Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Så härligt med Fjärilsciklider en art som är i nivå med Diskus fast i mindre storlek. Så vackra så man dånar. Ska bli så roligt att läsa om hur ni får det med varandra. Pirret i tråden har ökat betänkligt.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • miiaoo
      • January 2006
      • 2815

      Ursprungligen postat av bluewing
      ett 200 liters lido går också in om du kör med avancerad skohornsteknik. Funkar alltid!
      Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

      Kika gärna in i min dagbok!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Hoppas!?!
        Du gör rätt!
        Håll temp, ge fjärilarna varierad kost (som du ju redan gör), and, please baby honey, please - with sugar on top - inte i och röj i baljan (om du nu skulle få för dig det av någon outgrundlig anledning). Bara, griffeltavlemässigt, låt stå! OK?
        Nu skall de där jädrans fjärilarna få mysa till det redigt ordentligt i ditt fina kar!
        Du är väl en peppkompis utan dess like Mats . Nope baby-Mats, jag kommer icke nicke att röja i baljan! Låt stå kommer att gälla...länge
        Blir så spännande det här projektet med fjärilar.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Så härligt med Fjärilsciklider en art som är i nivå med Diskus fast i mindre storlek. Så vackra så man dånar. Ska bli så roligt att läsa om hur ni får det med varandra. Pirret i tråden har ökat betänkligt.
          Undrar hur du tänker som Johnny när jag vill ha dessa så "svåra"? Känner ju dig lite, så förmodligen har du undrat lite - eller?

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Ursprungligen postat av Inger H

            Du är väl en peppkompis utan dess like Mats . Nope baby-Mats, jag kommer icke nicke att röja i baljan! Låt stå kommer att gälla...länge
            Blir så spännande det här projektet med fjärilar.

            //Inger
            Ja Mats kan verkligen lyfta oss till nya höjder. Nu är vi ju en del som läst detta (bindande) löfte
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Ja Mats kan verkligen lyfta oss till nya höjder. Nu är vi ju en del som läst detta (bindande) löfte
              Läs föregående inlägg!

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Ursprungligen postat av Inger H

                Undrar hur du tänker som Johnny när jag vill ha dessa så "svåra"? Känner ju dig lite, så förmodligen har du undrat lite - eller?

                //Inger
                Jag tänker som jag skrev till Thomas tidigare att vi mår bra av att utmana oss en del. Tycker det gäller särskilt för dig, Inger, då du slitit kopiöst med ett vatten förut där du trots detta nått ibland fantastiska resultat. Så du är verkligen duktig. Nu när du har ett slags guldläge med ett genuint bra vatten så behöver du testa om en del vägar som förr (läs med förra vattnet) varit i det närmaste omöjliga. Så Fjärilar ser jag som perfekt uppvärmning.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Jag tänker som jag skrev till Thomas tidigare att vi mår bra av att utmana oss en del. Tycker det gäller särskilt för dig, Inger, då du slitit kopiöst med ett vatten förut där du trots detta nått ibland fantastiska resultat. Så du är verkligen duktig. Nu när du har ett slags guldläge med ett genuint bra vatten så behöver du testa om en del vägar som förr (läs med förra vattnet) varit i det närmaste omöjliga. Så Fjärilar ser jag som perfekt uppvärmning.
                  Ville bara veta din åsikt, så tack för den - gillas

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Och jag gillar verkligen att den gillas.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Ja Mats kan verkligen lyfta oss till nya höjder. Nu är vi ju en del som läst detta (bindande) löfte
                      Hmmm, lite ironisk där läser jag Johnny

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Några bilder av diverse kvalitet på nykomlingarna som just har käkat svarta mygg/cyklops, mums det gillade dom. Från att ha varit riktigt bleka igår så har färgerna kommit mer å mer idag. Dom håller verkligen ihop dessa sex - nästan snudd på att dom "stimmar". Ska bli kul att följa framöver vad som händer när "stimmet" blir upplöst .

                        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8318.JPG
Visningar: 137
Storlek: 471,3 KB
ID: 2378664Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8323.JPG
Visningar: 138
Storlek: 424,7 KB
ID: 2378668Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8325.JPG
Visningar: 141
Storlek: 281,9 KB
ID: 2378666Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8328.JPG
Visningar: 150
Storlek: 253,0 KB
ID: 2378667
                        Bifogade filer
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Jädrar vad fina dom är! Kul!
                          Är dessa VF?

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Jädrar vad fina dom är! Kul!
                            Är dessa VF?
                            Nej Mats dom är odlade. VF hade jag fått beställa, men nu när jag för en gång skull kunde köpa direkt från butiken och välja själv så blev det odlade
                            Bara hoppas att jag valde rätt.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Nej Mats dom är odlade. VF hade jag fått beställa, men nu när jag för en gång skull kunde köpa direkt från butiken och välja själv så blev det odlade
                              Bara hoppas att jag valde rätt.
                              //Inger
                              Visst har du valt rätt. Du fick titta på fiskarna innan du köpte - jättebra!

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Verkligen jättefina fjärilar!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...