Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Marten64
    Det ser fint ut! Du nämner flata stenar och kokosnötsgrottor beroende på vilka ciklider som flyttar in... Då är det uteslutet med stora höga stenar eller åtminstone en i utkanten av karet, det gillar jag...

    /Johan
    Förstår hur du menar Johan - inte alls uteslutet med lite högre stenar, tack
    Ha en fin helg du med Johan!

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Törs jag starta med åtta små tetror tro?

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Moving Waves
        • August 2010
        • 1403

        Fin start! Verkar bli ett kar i min smak, blir toppen med dvärgciklider bland löv och växter!
        Ceratopteris, vattenormbunken, är den kanske bästa växten att starta ett kar med, bra val. Ta det varligt och känn dig fram nu. Håller med Mats om att hörnen skulle behöva "inredas bort" men det kommer.
        Kul!
        - - -
        540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Moving Waves
          Fin start! Verkar bli ett kar i min smak, blir toppen med dvärgciklider bland löv och växter!
          Ceratopteris, vattenormbunken, är den kanske bästa växten att starta ett kar med, bra val. Ta det varligt och känn dig fram nu. Håller med Mats om att hörnen skulle behöva "inredas bort" men det kommer.
          Kul!
          Som jag skrev i din egen tråd Moving Waves, så kul att se ditt namn här igen. Japp, ni har helt rätt om hörnen, kanske några hängande rötter från bakkant och ut mot framrutan. Får skaffa fler rötter

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Så fint det blir Inger. Blir inspirerad av att du startat om. Vilken styrka har du på ledbelysningen?
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Så fint det blir Inger. Blir inspirerad av att du startat om. Vilken styrka har du på ledbelysningen?
              https://www.petworld.se/akvarielampo...-5701883289814. Dessa (två st.)

              Det kanske blir fint till slut, men måste i med lite fler rötter .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Tror det blir finfint! Du skaffade en dimmer till denna ramp?
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Moving Waves
                  • August 2010
                  • 1403

                  Ursprungligen postat av Inger H

                  Som jag skrev i din egen tråd Moving Waves, så kul att se ditt namn här igen. Japp, ni har helt rätt om hörnen, kanske några hängande rötter från bakkant och ut mot framrutan. Får skaffa fler rötter

                  //Inger
                  Tack detsamma Inger!
                  Ja visst, någon rot i hörnen och kanske någon epifyt växt på dem?
                  Jag har för mig att vi för länge sedan var inne på att du skulle få bombitis heudelotti av mig. Nu har jag massor så om vi får några dagar med mildare väder framöver kanske det går skicka, om intresse finns?
                  - - -
                  540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Tror det blir finfint! Du skaffade en dimmer till denna ramp?
                    Japp den är på gång, trodde att jag skulle få den igår.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Moving Waves

                      Tack detsamma Inger!
                      Ja visst, någon rot i hörnen och kanske någon epifyt växt på dem?
                      Jag har för mig att vi för länge sedan var inne på att du skulle få bombitis heudelotti av mig. Nu har jag massor så om vi får några dagar med mildare väder framöver kanske det går skicka, om intresse finns?
                      Jadå det minns jag, mottages tacksamt mot betalning .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Moving Waves
                        • August 2010
                        • 1403

                        Ursprungligen postat av Inger H

                        Jadå det minns jag, mottages tacksamt mot betalning .

                        //Inger
                        Då ska jag försöka få det gjort! De är ju hemskt tåliga växter så trots kyla är det värt ett försök tycker jag. Skicka ett pm med din adress.
                        - - -
                        540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                        Kommentar

                        • hivemindhermit
                          • September 2017
                          • 214

                          Roten som ligger till vänster; har du testat att lägga den under roten i högra hörnet i stället, så att det liksom ser ut som om de kommer från samma träd? Kanske skulle bli coolt. Särskilt om du la lite stenar runt dem, så att det liksom såg ut som om de sprängde sig fram genom stenen. Spånar fritt här.
                          /Alex
                          375 + 112 liter drömmar

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av hivemindhermit
                            Roten som ligger till vänster; har du testat att lägga den under roten i högra hörnet i stället, så att det liksom ser ut som om de kommer från samma träd? Kanske skulle bli coolt. Särskilt om du la lite stenar runt dem, så att det liksom såg ut som om de sprängde sig fram genom stenen. Spånar fritt här.
                            Förstår precis hur du tänker, det måste testas, tack . Spåna på du det är bara kul.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • tanteva
                              • September 2015
                              • 1399

                              fina fina rötter =D jag skulle inte vara rädd för att ha i lite mer , men det är jag det =D
                              De växterna du har mycket av bak... som med mycket fantasi man kan tycka är lite ekliknande men väldigt vackert gröna... sådana hade jag med... men jag hade för dåligt lyse eller fel näring, så de trivdes aldrig här. Upplevde dem som svåra. Inte för jag vill göra dig orolig utan för att du inte skall bli ledsen om dom inte funkar =D men dom är så otroligt vackra =D ser fram emot att få se mer =D

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av tanteva
                                fina fina rötter =D jag skulle inte vara rädd för att ha i lite mer , men det är jag det =D
                                De växterna du har mycket av bak... som med mycket fantasi man kan tycka är lite ekliknande men väldigt vackert gröna... sådana hade jag med... men jag hade för dåligt lyse eller fel näring, så de trivdes aldrig här. Upplevde dem som svåra. Inte för jag vill göra dig orolig utan för att du inte skall bli ledsen om dom inte funkar =D men dom är så otroligt vackra =D ser fram emot att få se mer =D
                                Tack Eva men jag blir inte alls orolig i fall det strular med växterna, jag är van...

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...