Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Proteinhinnan är ju mer ett resultat av allt som händer i karet. Inget konstigt alls. Det är ju uppstart och nitrifieringen är ju inte igång än. Massa processer är precis under inkörning. Du har glömt det där med att sitta på händerna och att låta karet starta mjukt och i sitt alldeles eget tempo?
    Johnny, jag sitter visst på händerna

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • miiaoo
      • January 2006
      • 2815

      Mors *vinkar**

      Ville bara svänga in och säga att även jag lurkar i tråden. Hade tänt läsa klart innan jag börjar skriva men är nu på sidan 136 av 508 så... Haha

      Jag älskar den här tråden! Så många sköna funderingar, fantasier, drömmar, (mardrömmar), interna skämt och rena fakta i en salig röra. Kan inte bli bättre!

      //miiaoo som fortsätter på sid 136
      Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

      Kika gärna in i min dagbok!

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Ursprungligen postat av Inger H

        Johnny, jag sitter visst på händerna

        //Inger
        Jag tycker jag ser händer smyga fram emot slemmiga rötter med rotborste jag. Men jag kan ju ha fel
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • miiaoo
          • January 2006
          • 2815

          Ursprungligen postat av bluewing
          jag tycker jag ser händer smyga fram emot slemmiga rötter med rotborste jag. Men jag kan ju ha fel
          []
          Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

          Kika gärna in i min dagbok!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av miiaoo
            Mors *vinkar**

            Ville bara svänga in och säga att även jag lurkar i tråden. Hade tänt läsa klart innan jag börjar skriva men är nu på sidan 136 av 508 så... Haha

            Jag älskar den här tråden! Så många sköna funderingar, fantasier, drömmar, (mardrömmar), interna skämt och rena fakta i en salig röra. Kan inte bli bättre!

            //miiaoo som fortsätter på sid 136
            Så kul att du läser i min långa tråd miiaoo. Ja mycket har hänt under åren, både upp å ner har det gått, men den har också gett mig mycket glädje från många här i forumet .
            Läser din tråd också, och blir alldeles vimsig av all du har inhandlat - fast på ett positivt sätt .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Jag tycker jag ser händer smyga fram emot slemmiga rötter med rotborste jag. Men jag kan ju ha fel
              Nejdå, jag smög bara ner en jättesmal slang utan att någon av mina händer ens nuddade vattnet och fick tag på lite av det slemmiga i alla fall

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • hivemindhermit
                • September 2017
                • 214

                Men bakterieslem som är så gott för all mikrofauna, för att inte tala om snäckor och räkor!

                Okej, jag kommer nog peta loss lite av det värsta från en av mina rotbitar också. Men det är faktiskt en fröjd att se räkorna beta av det!
                /Alex
                375 + 112 liter drömmar

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Hej inger.

                  Som ny på forumet har man ju väldigt mycket att läsa.....här i Götet regnar det idag och jag sitter hemma med kraftig förkylning....så i princip kunde livet inte vara bättre, en dag som gjord för att förkovra sig i all kunskap, historier, erfarenheter och fantastiska foton. Redan nu, och jag har ändå bara kommit till sidan 50 av ditt epos funderar jag starkt på om det inte är ett växtakvarium med dvärgciklider som saknas i mitt liv. Otroligt fina akvarium och fängslande berättande.


                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Ekenberg
                    Hej inger.

                    Som ny på forumet har man ju väldigt mycket att läsa.....här i Götet regnar det idag och jag sitter hemma med kraftig förkylning....så i princip kunde livet inte vara bättre, en dag som gjord för att förkovra sig i all kunskap, historier, erfarenheter och fantastiska foton. Redan nu, och jag har ändå bara kommit till sidan 50 av ditt epos funderar jag starkt på om det inte är ett växtakvarium med dvärgciklider som saknas i mitt liv. Otroligt fina akvarium och fängslande berättande.

                    Oj så kul att du också håller på att läsa min tråd , mindre skoj att vara dunderförkyld. Här uppe i Ångermanland har vi en jättefin vinterdag med -5.
                    Jag tycker absolut att du ska prova på någon dvärgciklid, finns ju en del att välja på. Där du bor har du väl några roliga affärer där du kan hitta lite smått å gott.
                    Det ska bli roligt att följa din tråd och se vad du hittar på
                    Krya på dig!

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Hur går det med ditt fina kar Inger. Hur ser dagens rapport ut?
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Hur går det med ditt fina kar Inger. Hur ser dagens rapport ut?
                        Dagens rapport, plockade just bort kolfiltret i eheim-ytterfiltret som man visst skulle göra efter fjorton dagar, men som jag har glömt bort. Sen har inget mer hänt, inte mycket till rapport
                        Tycker akvarieveckorna kryper fram, längtar ju efter roliga fiskar att titta på

                        //Inger

                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          .... klockrent vatten i karet nu (ifall du vill veta Johnny). Proteinhinnan är puts veck. Glömde ju bort att tala om att även ett "typ" vitt (som filtervadd)) även avlägsnades. Varför denna rondell av vadd förstår jag inte? Förr i detta eheim-filter (2217)r så fanns makaroner i olika storlekar - men nu rondeller av pp10 - bra nog tycker jag .
                          I alla fall så ersatte jag kolfilter + "vaddfilter" med en tillklippt rondell av egen filtermatta

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            .... klockrent vatten i karet nu (ifall du vill veta Johnny). Proteinhinnan är puts veck. Glömde ju bort att tala om att även ett "typ" vitt (som filtervadd)) även avlägsnades. Varför denna rondell av vadd förstår jag inte? Förr i detta eheim-filter (2217)r så fanns makaroner i olika storlekar - men nu rondeller av pp10 - bra nog tycker jag .
                            I alla fall så ersatte jag kolfilter + "vaddfilter" med en tillklippt rondell av egen filtermatta

                            //Inger
                            Där ser du Inger. Tänk att en klar yta kan ge en sådan glädje Bra jobbat.
                            Ja Eheims fyllnadsmaterial är numera nästa skrattretande. Hur tänkte dom? Låter som ett bra byte.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Där ser du Inger. Tänk att en klar yta kan ge en sådan glädje Bra jobbat.
                              Ja Eheims fyllnadsmaterial är numera nästa skrattretande. Hur tänkte dom? Låter som ett bra byte.
                              Jepps, bra byte tycker jag med

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Min älskade kamera har lagt av på vissa inställningar, så måste lämna in den på service, så det dröjer ett tag med bilder...

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...