Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    jag råkade få med mig fjärilsciklider 2 st... men troligen är det 2 hanar ha ha för det är skimmrande blått på deras gällock.. =P får nog skaffa in minst 3 honor med

    Kommentar

    • Rufus
      • January 2005
      • 866

      Ursprungligen postat av Inger H

      Tycker du, det är den gamla vanliga slimeline bakgrunden, samma som i dom andra karen

      //Inger
      Ja, jag har den själv tycker den är fin!
      // Annicka

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Rufus

        Ja, jag har den själv tycker den är fin!
        Ja, den är ganska så diskret och det gillar jag

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Tycker karet ser jättefint ut, Inger. Det där när man bara slänger ned som du kallar det för tror jag ändå handlar om den "blick" man har för inredning. Så även om du nu snart får guldmedalj i motstånd mot beröm så tycker jag om dina inredningar. De känns luftiga och ger plats för dina fiskar.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Tycker karet ser jättefint ut, Inger. Det där när man bara slänger ned som du kallar det för tror jag ändå handlar om den "blick" man har för inredning. Så även om du nu snart får guldmedalj i motstånd mot beröm så tycker jag om dina inredningar. De känns luftiga och ger plats för dina fiskar.
            Jag tänker inte få någon guldmedalj i motstånd, jag känner mig helt nöjd att du gillar min inredning Johnny . Men, någon dag ska jag fota mina tre kar - vi kan ju kalla dessa kar för "honsomharväldigtdåligfantasi" gällande inredning.

            När jag inredda dessa två senaste karen (180 och 125), så kollade jag absolut inte på det första karet (240), men lik förbenat så ser tre kar nästan identiska ut - illa illa. Inger-inredningen har nog sett lika ut under årens lopp, men det bjuder jag på .

            Har nyss kommit hem med ett stim kolglödstetror, som får vara inkörningsfiskar till det lilla karet. Går det bra, så kommer jag att skaffa ett litet gäng till. Litet kar passar med små tetror .
            Kul att "se" dig igen, det har varit för lite Johnny nu ett tag .
            Trevlig helg,

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Skriver lite vidare om uppstart av kar nr. två (180)

              Detta kar uppförde sig prexis som det tidigare karet vid uppstart (240). Det har varit igång i tre veckor. Hela frontrutan täcktes av gröna alger i ett par dagar (jag såg knappt in), och jag tänkte skrapa, men struntade i det - sen bara försvann dom helt plötsligt, och som vanligt fattar jag ingenting .

              Jag frågar mig hela tiden, varför jag inte har gjort denna lååånga uppstartsprocess tidigare under åren i stället för att ha bråttom bråttom. Men till slut så lyssnas det på de vise .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Det där låter la härligt!

                Karet tar några djupa andetag precis i början, ibland syns (hörs) det, som i ditt fall nu, och ibland märks ingenting förrän i ett senare skede.
                Att genast dra igång en massa processer med olika medel kan i vissa fall vara fördelaktigt, men leder ofta till obalans som blir svår att få bukt med.
                En analogi är; att ge ett nyfött barn hostmedicin när det tar sina första andetag och hostar till...

                Visst känns det fint, lugnt och gôtt att låta karet få dra igång, liksom "av sig självt"?

                Fantastiskt att höra att du är igång med dina kar, Inger.
                Lite bilder längre fram när allt satt sig, månne?
                Senast redigerad av Mats Bryzell; 28 October 2016, 16:50.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Det där låter la härligt!

                  Karet tar några djupa andetag precis i början, ibland syns (hörs) det, som i ditt fall nu, och ibland märks ingenting förrän i ett senare skede.
                  Att genast dra igång en massa processer med olika medel kan i vissa fall vara fördelaktigt, men leder ofta till obalans som blir svår att få bukt med.
                  En analogi är; att ge ett nyfött barn hostmedicin när det tar sina första andetag och hostar till...

                  Visst känns det fint, lugnt och gôtt att låta karet få dra igång, liksom "av sig självt"?

                  Fantastiskt att höra att du är igång med dina kar, Inger.
                  Lite bilder längre fram när allt satt sig, månne?
                  Ny avatar med färg Mats, snygg .

                  Ja, jag nästan hör hur djupa andetag karen har tagit så här i inkörningsprocesserna, jag skäms faktiskt, eftersom jag aldrig har tagit mig den tiden tidigare för att se hur karen beter sig. Jag har inte förstått, att så enkelt är det om jag bara hade lyssnat på lite mer erfarna "gubbar"
                  Japp bilder kommer...
                  Trevlig helg Mats,

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Inger H

                    Ny avatar med färg Mats, snygg .

                    Ja, jag nästan hör hur djupa andetag karen har tagit så här i inkörningsprocesserna, jag skäms faktiskt, eftersom jag aldrig har tagit mig den tiden tidigare för att se hur karen beter sig. Jag har inte förstått, att så enkelt är det om jag bara hade lyssnat på lite mer erfarna "gubbar"
                    Japp bilder kommer...
                    Trevlig helg Mats,

                    //Inger
                    Japps, jag har idag inträtt i en röd fas.
                    Nu kommer dina kar att bli som små lungor därhemma.
                    Ser fram emot bilder - låt det ta den tid som behövs.
                    Trevlig helg önskar jag dig också, Inger!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Jag kollar ofta på "Viewing Who´s online", bara för att se vilka som besöker forumet - känns lite tragiskt faktiskt. Så många "gamla" har försvunnit, som så ofta brukar besök forumet "förr", Men självklart så är det kul att nya hittar hit
                      Förmodligen har några ledsnat - och nya intressen kanske har dykt upp. Så blir det såklart kanske efter en tid. Själv sitter jag i djupa Norrlandsskogen som den nörd jag är och försöker med uppdateringar, men som tyvärr inte känns så kul längre.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Inte online så ofta, men kollar i stort sett varje dag
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • KJE
                          • August 2013
                          • 1066

                          Vi får väl hoppas att forumet kan återkomma
                          Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av KJE
                            Vi får väl hoppas att forumet kan återkomma
                            Ja, du har ju "återkommit", så än finns det hopp .
                            Jag vill en än gång säga, att det är jättekul med alla nya som hittar Zoopet, bara så att ni vet .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • tanteva
                              • September 2015
                              • 1399

                              vi försöker så gott vi kan =D å sedan finns det ju några till som förmodligen saknas som jag inte känner till så väl

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ja Eva det tycker jag verkligen att ni gör . Så forumet kommer att fortsätta som vanligt tror jag jag, och några få av oss "gamlingar" hänger ju trots allt fortfarande med... .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...