Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av tanteva
    va nu inte så hård emot dig själv, så mycket reflexer är det ju inte =D det kommer bli bra detta ... andas in andas ut... var med i flödet =D


    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • ICC
      • November 2006
      • 1310

      Det kommer garanterat att bli jättefint. Skojigt att du köper växter INNAN du fått vatten i akvariet. Jaja, är man ivrig så är man. Jag tror vi känner igen oss allihopa i dessa skede...som barn på julafton en timme innan tomtens ankomst.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Jag har alltid köpt växter INNAN vattnet kommit i, det tar ju sin lilla tid att rensa ullen från rötterna när man står i startgroparna, det vill jag inte hålla på med under tiden jag inreder .
        Idag börjar det roliga .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Rufus
          • January 2005
          • 866

          // Annicka

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Rufus
            Haha

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Så, då kommer lite bilder. Jag hade postat några häromdagen, med tog bort dom snabbt igen eftersom man knappt såg in i karet på grund av ljusbrist.
              Ja, man är ju ingen aqua-skapare precis, pillat lite idag också. Ekblad ska adderas, sen är jag lite osäker på om fler rötter ska till, kom jättegärna med förslag - ris å ros mottages tacksamt

              Växer endast cryptocoryner och ceratopteris cornuta (ja Johnny, vi får se hur spretigt det blir )

              Torrinredning + vänster + höger sida och karet i sin helhet, huvva vad det ser litet ut på bild

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8048.JPG
Visningar: 163
Storlek: 369,9 KB
ID: 2374127Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8077.JPG
Visningar: 155
Storlek: 421,3 KB
ID: 2374128Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8096.JPG
Visningar: 147
Storlek: 411,0 KB
ID: 2374131

              Bifogade filer
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Inger H
                Ekblad ska adderas, sen är jag lite osäker på om fler rötter ska till, kom jättegärna med förslag - ris å ros mottages tacksamt
                Halloj Inger, vad kul att du dragit igång karet. Det ser härligt ut.
                Nu när du kör en wet-set kan du ju se hur växterna utvecklar sig och förändrar bilden.
                Fundera på om du kanske vill jobba lite med de två bakre hörnen (men, det är bara jag som småfnular lite).

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                  Halloj Inger, vad kul att du dragit igång karet. Det ser härligt ut.
                  Nu när du kör en wet-set kan du ju se hur växterna utvecklar sig och förändrar bilden.
                  Fundera på om du kanske vill jobba lite med de två bakre hörnen (men, det är bara jag som småfnular lite).
                  Jag visste att du skulle kommentera hörnen Mats . Tanken med dessa hörn där jag har lämnat lite utrymme är, två kokosnötsgrottor eller flata stenar beroende på vilka små ciklider det blir.
                  Mer input kanske...

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Jag visste att du skulle kommentera hörnen Mats . Tanken med dessa hörn där jag har lämnat lite utrymme är, två kokosnötsgrottor eller flata stenar beroende på vilka små ciklider det blir.
                    Mer input kanske...
                    //Inger
                    Ja, min input blir; med en wet-set blir det ju lite bökigare att inreda - så, ta god tid på dig, titta, ändra, lägg till och dra ifrån.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Ja, min input blir; med en wet-set blir det ju lite bökigare att inreda - så, ta god tid på dig, titta, ändra, lägg till och dra ifrån.
                      Japp lite bökigare blir det allt men det går...

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Kul att du är med Mats, ha en skön helg

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Japp lite bökigare blir det allt men det går...
                          //Inger
                          Absolut!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Kul att du är med Mats, ha en skön helg
                            //Inger
                            Javisst. Det skall bli härligt att se hur det utvecklar sig!
                            Jag önskar dig en fin helg också!


                            Kommentar

                            • Marten64

                              • July 2012
                              • 1020

                              Det ser fint ut! Du nämner flata stenar och kokosnötsgrottor beroende på vilka ciklider som flyttar in... Då är det uteslutet med stora höga stenar eller åtminstone en i utkanten av karet, det gillar jag...

                              /Johan
                              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Mitt nya filter (som jag har haft tidigare) Eheim 2217 gillas skarpt - knäpptyst . För att inte tala om min Ledbelysning som jag är helnöjd med - hela karet liksom skimrar, väntar nu bara på den dämpbara mojängen som ska kopplas in

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...