Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Fjärilarna verkar må bra, lite skygga fortfarande men har en jädrans matlust vilket känns bra. Har funderat lite på att dom har "stressränder" eller vad jag nu ska kalla det. Har kollat på en hel del filmer på YT och det verkar som om dessa VF har dessa ränder när dom är ganska så små i storlek och inte har färgat ut riktigt.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Postar ett par gryniga bilder på en av mina kolglödstetror och en av mina VF fjärilsciklider som är väldigt skygga fortfarande. Måste nog snart rensa lite cryptocoryner som växer som ogräs - känns som om fjärilarna har för lite simyta .

      Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_8415.JPG Visningar:	1 Storlek:	29.0 kB ID:     	2381472Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_8429.JPG Visningar:	1 Storlek:	43.0 kB ID:     	2381473
      Senast redigerad av Inger H; 09 March 2018, 20:20.
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Så skall det se ut!

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Snyggingar!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Nando
            Snyggingar!
            Bara "spaltutfyllnad" Nando

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Åh vad skoj, ja att de verkar må bra. Det känns ju lite spännande med viltfångade ......håller tummarna för att allt går bra denna gången.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Ekenberg
                Åh vad skoj, ja att de verkar må bra. Det känns ju lite spännande med viltfångade ......håller tummarna för att allt går bra denna gången.
                Ja, har inte så mycket mer att komma med, kul att du läser tråden i alla fall

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Ursprungligen postat av Inger H

                  Ja, har inte så mycket mer att komma med, kul att du läser tråden i alla fall

                  //Inger
                  En av mina favorit trådar.....och det finns ju en hel del att leta sig tillbaka till, mycket värme och insperation .....så mig blir du inte av med

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Det är bara kul att du läser Thomas . Just nu är det frösådd som gäller - blommor och grönsaker som ska ner i jorden så småningom, bara nu all denna snö hinner smälta bort tills det normalt är dags för plantering. Jag brukar gilla vintern, men i år har det varit för mycket av det där vita - kallt har det varit också

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Väldigt vackert kar Inger!
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Väldigt vackert kar Inger!
                        Kul att du tycker det Pia

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Nu har jag haft mina VF fjärilar i precis en månad. Från att ha varit i princip helt grå i ett par veckor börjar dom nu att visa lite färger både på fenor och kropp - kul. Tror detta är en hona, en av dom mindre skygga som är väldigt nyfiken av sig. Rätta mig om jag har fel ang. hona.
                          Vill inte använda min externa blixt ännu eftersom dom är så skygga, så bilden blir därefter, men vem bryr sig, inte jag i alla fall, är bara glad att någon vill vara med på bild

                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8459.JPG
Visningar: 195
Storlek: 68,3 KB
ID: 2381848
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ditt kar är riktigt fint Inger Kul att fjärilarna börjar ta sig. Fjärilar är riktigt vackra när de blommar ut. Jag har tre par, ett "vilt" ett blått, och ett gult par. De gula vaktar just nu ägg, och de blå är också på gång.

                            Hoppas det är ok att jag lägger upp några halvkassa bilder två par jag har haft tidigare
                            Bifogade filer
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Underbart Inger, snart är alla framme och utfärdade.....sedan är det något visst med viltfångade , även om det kanske inte helt konkurrerar med de odlade i färg så känns de ändå äkta.....lite samma som med diskus, kan inte låta bli att älska de vilda bruna eller gröna framför alla fantastiska odlade färgvarianter..
                              skönt att dina fjärilar mår bra.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Shepard
                                Ditt kar är riktigt fint Inger Kul att fjärilarna börjar ta sig. Fjärilar är riktigt vackra när de blommar ut. Jag har tre par, ett "vilt" ett blått, och ett gult par. De gula vaktar just nu ägg, och de blå är också på gång.

                                Hoppas det är ok att jag lägger upp några halvkassa bilder två par jag har haft tidigare
                                Självklart är det ok att du postar bilder Shepard - dessutom väldigt vackra, tack för dom . Hoppas nu att mina blir lika vackra som dina är.
                                Hoppas på ännu fler bilder på vackra dvärgciklider i andras trådar

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...