Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    men wow så otroligt härligt å vackert hus =D och så vackra bilder du tagit på allt =D

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av tanteva
      men wow så otroligt härligt å vackert hus =D och så vackra bilder du tagit på allt =D
      Tack Eva .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Marten64

        • July 2012
        • 1020

        Vackra bilder! Jag blir riktigt sugen på ordentlig vinter när jag ser dina foto. Göteborgsregnet är så trist....
        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Marten64
          Vackra bilder! Jag blir riktigt sugen på ordentlig vinter när jag ser dina foto. Göteborgsregnet är så trist....
          Det förstår jag så väl Johan att du saknar en riktig vinter, du skulle bara se hur mycket snö det har kommit idag. Jag bara älskar när det är vinter och snö

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8224.JPG
Visningar: 227
Storlek: 291,1 KB
ID: 2376770Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8218.JPG
Visningar: 245
Storlek: 272,8 KB
ID: 2376771Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8234.JPG
Visningar: 221
Storlek: 805,3 KB
ID: 2376772Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8243.JPG
Visningar: 239
Storlek: 377,1 KB
ID: 2376773
            Ursprungligen postat av Nando
            Hej och god fortsättning! Hur trivs dina Borellisar och C Melini nu? Får man be om en bild på karet? Nyfiken på hur det ser ut! Mina kakaduor verkar ha funnit sig väl tillrätta. Hanen vaktar delar av botten rätt bra och kör undan närgångna platys. Ancistrusen lämnar han dock ifred.
            Oj, jag har missat ditt inlägg Nando. God fortsättning du med . Alla verkar trivas utmärkt. Här kommer några usla bilder på borelliisarna, det blir så när fiskarna älskar att vara långt bak i karet bland rotkaoset och jag inte ids att sätta på den externa blixten. Karet är inte riktigt färdiginrett än, men det kommer det att bli så småningom. Karet i morse 7.30 vid soluppgång.

            Hmm, känns inte riktigt som om Borelliihanen är en "ren" Borellii opal utan en korsning. Jag har ju haft B.opal förut, dessa har varit just som opal ska se ut - vackra blåskimrande?




            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Oj, vad fint! Tack för att du visade karet! Jämför man Borellii hanen med de du tidigare lagt ut foton på så håller jag med om att de ser ganska olika ut. Men snygg är han ändå tycker jag. Dina Corydoras ser pigga och fina ut också! Vad härligt att vattnet verkar funka bra, hoppas det fortsätter så!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Nando
                Oj, vad fint! Tack för att du visade karet! Jämför man Borellii hanen med de du tidigare lagt ut foton på så håller jag med om att de ser ganska olika ut. Men snygg är han ändå tycker jag. Dina Corydoras ser pigga och fina ut också! Vad härligt att vattnet verkar funka bra, hoppas det fortsätter så!
                Ja det är toppen att vattnet verkar fungera

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Karet ser toppenfint ut, Inger!
                  Kan tänka mig att du sitter och njuter framför det.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Jag bara njuter av att ha ett kar igen . Lite besviken dock att inte opalen har vackrare färger, men det är väl kanske en färgvariant - eller en "blandis".
                    Jag tror bestämt att jag måste skaffa ännu ett kar, typ ett litet på 125L .

                    Vet du Mats, jag är så jäkelens sugen på att försöka mig på en grupp med fjärilsciklider, jag har läst din artikel flera gånger senaste dagarna, jag kan ju inte annat än misslyckas.
                    Jag fastnade länge framför glaset i fiskaffären förra veckan där en hona var knallröd om buken och for och slingrade sig med en hane - så vackra . Det var ett gäng på sju stycken i det lilla karet.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Jag bara njuter av att ha ett kar igen . Lite besviken dock att inte opalen har vackrare färger, men det är väl kanske en färgvariant - eller en "blandis".
                      Jag tror bestämt att jag måste skaffa ännu ett kar, typ ett litet på 125L .
                      Vet du Mats, jag är så jäkelens sugen på att försöka mig på en grupp med fjärilsciklider, jag har läst din artikel flera gånger senaste dagarna, jag kan ju inte annat än misslyckas.
                      Jag fastnade länge framför glaset i fiskaffären förra veckan där en hona var knallröd om buken och for och slingrade sig med en hane - så vackra . Det var ett gäng på sju stycken i det lilla karet.
                      //Inger
                      Hmm... Om det är en "opal" så bör den utveckla den karaktäristiska blå färgen, men pojken kanske behöver växa på sig något och liksom få "dra igång".
                      Det är såhär du vill ha killen, va? Men det kan ta ett tag, vänta in honom!

                      Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        image_14726.jpg Visningar:	1 Storlek:	190.8 kB ID:     	2376818

                      Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        image_14727.jpg Visningar:	1 Storlek:	213.0 kB ID:     	2376819

                      Klart du skall testa fjärilar! Så jädra knepigt är det inte. Dra på lite temp, typ uppåt 28°C så gonar dom snart in sig. Köp hela gruppen och kolla vad som händer.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                        Hmm... Om det är en "opal" så bör den utveckla den karaktäristiska blå färgen, men pojken kanske behöver växa på sig något och liksom få "dra igång".
                        Det är såhär du vill ha killen, va? Men det kan ta ett tag, vänta in honom!

                        Klicka på bilden för större storlek Namn:	 image_14726.jpg Visningar:	1 Storlek:	190.8 kB ID: 	2376818

                        Klicka på bilden för större storlek Namn:	 image_14727.jpg Visningar:	1 Storlek:	213.0 kB ID: 	2376819

                        Klart du skall testa fjärilar! Så jädra knepigt är det inte. Dra på lite temp, typ uppåt 28°C så gonar dom snart in sig. Köp hela gruppen och kolla vad som händer.
                        Japp eller så här




                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Japp eller så här
                          Kanonfina! Ja, men jag tror nog att pojken kommer sig om ett tag. Snart är han där!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Kanonfina! Ja, men jag tror nog att pojken kommer sig om ett tag. Snart är han där!
                            Hoppas du har rätt, han är nog bara 3-4 cm, så bara en yngling .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Hoppas du har rätt, han är nog bara 3-4 cm, så bara en yngling .
                              //Inger
                              Jajamän! Han skall bara växa på sig lite.
                              Killen på mina bilder är cirka 6 cm. Det var en rejäl baddare.


                              Kommentar

                              • miiaoo
                                • January 2006
                                • 2815

                                Oohh, anar något intressant läsbart!! Artikellänk??

                                Givetvis måste du genast slå till på ett till kar, Inger!! Så länge intresset finns kan man ju knappast ha för många! Tycker jag alltså.
                                Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                                Kika gärna in i min dagbok!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...