Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rufus
    • January 2005
    • 866

    Så vackra små godingar! Varit på min önskelista länge men aldrig blivit några-än. Fina Cryptos dom simmar kring. Lycka till med de små liven!
    // Annicka

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Underbara Inger, det är värt så mycket när man kan stå och välja själv. Jättefina

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Tycker även att växterna ser mycket frodiga och välmående ut!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Så fina fiskar Bra bilder och så fina växter du börjar få
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Tack för trevliga kommentarer

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Camenius
              • November 2004
              • 180

              Enormt fina fjärilar. Hur ser ni på dem och de bolivianska? I vilken del, "höjdmässigt", håller de till i akvariet? Har alltid sett de båda som arter som största delen av tiden är i mitten, alternativt ganska högt upp, i akvariet. Eller...?

              Kommentar

              • miiaoo
                • January 2006
                • 2815

                Läckerbitar! Det är något som triggas i mig när jag ser fjärilarna live också. Vet inte vad, men jag villhöver dom direkt!
                Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                Kika gärna in i min dagbok!

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Ursprungligen postat av Camenius
                  Enormt fina fjärilar. Hur ser ni på dem och de bolivianska? I vilken del, "höjdmässigt", håller de till i akvariet? Har alltid sett de båda som arter som största delen av tiden är i mitten, alternativt ganska högt upp, i akvariet. Eller...?
                  Mina bolivianer går långt ner. Typ nära botten och i nedersta tredjedelen av karet. Har nog aldrig sett dem högt upp hos mig i alla fall. Kanske någon med mer erfarenhet har en annan uppfattning?

                  Kommentar

                  • Camenius
                    • November 2004
                    • 180

                    Ursprungligen postat av Nando

                    Mina bolivianer går långt ner. Typ nära botten och i nedersta tredjedelen av karet. Har nog aldrig sett dem högt upp hos mig i alla fall. Kanske någon med mer erfarenhet har en annan uppfattning?
                    Tack, då har jag lärt mig något nytt idag. Trodde de höll till i övre delen av akvariet.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Så fina fiskar Bra bilder och så fina växter du börjar få
                      Jag är så glad för växterna. Vet du Johnny, ingen växtnäring alls eller annat, inte ens till en ensam svärdsplanta som växer så himla bra, klippte bort dom runda bladen som dom har som ny, sen har det kommit till ganska så många "svärd" trots utebliven bottengödning. Hoppas nu bara att det håller i sig med växterna

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Jag bli så glad för din skull Inger att det funkar med fiskar och växter nu! Tycker du har kämpat så tappert i många år och trots motgångar ändå varit glad och uppmuntrande då andra haft växter som växer frodiga och fina samt fiskar som ynglar av sig i tid och otid. Du verkar vara en gullig och generös person som vill andra väl, människor som djur. Det hedrar dig!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Tack så mycket Nando, ja både människor och djur är viktiga - fast ibland så förstår våra djur mer än vad vi människor fattar egentligen

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Ja, så är det säkert. Minns hur väl min hund tycktes kunna läsa av mina känslor. Han var en stor personlighet och trots att det gått många år sedan han gick bort känns saknaden ibland väldigt nära. Jag längtar efter när livet blir sådant att jag återigen kan ha hund.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Nu händer lite grejor bland fjärilarna, inget tätt "stimmande" längre efter några dagar, utan dom sprider ut sig allt mer,
                              Hannarna har börjar att "käbbla" lite med varann och letar förmodligen kommande partner. Honornas bukar har övergått till att bli allt rödare, så nu blir jag sittande långa stunder vid karet . Tilläggas att dom äter allt jag ger dom i form av olika frysfoder .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Låter ju som de acklimatiserar sig väl, förstår dig så väl......att bara sitta där och få beskåda deras liv och levande. Jag har ju två akvarium som jag ser från tv-soffan.....och det är väldigt sällan som något är mer spännande i tv en allt som händer i akvariumen.....

                                Kommentar

                                Arbetssätt...