Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Tack, då vet jag!

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Jag hade ett kar med svartmålad bakgrund och trivdes med det, men sedan satte jag ändå en juwelbakgrund vilket jag aldrig blev lika nöjd med..... så vid nästa ändring av det karet blir det nog att ta bort bakgrunden igen...

      allt bra med fjärilarna ?

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ja, det ska bli kul att inreda lill-karet med svart bakgrund, har ju aldrig haft det förr.
        Fjärilarna mår bra, i alla fall vad jag kan se - när jag ser dom. Fortfarande lika skygga, jag gillar det inte alls. Tjusningen med att sitta och kolla in sina fiskar och deras beteende försvinner ju helt då . Kanske är det så med VF, jag vet inte, verkar som om dom tror att jag är en stor haj eller nåt när jag närmar mig karet.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Det är ju lite tråkigt, tycker ju att de borde vant sig. Men det är väl bara att ge dem den tid de kräver. De lever ju iallafall så det första steget är ju avklarat.... bara att vänta...

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Inger, har du möjlighet att köpa fler vf-fjärilar?

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Inger, har du möjlighet att köpa fler vf-fjärilar?
              Finns hos imazo, tror du att tio är för lite som jag har nu? Jag vet förstås inte om dom fortfarande är tio eftersom inte alla visar sig samtidigt.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Du kan lätt dra i fyra - sex till.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Du kan lätt dra i fyra - sex till.
                  Hmm, visste jag att skyggheten skulle försvinna skulle jag inte tveka, men jag kan ju få ytterligare sex som också sticker och gömmer sig så fort stora "faran" visar sig i dörröppningen.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Dom kan uppträda skyggt även om dom är dubbelt så många. Det är något man inte kan förutsäga.
                    Men, dina fjärilar behöver få igång en gruppdynamik.
                    Är dom fler blir detta lättare.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Dom kan uppträda skyggt även om dom är dubbelt så många. Det är något man inte kan förutsäga.
                      Men, dina fjärilar behöver få igång en gruppdynamik.
                      Är dom fler blir detta lättare.
                      Jag litar på vad du säger Mats, men vad tror du om storleken på mitt kar 250L, det blir inte för trångt då?

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Inger H

                        Jag litar på vad du säger Mats, men vad tror du om storleken på mitt kar 250L, det blir inte för trångt då?
                        //Inger
                        Njä, dom kommer att ”sortera ut sig” och snart etableras en dynamisk process där det bildas par. Kanske kan en och annan bli undanskuffad, men det är ett problem man får lösa längre fram om det blir för jävligt.
                        Kolla artikeln i Johnnys akvarietidning.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Njä, dom kommer att ”sortera ut sig” och snart etableras en dynamisk process där det bildas par. Kanske kan en och annan bli undanskuffad, men det är ett problem man får lösa längre fram om det blir för jävligt.
                          Kolla artikeln i Johnnys akvarietidning.
                          Letar en din artikel Mats som jag hade sparat och läst flera gånger tidigare, men den är puts veck, trist! Jag hade strul med datorn för ett par veckor sedan och fick lämna in datorn för omformatering (tror jag det heter), så den försvann väl då, trist! Går även bet på att hitta den på fb.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Imazo hade inga viltfångade kvar som jag tänkte fylla på med, å så var det med det.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Imazo hade inga viltfångade kvar som jag tänkte fylla på med, å så var det med det.

                              //Inger
                              Då kör du på med de fjärilar du har och väntar ut dom.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                                Då kör du på med de fjärilar du har och väntar ut dom.
                                Jepp

                                //Inger

                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...