Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Nando
    Vad roligt! Ser ju ut att komma från crypton i alla fall!
    Ja, men jag har inte en aning

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • LindaAlgo
      • July 2015
      • 1373

      Ursprungligen postat av Inger H

      Ja, men jag har inte en aning

      //Inger
      Det ser nästan ut som det, i alla fall om ska tro bilderna som kommer upp om man söker på Cryptocoryne flower.
      De verkar få nästan lite succulent-liknade blommor. Till exempel: Cryptocoryne ciliatas blomma var riktigt läcker:
      Cryptocoryne ciliata is a strong bog plant that can grow to a height of up to 90 cm. It is most widely spread in the coastal areas of the Asian tropics, where it grows in large groups in the estuaries of rivers, in the transitional area of ...


      Riktigt coolt!
      Med vänlig hälsning Linda

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Verkligen! Den måste trivas utmärkt i ditt kar Inger!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av LindaAlgo

          Det ser nästan ut som det, i alla fall om ska tro bilderna som kommer upp om man söker på Cryptocoryne flower.
          De verkar få nästan lite succulent-liknade blommor. Till exempel: Cryptocoryne ciliatas blomma var riktigt läcker:
          Cryptocoryne ciliata is a strong bog plant that can grow to a height of up to 90 cm. It is most widely spread in the coastal areas of the Asian tropics, where it grows in large groups in the estuaries of rivers, in the transitional area of ...


          Riktigt coolt!
          Va kul att du hittade bild Linda, tack för det

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Nando
            Verkligen! Den måste trivas utmärkt i ditt kar Inger!
            Ja, jag har alltid haft tur med cryptocoryner. Förr hade jag alltid växtnäring i mina kar, men nu så använder jag ingenting, och av någon underlig anledning växer dom bättre utan någon gödning.
            För många år sedan så läste jag någonstans att man skulle plocka bort dom yttersta stora bladen på plantan och så gör jag alltid, jag delar även en stor planta till flera små. Jag har heller aldrig haft cryptosar som smält ner, peppar peppar... .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Det låter som du har god hand med cryptosar! Jag har inte så mycket erfarenhet av cryptos, har bara två mini i mitt 240L och de smälte ned helt för att sedan växa upp på nytt. Nu är båda tyvärr helt överväxta av någon sorts vallis som sprider sig hej vilt i karet. Jag kör lite ”lev och låt leva” stil än så länge. Borde fundera på att börja ansa så tillväxten styrs upp något. Då kanske mina fina minicryptos skulle synas också!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Vet inte om jag har så god hand om växter över huvud taget i mina kar, men dom växter man lyckas med gillas

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Så sant!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Jag har tagit beslutet att inte uppdatera min tråd på ett tag, känner att ingen respons finns längre förutom från några få , så då blir det lite trist i längden att skriva.
                    Norrlandstanten fortsätter att njuta av sina kar för sig själv framöver

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Vad tråkigt. Jag läser din tråd med stor behållning och blir alltid glad när du skrivit något nytt. Men du ska naturligtvis göra det som känns bäst för dig. Hoppas att karen fortsätter att tuffa på och trevlig sommar! Du är varmt välkommen att göra inlägg i min tråd närhelst du känner för det. Din tråd var ju den jag sträckläste först när jag var helt ny här på Zoopet och den gjorde mycket för att få mig riktigt intresserad av hobbyn. Stort tack för det! Önskar dig allt gott i framtiden.

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Hej Inger.
                        Tyvärr har det blivit ganska lugnt här på sidan. Jag hoppas ju att det bara är värmen som gjort att man ägnar sig åt annat än forum på nätet. Men jag förstår dig . Hoppas verkligen du kommer tillbaka igen och att du är här på besök emellan åt. Skulle ju vara spännande att höra hur det går med dina fina kar.
                        ha en riktigt skön sommar, jag hoppas vi hörs igen. Kram

                        Kommentar

                        • Marten64

                          • July 2012
                          • 1020

                          Även här är det lite vår/värme sommarlunk, läser men kommenterar lite för lite. Din tråd är både intressant och viktig, kör igång när inspirationen återkommer!
                          Hälsningar Johan
                          / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Förstår hur du känner, Inger.
                            Du får göra som jag, ta en liten zoopet-time-out och invänta ett läge där det (eventuellt) kommer att finnas intresse för det man uppdaterar med och skriver om.
                            Jag skriver nästan aldrig något nu för tiden, bara någon enstaka kommentar i några trådar som jag följer - men har inget direkt att komma med…

                            Jag är hursomhelst väldigt intresserad av hur det går med dina fjärilar, så får du feeling och drar in någon uppdatering, film eller bild så kan du förvänta dig respons från mig.

                            Njut nu av sommaren och dina kar, så syns vi förhoppningsvis längre fram här på forumet.
                            Allt gott!

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Synd, en av de få trådar jag följer.
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • LindaAlgo
                                • July 2015
                                • 1373

                                Vad synd! Men jag förstår att det inte känns som givande att uppdatera även om jag tycker att det är roligt att läsa dina uppdateringar.
                                Med vänlig hälsning Linda

                                Kommentar

                                Arbetssätt...