Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KJE
    • August 2013
    • 1066

    Ursprungligen postat av Mu(sic)
    Glaser har t ex haft Ap. Panduro med på sina listor varje gång jag har kollat de senast två månaderna. Imazo inte en gång. Dom har haft fler Apistogrammaarter också som jag inte har sett på Imazos listor. I övrigt vet jag inte hur utbudet ser ut.
    Det låter ju inte helt fel med fler apistogramma att välja på
    Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Ursprungligen postat av Inger H
      Inkörnings fiskar i 180L - pytteunga kardinalfiskar, nästan stört omöjliga att fånga på bild .
      Ursnygg!
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Ursnygg!
        Tycker jag med . Fast dom tycker att jag är snål på maten, dom skulle behöva äta varje dag egentligen eftersom dom är så pass små.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Idag har varit en sån där mörk riktigt trist höstdag - innedag för mig med en massa tända ljus .
          Så jag blev sittande framför C. myrnae- karet länge. Det har hänt en hel del med dessa söta ciklider. Nu äntligen har dom fått på sig lite hull och dom börjar liksom att visa upp sig på "vuxenvis".
          Jag är helt säker på, att ett par har bildats i alla fall, dessa två krumbuktar, spänner upp sig och har sig för varandra på cikliders vis - himla kul .

          Det ska bli spännande att se honans färger om det blir "nåt". När det gäller den här cikliden, så är det honan som klär på sig en riktigt vacker lekdräkt, hoppas att jag får se den.
          Fotade lite också såklart.

          //Inger

          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • KJE
            • August 2013
            • 1066

            Ursprungligen postat av Inger H
            Idag har varit en sån där mörk riktigt trist höstdag - innedag för mig med en massa tända ljus .
            Så jag blev sittande framför C. myrnae- karet länge. Det har hänt en hel del med dessa söta ciklider. Nu äntligen har dom fått på sig lite hull och dom börjar liksom att visa upp sig på "vuxenvis".
            Jag är helt säker på, att ett par har bildats i alla fall, dessa två krumbuktar, spänner upp sig och har sig för varandra på cikliders vis - himla kul .

            Det ska bli spännande att se honans färger om det blir "nåt". När det gäller den här cikliden, så är det honan som klär på sig en riktigt vacker lekdräkt, hoppas att jag får se den.
            Fotade lite också såklart.

            //Inger
            Dom ser i alla fall väldigt lovande ut tycker jag
            Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ja, det gör dom, väldigt trevliga ciklider, som kanske inte har dom vackraste färger just nu.
              Tror faktiskt inte att speciellt många gillar denna ciklid, som inte har vackraste färger annat än vid lek. Man kanske kan likna dom vid dorsigeracikliden, som också är åt det färglösa hållet - men som vid lek får dom mest underbara färger
              Trevlig helg på er!

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • KJE
                • August 2013
                • 1066

                Ursprungligen postat av Inger H
                Ja, det gör dom, väldigt trevliga ciklider, som kanske inte har dom vackraste färger just nu.
                Tror faktiskt inte att speciellt många gillar denna ciklid, som inte har vackraste färger annat än vid lek. Man kanske kan likna dom vid dorsigeracikliden, som också är åt det färglösa hållet - men som vid lek får dom mest underbara färger
                Trevlig helg på er!

                //Inger
                Jag har i alla fall aldrig haft dom, men det beror nog mest på att jag aldrig sett dom i butikerna jag handlar från

                Trevlig helg på dig också!
                Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                Kommentar

                • tanteva
                  • September 2015
                  • 1399

                  ja men det glimmrar ju lite =d å dessa fina blåa ögon... =D

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Nu så har jag fått början på det sista och tredje karet igen (125L). Började att torrinreda med rötterna, sen kom växterna på plats - sedan vattnet. En hel del rötter får flyta vidare tills dom blir vattenmättade, sen fler bakgrundsväxter.
                    Blir färdigt så småningom .

                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Vad fint! Jag gillar det där klara ljuset och den grå bakgrunden. Det ser så fräscht ut

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mu(sic)
                        Vad fint! Jag gillar det där klara ljuset och den grå bakgrunden. Det ser så fräscht ut
                        Haha, vadå fint, det är ju knappt påbörjat . Snacka om kaosinredning, jag har typ bara slängt ner rötter lite huller om buller, likaså med växterna - klart på typ en timme (kortaste tiden någonsin), så mer pillande blir det. Julas blästersand är bara så toppen, ingen dimma alls .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • tanteva
                          • September 2015
                          • 1399

                          men det ser u bra ut ... fast du bara tycker det är huller om buller =D jag har blivit med ciklid med =P

                          Kommentar

                          • Rufus
                            • January 2005
                            • 866

                            Fin bakgrund du har
                            // Annicka

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Rufus
                              Fin bakgrund du har
                              Tycker du, det är den gamla vanliga slimeline bakgrunden, samma som i dom andra karen

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av tanteva
                                men det ser u bra ut ... fast du bara tycker det är huller om buller =D jag har blivit med ciklid med =P
                                Åh så kul Eva, vilken ciklid har du blivit med?

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...