Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LindaAlgo
    • July 2015
    • 1373

    Ska bli så kul att få se ditt nya akvarium och få läsa mer om hur det går med dina VF fjärilar.
    Med vänlig hälsning Linda

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av LindaAlgo
      Ska bli så kul att få se ditt nya akvarium och få läsa mer om hur det går med dina VF fjärilar.
      På fredag ska jag börja inreda lille-karet, spännande . Ja, dessa fjärilar blir nog en följetong...

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Åh, vad spännande! Lägg gärna upp bilder under arbetets gång om du känner att du vill och hinner. Är så givande att se hur det utvecklas tycker jag!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Nando
          Åh, vad spännande! Lägg gärna upp bilder under arbetets gång om du känner att du vill och hinner. Är så givande att se hur det utvecklas tycker jag!
          Några bilder ska jag allt få till

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Låter bra!

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Såg för övrigt ett gäng vf fjärilar på min akvariebutik idag. De var små och väldigt söta! Blev lite sugen...

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Idag så kollade jag på en gammal zoopet-tråd som beskrev med bilder hur vi hade inrett våra kar, tänk ändå hur olika vi tänker och så många snygga - och framförallt fiskvänliga kar som duktiga akvarister hade inrett
                Saknar denna roliga bildserie ang. inredning, som inte verkar vara så intressant längre, tyvärr. Fast några av oss "gamlingar" vet jag gillar detta med inredning.
                Det är så himla mycket teknik numer som kanske tar bort det viktigaste, nämligen hur vi inreder våra kar för att få "just" den arten att trivas,
                Förmodligen tänker jag gammelmodigt

                //Inger
                Senast redigerad av Inger H; 20 April 2018, 09:48.
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Nej, definitivt inte
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Nej, definitivt inte
                    Tror du inte det?

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Jag är ingen gamling här men tycker ändå att just inredningen i olika kar är jätteintressant att se och diskutera! Vore kul med en sådan bildtråd!

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Ja, nu tillhör jag väl gamlingarna.....men jag håller med dig inger, just det här med att lyckas inreda ett kar så det passar en specifik art är ju det som är så fascinerande. Att se en grupp fiskar i ett kar skapat efter just deras förutsättningar är det vackraste kar man kan se.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Imorgon händer det... (väntar med spänning!)

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Så här ser lille-karet ut just nu. Jag har donat hela dagen - flyttat, adderat växter, tagit bort växer, knypplat växter runt rötterna, phuuu, är inte riktigt nöjd ännu.... fast hyfsat nöjd ändå.
                            Hur svårt kan det vara egentligen att inreda ett 144-literskar, svårt nog enligt mig

                            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8531.JPG
Visningar: 230
Storlek: 96,9 KB
ID: 2383734
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Vad fint du har gjort! Vad heter växten längst bak till vänster?

                              Kommentar

                              • åheim
                                • April 2006
                                • 13109

                                Tycker du har fått till det riktigt trevligt Inger för mopaniroten är ingen lätt rot att inreda med! Jag tror du kommer få det svårt att känna dig 100% nöjd med dem 2 rottyperna du har blandat, det är en svår kombo tror jag?
                                Viva Leo Buscaglia

                                Kommentar

                                Arbetssätt...