Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Ja tålamod är ju numera min och din grej, Inger. Så får jag se bilderna inom ett år så är jag så nöjd, så nöjd.
    Haha, Johnny du kanske kanske får se lite bilder senare ikväll. Men kom då ihåg, att dessa ciklider får sin rätta färg väldigt sent - mina nya är väldigt unga och bleka ännu, dessutom väldigt blyga. Men jag har sett vilken som styr "flocken" i alla fall. Jordätare som dom är, så ser jag gropar lite här å där .
    Tror att jag ska beställa några corysar som sällskap.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Det är väl kanske lite löjligt att inte berätta om vilka fiskar man köper, men som många med mig som beställer via sin affär, så vet vi inte vad som finns i påsarna som levereras. Så då väntar vi lite med bilder tills att allt ser ut att vara ok.
      Vad jag kan se - i alla fall just idag är, att dessa Biotodoma cupido verkar vara av bra kvalitet. Lite blyga, väldigt unga och ännu färglösa som jag skrev tidigare (men ser att några börjar att få lite färg), men äter som dom ska. Jag har suttit framför karet långa stunder bara för att vänja dom att matte = lika med käk .

      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • KJE
        • August 2013
        • 1066

        Ursprungligen postat av Inger H
        Det är väl kanske lite löjligt att inte berätta om vilka fiskar man köper, men som många med mig som beställer via sin affär, så vet vi inte vad som finns i påsarna som levereras. Så då väntar vi lite med bilder tills att allt ser ut att vara ok.
        Vad jag kan se - i alla fall just idag är, att dessa Biotodoma cupido verkar vara av bra kvalitet. Lite blyga, väldigt unga och ännu färglösa som jag skrev tidigare (men ser att några börjar att få lite färg), men äter som dom ska. Jag har suttit framför karet långa stunder bara för att vänja dom att matte = lika med käk .
        Jag tycker att dom ser ut att vara i bra form, ganska lika Bolivianska fjärilsciklider i kroppsformen också, fast helt andra färger förstås, fina är dom i alla fall
        Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

        Kommentar

        • tanteva
          • September 2015
          • 1399

          men vilka sötingar =D

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            En mycket trevlig liten gynnare som jag gärna skulle kunna tänka mig ha igen.

            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Vilka fina Bolovianer Inger! Dom ger dig nog mycket glädje. Det ska bli spännande att följa dom. Härligt Maths att se en av dina fina filmer igen
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Vilka fina Bolovianer Inger! Dom ger dig nog mycket glädje. Det ska bli spännande att följa dom. Härligt Maths att se en av dina fina filmer igen
                Johnny min vän, dessa är inga bolivianer :-)
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Skrev fel. Nu får jag skämmas en vecka minst.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av c90368
                    En mycket trevlig liten gynnare som jag gärna skulle kunna tänka mig ha igen.

                    Tack för filmen Maths . Dom är ljuvliga tycker jag, men ack så blyga. Vad tror du om att skaffa AP. borellii som sällskap? Lugna apisar, som borde funka tillsammans med dessa - eller vad tror du?

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Skrev fel. Nu får jag skämmas en vecka minst.
                      Japp, eller minst två

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Ursprungligen postat av Inger H

                        Tack för filmen Maths . Dom är ljuvliga tycker jag, men ack så blyga. Vad tror du om att skaffa AP. borellii som sällskap? Lugna apisar, som borde funka tillsammans med dessa - eller vad tror du?

                        //Inger
                        Oj, nu kom det en kuggfråga.

                        Mina var också blyga och lite tillbakadragna i början, jag köpte någon "forell" (Danio roseus) för att hålla liv i de övre skiktet, tråkigaste fisken jag ägt tror jag.

                        Men som du kan se på filmen från 2010 är de inte alls skygga, de går på som det inte finns ett problem i hela världen.

                        Så jag tror att du ska tänka precis tvärt om ifall du vill ha en AP i karet, ett par av Nijsseni eller Panduro kommer inte störa Cupido, men kommer inte heller att bli stressade av deras "framfusighet" när de har bott in sig.

                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Återigen tack för film Maths . Tyvärr så finns apisarna som du nämnde inte att tillgå för mig - du vet jag och listan som jag är så beroende av.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Vilka finns på listan?
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av c90368
                              Vilka finns på listan?
                              A. agassizi
                              A. borelli gul/opal
                              A. cacatouides
                              A. paulmulleri
                              A. inridae
                              A. macmasteri
                              A.viejita
                              A.uapesi
                              A. pucallpaenis (Apistogrammoides pucallpaensis)

                              (diverse stavfel förmodas)

                              För att kanske passa in i mitt vatten, så är det borelliin som kan tänkas...

                              //Inger
                              Senast redigerad av Inger H; 13 November 2016, 18:30.
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Ursprungligen postat av Inger H

                                A. agassizi
                                A. borelli gul/opal
                                A. cacatouides
                                A. paulmulleri
                                A. inridae
                                A. macmasteri
                                A.viejita
                                A.uapesi
                                A. pucallpaenis (Apistogrammoides pucallpaensis)

                                (diverse stavfel förmodas)

                                För att kanske passa in i mitt vatten, så är det borelliin som kan tänkas...

                                //Inger
                                Min rekommendation blir då

                                A. cacatouides
                                A. macmasteri
                                A. viejita

                                Inga särskilda krav på vattnet och hyfsat tuffa. Men jag kör på säkra kort som jag haft själv, andra kanske tycker något annat.




                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...