Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Idag ska jag inreda 180-liters, och jag har inte den blekaste aning om hur inredningen kommer att se ut när den är klar (som vanligt). Det jag vet, är att det kommer att ta hela dagen att flytta runt inredning hit å dit
    Filterkasetten ska jag gömma med vallisar, men har inte hittat dessa någonstans.
    Bara att sätta igång

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6755.JPG
Visningar: 157
Storlek: 148,4 KB
ID: 2360664 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6754.JPG
Visningar: 168
Storlek: 122,2 KB
ID: 2360665 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6753.JPG
Visningar: 160
Storlek: 139,3 KB
ID: 2360666 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6752.JPG
Visningar: 153
Storlek: 153,5 KB
ID: 2360667


    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      Synd att mina vallisar inte förökar sej som dom brukar göra annars hade jag skickat några skott Rötterna ser väldigt intressanta ut och det är en massa trident sista bilden?

      Kommentar

      • KJE
        • August 2013
        • 1066

        Det ska bli spännande att se slutresultatet När det gäller vallisneria så kan jag tipsa om grupperna "Akvarieväxter säljes" och "Akvarister 2.0 annonser" om du använder Facebook. Där verkar det säljas vallisneria mest hela tiden.
        Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Mu(sic)
          Synd att mina vallisar inte förökar sej som dom brukar göra annars hade jag skickat några skott Rötterna ser väldigt intressanta ut och det är en massa trident sista bilden?
          Det är trident och windelöv .

          KJE, varför har jag inte tänkt på "Akvarieväxter säljes", jag är ju med i den gruppen. Måste kolla där
          Karet är fortfarande tomt, känner att jag har för lite rötter att jobba med - men det får bli som det blir, men det kommer inte att bli färdigt idag. Jag slängde en massa rötter när vi flyttade som hade varit angripna av en massa "claddo", jag litade inte på att använda dom igen trots kokning. Kanske postat någon bild senare hur det ser ut ofärdigt

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • KJE
            • August 2013
            • 1066

            Ursprungligen postat av Inger H

            Det är trident och windelöv .

            KJE, varför har jag inte tänkt på "Akvarieväxter säljes", jag är ju med i den gruppen. Måste kolla där
            Karet är fortfarande tomt, känner att jag har för lite rötter att jobba med - men det får bli som det blir, men det kommer inte att bli färdigt idag. Jag slängde en massa rötter när vi flyttade som hade varit angripna av en massa "claddo", jag litade inte på att använda dom igen trots kokning. Kanske postat någon bild senare hur det ser ut ofärdigt

            //Inger
            Jag är i alla fall avundsjuk på dig som har ett kar att inreda Fick precis veta att mitt nya Lido 200 dröjer en vecka till, i bästa fall kommer det på torsdag enligt Djurmagazinet, återstår att se om jag lyckas hålla växterna vid liv
            Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

            Kommentar

            • tanteva
              • September 2015
              • 1399

              men så många mysiga byttor med lite allt möjligt =D .... du får la göra en konstallation av rötterna på någon 3dje del ... och ha stenar på resten å växter .. =) asch du kommer på det.. eller så släpper du bara i dom i en hög å ser vad som händer =D

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                "Microsorum vallery", vad annars . Så här ser det ut i dagsläget, ser att jag skulle ha fortsatt med lite mer växter på roten till höger så att det blir liksom en lite mjukare "övergång", binder fast några imorrn. Karet är än så länge inte riktigt färdiginrett - några rötter som jag hittade flyter - sedan så ska vallisar täcka den fula filterkasetten, så fortsättning följer...
                Kom jättegärna med synpunkter om jag kan ändra något till det bättre

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  En bild kanske?

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Japp, jag glömde den p.g.a. idol

                    Bifogade filer
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • KJE
                      • August 2013
                      • 1066

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Japp, jag glömde den p.g.a. idol
                      Jag tycker att det ser lovande ut!
                      Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av KJE

                        Jag tycker att det ser lovande ut!
                        Med lite eklöv, catappablad samt att rötterna färgar vattnet, så att det blir sådär mysigt brunt så är jag nöjd - så kommer det att bli

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          Ser ju jättefint ut redan

                          Kommentar

                          • tanteva
                            • September 2015
                            • 1399

                            kalasbra =D

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Eva, det är inte riktigt färdiginrett än, men det blir nog bra till slut (huvudsaken, att jag själv blir nöjd och kommande firrar såklart )

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • tanteva
                                • September 2015
                                • 1399

                                ja det är huvudsaken =D men det ser ut att ha god potensial då om jag uttrycker mig så =D

                                Kommentar

                                Arbetssätt...