Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ursprungligen postat av Inger H
    Men tusen tack Kjell för att du också har tagit dig tid, toppen! . Nu har jag sparat länken så jag kan plugga . Varför har inte jag sökt på serioulsyfich kan man fråga sig.
    Nu kommer frågan, ska jag skaffa ytterligare fyra, kanske dom trivs bäst med att vara ett lite större gäng?

    //Inger
    När de är mindre och tills de bildat par går det utmärkt med en grupp på 7-8 fiskar
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Bluewing
      När de är mindre och tills de bildat par går det utmärkt med en grupp på 7-8 fiskar
      Jo jag förstår det, velar lite hur jag ska göra.
      Jag hade lite flytväxter i karet, men nu är dom puts veck, gottigott tyckte maculatusarna, även javan gillas. Igår inhandlades gröna ärtor som hackades i små bitar och det blev en hit minst sagt .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • KJE
        • August 2013
        • 1066

        Ursprungligen postat av Inger H

        Jo jag förstår det, velar lite hur jag ska göra.
        Jag hade lite flytväxter i karet, men nu är dom puts veck, gottigott tyckte maculatusarna, även javan gillas. Igår inhandlades gröna ärtor som hackades i små bitar och det blev en hit minst sagt .

        //Inger
        Med lite tur så kanske det fungerar med Anubias eller Crinum?
        Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av KJE

          Med lite tur så kanske det fungerar med Anubias eller Crinum?
          Ja, jag kanske få ta till dom när javan är slut . Men nu när jag har läst på ordentligt, så är det bara att mata på med grönsaker, så kanske får javan vara ifred då - det visar sig .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Det är så himla kul med mina apisar, lek på G igen i en annan grotta med hona nr. 2. Denna snygga hane är en riktig Don Juan verkar det som .



            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • KJE
              • August 2013
              • 1066

              Ursprungligen postat av Inger H
              Det är så himla kul med mina apisar, lek på G igen i en annan grotta med hona nr. 2. Denna snygga hane är en riktig Don Juan verkar det som .


              Han har riktigt fina färger, särskilt på gällocken
              Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

              Kommentar

              • tanteva
                • September 2015
                • 1399

                riktigt söt liten fisk =D

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Urtjusig fisk, Inger. Du har blivit riktigt bra att fotografera. Såg dina fina ekorrbilder på FB. Så det märks lite överallt att du snäppat upp.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Tack snälla ni, ja det är kul att fota allt möjligt . Dessa "korrar" hör till familjen (fast det vet dom inte om ännu), snabba som vinden, så det blir en hel del bilder.


                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • heba
                      • September 2013
                      • 847

                      Vad roligt att läsa att du är igång igen, och vilka fina fiskar sen Gillar särskilt dina apisto och börjar fundera på om det är något sådant jag ska ha i mitt kommande kar
                      /Helene

                      180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av heba
                        Vad roligt att läsa att du är igång igen, och vilka fina fiskar sen Gillar särskilt dina apisto och börjar fundera på om det är något sådant jag ska ha i mitt kommande kar
                        Ja det är kul att vara igång igen, kul att du också är tillbaka . Nu har jag bara mitt 125-liters kvar, som ska fyllas med någon huvudfisk tillsammans med kolglödstetrorna.
                        Eftersom jag gillar apistogramma, så säger jag förstås att du ska ha dom . Annars så finns det ju en del andra små SA-ciklider som också är fina och roliga .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • heba
                          • September 2013
                          • 847

                          Ursprungligen postat av Inger H

                          Ja det är kul att vara igång igen, kul att du också är tillbaka . Nu har jag bara mitt 125-liters kvar, som ska fyllas med någon huvudfisk tillsammans med kolglödstetrorna.
                          Eftersom jag gillar apistogramma, så säger jag förstås att du ska ha dom . Annars så finns det ju en del andra små SA-ciklider som också är fina och roliga .

                          //Inger
                          Tack!
                          Hur går dina tankar ang huvudfisk i 125-liters akvariet?
                          /Helene

                          180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Det blir nog någon liten ciklid där också .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • KJE
                              • August 2013
                              • 1066

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Det blir nog någon liten ciklid där också .

                              //Inger
                              Sydamerika?
                              Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av KJE

                                Sydamerika?
                                Jag skulle tippa på det

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...