haft svart bakgrund för? Bättre sent än aldrig, kommer att fortsätta på den linjen om det blir fler kar

                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8698.JPG
Visningar: 195
Storlek: 94,5 KB
ID: 2387117
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Det är jättevackert! Hoppas min svarta bakgrund blir så fin sedan!

                      Kommentar

                      • cambru

                        • September 2008
                        • 209

                        Grattis till dina småttingar! Roligt att se uppdateringar från dig och dina fina fiskar!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av cambru
                          Grattis till dina småttingar! Roligt att se uppdateringar från dig och dina fina fiskar!
                          Hejsan Camilla, uppskattar verkligen att du gillar när jag uppdaterar i tråden
                          Idag har jag varit borta hela dagen, så jag har ingen aning om vad som hänt i karet. Så nu tänker jag ta ett glas vitt och sätta mig för att se om något nytt har hänt

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Låter som en bra plan! Är småttingarna kvar?

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Låter som en bra plan! Är småttingarna kvar?
                              Vet inte än, honan håller fortfarande till under roten långt in i karet, så jag ser nada eftersom det är så mörkt där.

                              //Inger

                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Förstår. Spännande väntan! Hur smakar vinet? Jag är också sugen på vin men är dunderförkyld och då smakar det ju inget vidare

                                Kommentar

                                Arbetssätt...