Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Maths, varför inte borelliin, är dessa för "veliga" tror du? Gillar för övrigt A. viejita som jag hade förr .
    Kul att du tar dig tid med filmerna, tack!

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      Ja, jag tror att borelliin kan tycka att cupidos blir lite väl framfusiga.
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Inger H
        Det är väl kanske lite löjligt att inte berätta om vilka fiskar man köper, men som många med mig som beställer via sin affär, så vet vi inte vad som finns i påsarna som levereras. Så då väntar vi lite med bilder tills att allt ser ut att vara ok.
        Vad jag kan se - i alla fall just idag är, att dessa Biotodoma cupido verkar vara av bra kvalitet. Lite blyga, väldigt unga och ännu färglösa som jag skrev tidigare (men ser att några börjar att få lite färg), men äter som dom ska. Jag har suttit framför karet långa stunder bara för att vänja dom att matte = lika med käk .
        Åh.. så roligt! hoppas få se många bilder på dessa skönheter
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247



          Vilken färgskillnad det är på kardinalfiskarna, så här ser mina ut. Vackra bägge färgvarianterna

          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • KJE
            • August 2013
            • 1066

            Ursprungligen postat av Inger H
            https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=283&SOK=1

            Vilken färgskillnad det är på kardinalfiskarna, så här ser mina ut. Vackra bägge färgvarianterna
            Verkligen fin lyster på färgerna i dina
            Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av KJE

              Verkligen fin lyster på färgerna i dina
              Ja, visst är det .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Nyss ikoppade - köpta som Apistogramma viejita (haft dessa förut) fast därom tvistar "di lärde" om det kanske förmodligen är A. macmasteri? Vi får se hur dom trivs tillsammans med B. cupido. Bilder kommer när apisarna har blivit lite hemtama, så kanske det även går att reda ut vilken av dom Viejita/Macmasteri det kan tänkas vara.

                Även ikoppade Asiatiska ciklider - Etroplus maculatus, dessa ska bli så himla spännande att följa eftersom det är en helt ny bekantskap för mig. Mina vattenvärden ska passa perfekt för den här arten .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Japp, läs kommentarerna i denna YT film

                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Japp, läs kommentarerna i denna YT film

                    Kommentarerna Maths, ska jag gå in på YT för att "höra"dessa"?

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Ja, de finns på YT att läsa.
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av c90368
                        Ja, de finns på YT att läsa.
                        Ok

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Har läst kommentarerna nu, vi får se...

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Inger!
                            Häftigt med Etroplus maculatus.
                            Det skall bli jättespännande att få se dina lite längre fram.


                            Här är några läskande filmer:

                            I sitt naturliga habitat.

                            Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.



                            Vildfångat par.

                            Video of breeding wild pair of Etroplus maculatus, the Red Chromide, F0 with fry.




                            Par med yngel.

                            Ikra i narybek żółtaczka indyjskiego. Opieka pielęgnicowatych nad narybkiem.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Äntligen har dina Etroplus Maculatus anlänt. Den trevligaste art jag ägt någonsin. Inser när jag sett Mats filmer att jag kommer att skaffa den igen. Vilken lycka för dig Inger!
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Inger!
                                Häftigt med Etroplus maculatus.
                                Det skall bli jättespännande att få se dina lite längre fram.


                                Här är några läskande filmer:

                                I sitt naturliga habitat.

                                Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.



                                Vildfångat par.

                                Video of breeding wild pair of Etroplus maculatus, the Red Chromide, F0 with fry.




                                Par med yngel.

                                https://www.youtube.com/watch?v=HychqXv5kEw
                                Jag har kollat på filmerna tidigare Mats innan jag beställde, men filmerna kan ses om och om igen. Det är bara så kul att du engagerar dig . Sen kanske det kan vara kul för dom som eventuellt kikar in i tråden, att få se asiatiska ciklider, som kanske inte är så vanliga .
                                Tänker fota lite senare - himla kuliga krabater - och så nyfikna, gillar dom redan.

                                Lite tristare med A. viejia (eller macmasteri). Det verkar som om det har skickats två hannar i stället för 1+2 som jag beställde (blir så himla trött igen...) Jag ser det på jagandet av den större förmodade hanen. Testar om en stund om jag lyckats fota, så kanske det går att utreda.

                                Johnny, du måste bara köpa dessa nyfikna och för mig redan roliga ciklider.
                                Jag kommer att få flytta mina när dom har växt på sig, för karet kommer att bli för litet då. Men då får det bli lite pusslande när den dagen kommer .

                                //Inger


                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...