Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Nando
    Vad fint du har gjort! Vad heter växten längst bak till vänster?
    Nando, växten heter Bolbitis heudelotii (kanske felstavat).

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av åheim
      Tycker du har fått till det riktigt trevligt Inger för mopaniroten är ingen lätt rot att inreda med! Jag tror du kommer få det svårt att känna dig 100% nöjd med dem 2 rottyperna du har blandat, det är en svår kombo tror jag?
      Kombo eller inte kombo åheim. Mopaniroten har hängt med i många år, men aldrig inrett med den tidigare, så denna rot är gammelny
      Bryr mig inte heller om blandningen av rötter - tror bestämt att kommande fiskar kommer att gilla rotblandningen.
      Gillar ditt inlägg ändå åheim

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • LindaAlgo
        • July 2015
        • 1373

        Ursprungligen postat av Inger H
        Så här ser lille-karet ut just nu. Jag har donat hela dagen - flyttat, adderat växter, tagit bort växer, knypplat växter runt rötterna, phuuu, är inte riktigt nöjd ännu.... fast hyfsat nöjd ändå.
        Hur svårt kan det vara egentligen att inreda ett 144-literskar, svårt nog enligt mig

        Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_8531.JPG Visningar:	1 Storlek:	96.9 kB ID:     	2383734
        Förstår hur du känner dig. Men tycker att du har fått en bra start.
        Kan hålla med åheim ang rotsorterna dock. Även om jag inte tycker att det är något som stör i slutändan.
        Med vänlig hälsning Linda

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13117

          Glömde säga -va snyggt med den svarta bakgrunden, ser väldigt fräscht och krispigt ut
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av LindaAlgo

            Förstår hur du känner dig. Men tycker att du har fått en bra start.
            Kan hålla med åheim ang rotsorterna dock. Även om jag inte tycker att det är något som stör i slutändan.
            Ja du Linda, jag tippar att dom som kollar in i min tråd tycker att roten är malplacerad, men det får jag leva med . Under roten finns massor av håligheter, där små dvärgciklider kan böka på med både dittan å dattan, gillas säkert

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av åheim
              Glömde säga -va snyggt med den svarta bakgrunden, ser väldigt fräscht och krispigt ut
              Ja, jag ångrar inte att jag målade

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13117

                Jag målade själv ett kar för ett par dar sen med svart akryl. Det fina med akryl är att om du ändrar dig så kan du bara ta ett rakblad och skära upp den och sen dra av den som en plastfilm
                Och det där med scapen av akvariet så är ju den sanna akvaristen inriktat på en en funktionell inredning för arten man ska hålla medans aquascapern inte bry sig, utan bara vill få fram en miljö som finns i huvudet.
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6054

                  Bakgrunden blev verkligen bra Inger! Ska kopiera dig på den när det blir dags!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av åheim
                    Jag målade själv ett kar för ett par dar sen med svart akryl. Det fina med akryl är att om du ändrar dig så kan du bara ta ett rakblad och skära upp den och sen dra av den som en plastfilm
                    Och det där med scapen av akvariet så är ju den sanna akvaristen inriktat på en en funktionell inredning för arten man ska hålla medans aquascapern inte bry sig, utan bara vill få fram en miljö som finns i huvudet.
                    Då säger vi att jag är en sann akvarist

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Nando
                      Bakgrunden blev verkligen bra Inger! Ska kopiera dig på den när det blir dags!
                      Gör så

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • LindaAlgo
                        • July 2015
                        • 1373

                        Ursprungligen postat av Inger H

                        Ja du Linda, jag tippar att dom som kollar in i min tråd tycker att roten är malplacerad, men det får jag leva med . Under roten finns massor av håligheter, där små dvärgciklider kan böka på med både dittan å dattan, gillas säkert

                        //Inger
                        Jag skulle definitivt inte dra det så långt som att den är felplacerad. Sen tror jag med att man upplever sina kar på ett annat sätt IRL mot på en bild. Jag tror att de kommer att trivas bra och det är det viktigaste i slutändan.

                        Med vänlig hälsning Linda

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6054

                          Har karet fått några invånare än? (Nyfiken i en strut...)

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Japp, sen igår simmar ett stim med orange champagnetetra (Hyphessobrycon pulchripinnis) i karet

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6054

                              Vad roligt! Måste genast googla hur den sorten ser ut!

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6054

                                Är det en färgvariant av Citrontetra? (Ber om ursäkt för min okunnighet)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...