Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    ...och snart får vi veta vilka fiskar som skall gå i baljan!
    Sker det innan nyår så får vi fira ordentligt.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      [QUOTE=Bluewing;n2376031]

      Sker det innan nyår så får vi fira ordentligt. [/QUO

      Nja, tror att ni inte får veta än...
      Kanske i morrn

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Kanske är ju ett fullkomligt glasklart svar, Inger.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Kanske är ju ett fullkomligt glasklart svar, Inger.
          Ja, men jag vill inte störa så länge dom är blyga förstår du väl. Min kamera är tebax

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6050

            Jag väntar med spänning!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Ursprungligen postat av Nando
              Hej! Efter att ha läst hela din tråd Inger så känner jag att jag måste göra mitt första inlägg någonsin på Zoopet just här! Vilken underbart härlig tråd med mot- och medgångar trevlig kompisanda och lärorik information. Som nybörjare inom denna hobby har din tråd inspirerat mig och förgyllt mina kvällar i ett par veckor nu. Vilket bra gäng ni verkar vara Bluewing, Pia, Mats B, du och några till! Lycka till framöver och tack för en mycket läsvärd tråd! Hälsningar Nando
              Välkommen hit! Ja då har du valt en trevlig tråd att göra inlägg i.
              Roligt att du vill göra ett inlägg. Zoopet bygger mycket på att vi ger respons som du gör nu. Hoppas att du ska trivas med oss.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Bluewing

                Välkommen hit! Ja då har du valt en trevlig tråd att göra inlägg i.
                Roligt att du vill göra ett inlägg. Zoopet bygger mycket på att vi ger respons som du gör nu. Hoppas att du ska trivas med oss.
                Jag glömde ju Nando att säga välkommen till detta trevliga forum .
                Det skulle vara skoj att få se lite bilder på vad du har för fiskar i ditt/dina kar, en projekttråd kanske .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Tack Bluewing och Inger för välkomnandet! Kanske blir det några bilder även från mig vid tillfälle. Nu vill jag gärna se dina nya fiskar! Är de fortfarande blyga?

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Välkommen hit! Ja då har du valt en trevlig tråd att göra inlägg i.
                    Roligt att du vill göra ett inlägg. Zoopet bygger mycket på att vi ger respons som du gör nu. Hoppas att du ska trivas med oss.
                    Jag håller med! Att många är med och skriver i trådarna här på forumet är viktigt!
                    Så, välkommen Nando.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Tack Mats!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Tack Mats!

                        Kommentar

                        • tanteva
                          • September 2015
                          • 1399

                          åååååååååååååå så jag spricker av nyfikenhet =D.... inger hon vet hur en skall hållas på halser..

                          välkommen nando =D kul med fler

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Tack tanteva!

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Inger, hoppas det är okej att jag passar på att fråga dig en sak medan vi väntar på besked om vilka fiskar du köpt. Vad är din uppfattning om kakaduaciklider? Jag har förstått att de inte lever så länge, men är de känsliga och svåra att hålla den tid de lever? När jag läser på verkar de ganska lätta. Vad är din erfarenhet? Kan tilläggas att vi har mjukt neutralt vatten.

                              Tack på förhand! /Nando

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Nando
                                Inger, hoppas det är okej att jag passar på att fråga dig en sak medan vi väntar på besked om vilka fiskar du köpt. Vad är din uppfattning om kakaduaciklider? Jag har förstått att de inte lever så länge, men är de känsliga och svåra att hålla den tid de lever? När jag läser på verkar de ganska lätta. Vad är din erfarenhet? Kan tilläggas att vi har mjukt neutralt vatten.

                                Tack på förhand! /Nando
                                Klart att det är ok att du frågar . Vad jag kommer ihåg så tror jag inte att jag har haft kakaduor, men läst att dessa har ganska så kort livslängd. Varför inte satsa på lite tåligare apistogrammor om du nu vill någon av dessa roliga och intressanta.
                                Nu så simmar en av mina favoritapisar i mitt kar 1+2 - "vissa" behöver inte vara så nyfikna längre .

                                Har du läst hela min tråd så har du ju stött på "Mr. Borellii". Dessa var A Borellii yellowhead, men nu har jag återigen dessa snyggisar, men A. Borellii opal. Helt omöjligt att få några bilder eftersom dom är för djupt in i karet. Matade just med svarta mygg, som verkade lite skumma men som till slut uppskattades.

                                Jag redigerar mitt inlägg lite eftersom jag glömde att svara dig riktigt Nando. A. Borellii är en lite "lättare" apis, fast ingen apistogramma är egentligen lätt, men jag har bara positiva erfarenheter av just denna

                                Senast redigerad av Inger H; 14 December 2017, 18:34.
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...