Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Precis som Rufus skriver; den personliga prägeln är grejen, att du skall trivas med "din egen" inredning.
    Men, Inger, jag förstår hur du menar - att du liksom inte får till det så som du ser det med din inre blick. Där kanske vi kan ge lite input - om du kan förmedla vad du är ute efter.
    Jag är ändå säker på att du får till toppenfint helt av dig själv. Ös på!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Rufus
      NallePuh: " så får man ibland se att en ide' som förefaller vara riktigt ide'aktig inne i hjärnan, är helt olika när den kommer ut i det fria och andra människor tittar på" .
      Jag tror inte du behöver vara orolig för det Inger, blir säkert jättebra och inga fiskar i hinkar runt fötterna har du väl heller? För det kan ju sätta lite press på en . Den personliga prägeln efter sitt eget huvud är väl hela grejen
      Nalle Puh är en gammal idol, så honom lyssnar jag på . Nope, inga hinkar med fiskar runt fötterna, det kommer att bli en lugn uppstart med endast ett litet stim med tetror ett tag framöver, men först dit med rötter och växter .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Precis som Rufus skriver; den personliga prägeln är grejen, att du skall trivas med "din egen" inredning.
        Men, Inger, jag förstår hur du menar - att du liksom inte får till det så som du ser det med din inre blick. Där kanske vi kan ge lite input - om du kan förmedla vad du är ute efter.
        Jag är ändå säker på att du får till toppenfint helt av dig själv. Ös på!
        Japp, jag förlitar mig på input om jag inte får till det.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Igår så limmades bakgrunden med Zambas 3-kilos apportbockar som press, i morrn ska jag beställa växter och köpa sand. Nu så är jag igång igen .
          Karet står på en byrå nu, så det är inte tillhörande bänk.

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8023.JPG
Visningar: 165
Storlek: 239,2 KB
ID: 2374003
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • hivemindhermit
            • September 2017
            • 214

            Spännande! Följer.
            /Alex
            375 + 112 liter drömmar

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av hivemindhermit
              Spännande! Följer.
              Så kul att du följer hive.... (krångligt värre )

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Jag hade sån tur idag, att dom flesta av växterna som jag ville ha fanns hemma på min kära Arkenbutik - topp . Kanske så kände dom på sig att "bästa" kunden är på gång igen.
                Så i morrn rensas alla från stenullen (eller vad det heter).
                Inredning är snart på gång... Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8036.JPG
Visningar: 164
Storlek: 396,4 KB
ID: 2374025Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8037.JPG
Visningar: 163
Storlek: 342,0 KB
ID: 2374026
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Marten64

                  • July 2012
                  • 1020

                  Fint! Det ser ut att bli en hel del grönska!
                  /Johan
                  / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Marten64
                    Fint! Det ser ut att bli en hel del grönska!
                    /Johan
                    Jepp Johan, jag gillar ju grönt, men tror faktiskt ändå att det gröna inte riktigt räcker till. Jag får se under inredningens gång om något fattas, det ska ju till lite rötter också som tar lite plats.
                    Kul att du tittade in .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • robertn83
                      • October 2017
                      • 58

                      Hej
                      Ett tips från en glad amatör, som för mig gjorde ”pricken över..”
                      Jag funderade på Juwels LED med controller med tycker dryga 3000 kr för ett mjukt månsken på kvällen var väl saftigt. Min möbel står mitt i hallen så insåg att ett svagt ljus kvällstid hade lyft hela rummet.

                      köpte istället en IP-klassad LED list på Kjell & Co och en vanlig timer. Går att ställa influera färger och är dimbar. För ca 400 kr blev jag (och frugan, ack så viktigt) sjukt nöjda!
                      Säkert inget nytt tips men väl värt att testa. Karet får ett helt annat liv i skymningsljuset.

                      Kommentar

                      • tanteva
                        • September 2015
                        • 1399

                        så himla skoj du är igång igen =DDD

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av tanteva
                          så himla skoj du är igång igen =DDD
                          Tack Eva, ja det är hur kul som helst att vara igång igen .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av robertn83
                            Hej
                            Ett tips från en glad amatör, som för mig gjorde ”pricken över..”
                            Jag funderade på Juwels LED med controller med tycker dryga 3000 kr för ett mjukt månsken på kvällen var väl saftigt. Min möbel står mitt i hallen så insåg att ett svagt ljus kvällstid hade lyft hela rummet.

                            köpte istället en IP-klassad LED list på Kjell & Co och en vanlig timer. Går att ställa influera färger och är dimbar. För ca 400 kr blev jag (och frugan, ack så viktigt) sjukt nöjda!
                            Säkert inget nytt tips men väl värt att testa. Karet får ett helt annat liv i skymningsljuset.
                            Kul tips .
                            Jag har köpt hela kittet med Akvastabils Ledbelysning + sunriser, tänker ju lite på ljus till växterna så att dessa mår gott

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Så, då är karet på plats. Tippade i sand för en stund sedan, jag måste liksom ha i det, om jag ska kunna "torrinreda" vilket jag är sketadålig på. Jag ska i alla fall försöka i morrn, men det brukar alltid sluta med att jag fyller karet med vatten, tycker att det blir "lättare" då .
                              Dålig bild med reflexer å allt möjligt!
                              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8038.JPG
Visningar: 176
Storlek: 326,8 KB
ID: 2374058
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • tanteva
                                • September 2015
                                • 1399

                                va nu inte så hård emot dig själv, så mycket reflexer är det ju inte =D det kommer bli bra detta ... andas in andas ut... var med i flödet =D

                                Kommentar

                                Arbetssätt...