Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Helt rätt. Så är det. Men det är en vänlig hök


    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • tanteva
      • September 2015
      • 1399

      jaaaaa köp dom som du vill ha å längtar efter =D fast är det fjärillar kanske du skulle tänka på en grupp... men du pratade om dvärgar så det kommer gå fint =D

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ja, fjärilsciklider trivs bäst i en liten grupp och är en liten vacker ciklid som jag har trånat efter i flera år - men ack så känsliga, vi får se hur karet utvecklar sig sen så kanske...
        Idag ska jag i alla fall beställa en av mina favoritfiskar .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • tanteva
          • September 2015
          • 1399

          weeeeeeeeeeeeeeee =D

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Så, nu är det beställt 1+2, hoppas nu bara på att jag får sunda och friska apisar . Kommer onsdag förhoppningsvis.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • miiaoo
              • January 2006
              • 2815

              *håller tummarna för att dom kommer på onsdag*
              Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

              Kika gärna in i min dagbok!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av miiaoo
                *håller tummarna för att dom kommer på onsdag*
                Tack miiaoo, jag håller också tummar - resten av familjen håller tassar .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Spännande! Nu gissar jag att du gör som vanligt och kommer att vara hemlig om artval och inte tagen endaste bild förrän jag storknat totalt. Så denna gång kommer jag att vara tålmodig och vänta och vänta och vänta med mitt mantra: tids nog så...... För din skull gör jag så gärna det.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Spännande! Nu gissar jag att du gör som vanligt och kommer att vara hemlig om artval och inte tagen endaste bild förrän jag storknat totalt. Så denna gång kommer jag att vara tålmodig och vänta och vänta och vänta med mitt mantra: tids nog så...... För din skull gör jag så gärna det.
                    Du är ju tålmodigheten själv och kommer inte alls att storkna tror jag . Inte en endaste bild kommer - du vet, min kamera är på service. Så Johnny, du får allt vänta, men tror ändå du anar vilken art .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • tanteva
                      • September 2015
                      • 1399

                      men menmen mobilen då... vi är fler som storknar å försmäktar i väntan .... ;-)

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Ursprungligen postat av tanteva
                        men menmen mobilen då... vi är fler som storknar å försmäktar i väntan .... ;-)
                        Lyssna på Eva, Inger. Hon vet vad hon pratar om hon.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Det här med mobilen då. Mobilen är endast som en telefon för mig där jag kan nå mina nära och kära och dom kan nå mig, samt ta emot och skicka sms. Jag har den alltid med mig när jag är i skogen med hundarna i fall något skulle hända. För det mesta så glömmer jag den i någon ficka eller väska där jag inte hör när den låter . Min dotter brukar säga, "att vad ska du med mobil till när du aldrig svarar".
                          Den är liksom lite till åren, så att fota akvariebilder blir inte bra alls, så nu vet ni det .

                          Imorrn får vi se om det kommer firrar till mig. Jag har ju en kamera till (Nikon P 900), som jag aldrig har fotat akvarie med (varför har jag inte testat det)?? Så kanske bilder ändå om några dagar

                          //Inger



                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Hej! Efter att ha läst hela din tråd Inger så känner jag att jag måste göra mitt första inlägg någonsin på Zoopet just här! Vilken underbart härlig tråd med mot- och medgångar trevlig kompisanda och lärorik information. Som nybörjare inom denna hobby har din tråd inspirerat mig och förgyllt mina kvällar i ett par veckor nu. Vilket bra gäng ni verkar vara Bluewing, Pia, Mats B, du och några till! Lycka till framöver och tack för en mycket läsvärd tråd! Hälsningar Nando

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              ...och snart får vi veta vilka fiskar som skall gå i baljan!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Nando
                                Hej! Efter att ha läst hela din tråd Inger så känner jag att jag måste göra mitt första inlägg någonsin på Zoopet just här! Vilken underbart härlig tråd med mot- och medgångar trevlig kompisanda och lärorik information. Som nybörjare inom denna hobby har din tråd inspirerat mig och förgyllt mina kvällar i ett par veckor nu. Vilket bra gäng ni verkar vara Bluewing, Pia, Mats B, du och några till! Lycka till framöver och tack för en mycket läsvärd tråd! Hälsningar Nando
                                Men så kul att du har läst hela min tråd, fattar inte liksom att någon bara orkar . Hur kan den bara förgylla dina kvällar med allt som hänt, fast upp och nedgångar har vi alla
                                Men som du skriver så finns där en del personer som förgyller tråden hela tiden.
                                Tack för "lycka till" det värmer .

                                Idag så har jag äntligen 1+2 apisar simmande i mitt kar men än så länge har bara en hona visat sig, återkommer

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...