Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Det är Citrontetra, men den kallas uppenbarligen även för Champagnetetra i Norge.


    Sitrontetra, også kalt champagnetetra, er en art tropiske ferskvannsfisk som blir opp til 5 cm lang.

    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Tack c90! De är jättefina! Hur många har du Inger?

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Nando
        Tack c90! De är jättefina! Hur många har du Inger?
        Jag har tio st Nando, det verkar som orange champagnetetra är en färgvariant av citrontetra. Tror bestämt ändå att jag döper mina till den oranga färgvarianten - låter liksom lite fräsigare tycker jag .
        Här en bild på en av mina.

        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8541.JPG
Visningar: 283
Storlek: 53,3 KB
ID: 2384622
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Vad fin den är! Champagne är ju, utöver fräsigt, betydligt lyxigare än citron

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Nando
            Vad fin den är! Champagne är ju, utöver fräsigt, betydligt lyxigare än citron
            Precis så jag tänker

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • LindaAlgo
              • July 2015
              • 1373

              Ursprungligen postat av Inger H

              Jag har tio st Nando, det verkar som orange champagnetetra är en färgvariant av citrontetra. Tror bestämt ändå att jag döper mina till den oranga färgvarianten - låter liksom lite fräsigare tycker jag .
              Här en bild på en av mina.

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8541.JPG
Visningar: 283
Storlek: 53,3 KB
ID: 2384622
              Så snygg den är. Otroligt läcker färg!
              Med vänlig hälsning Linda

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av LindaAlgo

                Så snygg den är. Otroligt läcker färg!
                Ja, visst är den vacker, dess släkting citrontetran ligger tvåa tycker jag

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Marten64

                  • July 2012
                  • 1020

                  Vackra fiskar! Bra val! Hur stora blir de?
                  / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Marten64
                    Vackra fiskar! Bra val! Hur stora blir de?
                    Fyra cm tror jag.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Det där var en riktigt snygg tetra Inger!!! En bild på hela karet kanske? Snälla?
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Det där var en riktigt snygg tetra Inger!!! En bild på hela karet kanske? Snälla?
                        Hejsan Johnny, så kul att du finns kvar, trodde att även du hade försvunnit härifrån. Bild på lille-karet (144L) finns lite tidigare i tråden men postar en färsk bild för din skull. Jag är nog den enda som gillar inredningen, dom flesta tycker nog att stor rot passar inte i litet kar m.m. men det gör inget


                        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8550.JPG
Visningar: 230
Storlek: 124,3 KB
ID: 2384887



                        ​​​​​​​
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ja, jävlar...
                          Me like!

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Nej då jag har inte försvunnit eller har för avsikt att vara borta. Det är bara mycket kul som händer i livet och jag har inte haft så mycket nytt att berätta och lägga till i min tråd. Blir ju lite trist för andra att se samma fisk i samma kar igen och igen och att säga att allt är bra hela tiden Märker ju också att mina inlägg inte tillför så mycket om jag ser till svarsfrekvensen. Men det bekymret delar jag ju med många här.
                            Men läser de flesta trådarna som din.
                            Så fint lillekaret blivit. Tror man kan ha en rejält stor rot i ett litet kar. Det kan ju lätt bli så när man inreder mindre kar, då ska proportionerna på allt minskas så att att allt blir pluttigare. Lite som om man vill få ett litet kar att se stort ut. Tycker du tänker helt rätt dvs. 144 liter i ett tänkt habitat. Snyggt!
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Jag känner som du Johnny, är allt ok finns inte så mycket att skriva om så är det bara. Nu ska i alla fall mina oranga champagne/citrontetror få fixa till bakteriekulturen i karet innan något nytt tillsätts. Vet inte än vad det blir eftersom imazo har så lite utbud just nu, men förhoppningsvis så finns fler firrar på listan som jag vill ha när det blir dags.
                              Tror bestämt att både Mats å du gillar lille-karet lite grann, tack för det

                              //Inger


                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Jag känner som du Johnny, är allt ok finns inte så mycket att skriva om så är det bara. Nu ska i alla fall mina oranga champagne/citrontetror få fixa till bakteriekulturen i karet innan något nytt tillsätts. Vet inte än vad det blir eftersom imazo har så lite utbud just nu, men förhoppningsvis så finns fler firrar på listan som jag vill ha när det blir dags.
                                Tror bestämt att både Mats å du gillar lille-karet lite grann, tack för det

                                //Inger
                                Vet inte heller vad det beror på att det minskat eller om det nu beror på motsatsen dvs. att det säljs mer fisk så vissa arter tar slut fort.
                                Ja det karet är verkligen en höjdare!
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...