Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av tanteva
    ja det är huvudsaken =D men det ser ut att ha god potensial då om jag uttrycker mig så =D


    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Jättesnyggt Inger!!!!


      Skickat från min iPhone med Tapatalk
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Nope, jag har inte fått till det riktigt ännu, men det kommer... .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Jodå det är det....
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Så, då var mitt sista och minsta kar (125L) fyllt med sand igen, känns så skönt
            Frågan är vad jag ska fylla två kar med för fiskar

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • tanteva
              • September 2015
              • 1399

              å det löser du fint =D

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Jag förstår inte riktigt hur vår enda grossist i Sverige tänker som när det gäller att ta hem olika SA-ciklider.
                Vi som är beroende av denna grossist (fast grossisten kanske inte är beroende av oss) måste ha väldigt stora kar - absolut inte "normalstora".
                Jag som gillar små dvärgciklider (SA) - där finns väldigt få på listan tyvärr - däremot en hel del av den större storleken, upp till 80cm Skulle tippa på att snittstorleken ligger runt 20+ cm, som finns att beställa. Dessutom, så finns en och samma art i olika storlekar? Skulle tror att väldigt få av oss vill ha så pass stora firrar.
                Så, då fick jag ösa ur mig lite besvikelse

                //Inger




                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Halloj Inger!
                  Ta en liten trip neråt GBG- eller STHLM-hållet och handla - här finns rubb och stubb!
                  ...och när rubb och stubb inte räcker till, så brukar vi åka till Tyskland - där finns fanimej allt man behöver!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Halloj Inger!
                    Ta en liten trip neråt GBG- eller STHLM-hållet och handla - här finns rubb och stubb!
                    ...och när rubb och stubb inte räcker till, så brukar vi åka till Tyskland - där finns fanimej allt man behöver!
                    Ja jag vet, men det är på tok för långt med en sån tripp i alla fall i år, och jag behöver firrar snart... Önskar att det gick att skicka firrar per post

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Nu så börjar 180L ta (allt enligt mig själv ) form. Catappa/eklöv börjar att sjunka och vattnet börjar att bli sådär härligt the-färgat. Inkörningstetror kommer till veckan, sen är det till att vänta vilket inte tålamodet riktigt vill, men jag biter ihop och... väntar.
                      Håller just nu på med att karva ur kokos i ett par kokosnötter, som jag ska gömma i karet någonstans .

                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • KJE
                        • August 2013
                        • 1066

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Jag förstår inte riktigt hur vår enda grossist i Sverige tänker som när det gäller att ta hem olika SA-ciklider.
                        Vi som är beroende av denna grossist (fast grossisten kanske inte är beroende av oss) måste ha väldigt stora kar - absolut inte "normalstora".
                        Jag som gillar små dvärgciklider (SA) - där finns väldigt få på listan tyvärr - däremot en hel del av den större storleken, upp till 80cm Skulle tippa på att snittstorleken ligger runt 20+ cm, som finns att beställa. Dessutom, så finns en och samma art i olika storlekar? Skulle tror att väldigt få av oss vill ha så pass stora firrar.
                        Så, då fick jag ösa ur mig lite besvikelse

                        //Inger



                        Om det är Imazo du menar så verkar dom inte ha så bra koll på saker och ting, ett exempel för egen del är att mitt Juwel Lido 200 som jag beställde för cirkus tre veckor sedan är fortfarande restnoterat och kommer först nästa vecka vilket jag fick veta idag
                        Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                        Kommentar

                        • KJE
                          • August 2013
                          • 1066

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Nu så börjar 180L ta (allt enligt mig själv ) form. Catappa/eklöv börjar att sjunka och vattnet börjar att bli sådär härligt the-färgat. Inkörningstetror kommer till veckan, sen är det till att vänta vilket inte tålamodet riktigt vill, men jag biter ihop och... väntar.
                          Håller just nu på med att karva ur kokos i ett par kokosnötter, som jag ska gömma i karet någonstans .
                          Det ser riktigt bra ut tycker jag, fortfarande helt tomt på befolkning eller är det några små som simmar runt där inne?
                          Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Först och främst Jämarns vad fint det blir och för det andra så delar vi samma besvikelse du och jag Inger.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av KJE

                              Det ser riktigt bra ut tycker jag, fortfarande helt tomt på befolkning eller är det några små som simmar runt där inne?
                              Men KJE, det är bara en vecka sedan jag inredde karet - så ingen simmar där ännu . Nästa vecka så kommer ett gäng med tetror som startfiskar .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Mu(sic)
                                Först och främst Jämarns vad fint det blir och för det andra så delar vi samma besvikelse du och jag Inger.
                                Japp Cathrin, man blir lite trött...

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...