Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Hej Inger! En lite OT-fråga men jag undrar om du kan berätta var nånstans djuraffärerna finns i Sundsvall? Jag ska dit över helgen och hälsa på syrran och jag kommer att ha nån timme på mej imorron

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Mu(sic)
      Hej Inger! En lite OT-fråga men jag undrar om du kan berätta var nånstans djuraffärerna finns i Sundsvall? Jag ska dit över helgen och hälsa på syrran och jag kommer att ha nån timme på mej imorron
      Arken Zoo finns där Media Market, Mio möbler, Bauhaus m.m. ligger - alltså på den övre sidan av Birsta. Om du då beställer någon fisk där via IMAZO, så har du den redan på onsdag, bara så du vet - hälsa från mig .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Tack Inger Jag ska inte beställa nåt men jag är VÄLDIGT nyfiken på utbud etc hos andra butiker än DM som är det enda som finns här. En liten studieresa kan man säja

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Mu(sic)
          Tack Inger Jag ska inte beställa nåt men jag är VÄLDIGT nyfiken på utbud etc hos andra butiker än DM som är det enda som finns här. En liten studieresa kan man säja
          Ok,

          //inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Inkörnings fiskar i 180L - pytteunga kardinalfiskar, nästan stört omöjliga att fånga på bild .

            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • KJE
              • August 2013
              • 1066

              Ursprungligen postat av Inger H
              Inkörnings fiskar i 180L - pytteunga kardinalfiskar, nästan stört omöjliga att fånga på bild .
              Den var väldigt fin, hur små är dom?
              Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av KJE

                Den var väldigt fin, hur små är dom?
                Tanichthys albonubes blir runt 4 cm.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                  Tanichthys albonubes blir runt 4 cm.
                  Rätt Mats och en ny bekantskap för mig .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • KJE
                    • August 2013
                    • 1066

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                    Tanichthys albonubes blir runt 4 cm.
                    Okej, det var ju en lagom storlek, lite som en Rödfenstetra (men med mera färg och för en asiatisk biotop )
                    Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Vrålsnygga!
                      Hmmm... kanske skulle ta en funderare extra på dessa...
                      Kul att du kör Tanichthys albonubes i karet, Inger!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Vrålsnygga!
                        Hmmm... kanske skulle ta en funderare extra på dessa...
                        Kul att du kör Tanichthys albonubes i karet, Inger!
                        Det var egentligen inte meningen att dessa skulle simma i karet. Jag hade beställt tio av en annan tetra, men i påsen fanns bara fem varav en död, och dom andra i en usel kondition. Självklart så fick dom inte följa med hem. Så det blev dom här snyggingarna som jag köpte direkt från affären i stället .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          Ursprungligen postat av Inger H

                          Det var egentligen inte meningen att dessa skulle simma i karet. Jag hade beställt tio av en annan tetra, men i påsen fanns bara fem varav en död, och dom andra i en usel kondition. Självklart så fick dom inte följa med hem. Så det blev dom här snyggingarna som jag köpte direkt från affären i stället .

                          //Inger
                          Fasen vad tråkigt Men det är ju risken vi får ta häruppe när vi måste beställa fisk. Antar jag...

                          Kommentar

                          • tanteva
                            • September 2015
                            • 1399

                            vilkent ur dom hade dessa hemma så du fick med dig inkörs fisken =) =D

                            Kommentar

                            • KJE
                              • August 2013
                              • 1066

                              Ursprungligen postat av Mu(sic)

                              Fasen vad tråkigt Men det är ju risken vi får ta häruppe när vi måste beställa fisk. Antar jag...
                              Det är samma här i Umeå, men det är i alla fall tur att man inte behöver ta dom om dom ser dåliga ut
                              Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Ursprungligen postat av KJE

                                Det är samma här i Umeå, men det är i alla fall tur att man inte behöver ta dom om dom ser dåliga ut
                                När jag pratade med en tjej i butiken berättade hon att dom kan beställa från andra leverantörer men att dom bara kör upp till Sundsvall som längst och att man i så fall får hämta själv där. Om det är sant så kanske jag skulle kunna ta tåget ner men det kostar ju en hel del mer då. I Sollefteå där jag köpte pandurorna fick dom fisken från Petra aqua. Dom hade jag ju aldrig hört talas om förut men dom kör kanske längre.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...