Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    det går frammåt ... underbart =D ...


    det gör du bra för man ser ju det är en hund =D

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247



      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Gott att höra, vad blev det för corydoras?
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Corydas sp. golden stripe, kunde liksom inte låta bli - så vackra. Jag har ju bara tre kar nu, så då kan jag väl unna mig - tycker jag själv i alla fall

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • KJE
            • August 2013
            • 1066

            Ursprungligen postat av Inger H
            Corydas sp. golden stripe, kunde liksom inte låta bli - så vackra. Jag har ju bara tre kar nu, så då kan jag väl unna mig - tycker jag själv i alla fall

            //Inger
            Får man vara nyfiken och fråga vad dom gick loss på?
            Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av KJE

              Får man vara nyfiken och fråga vad dom gick loss på?
              Det är bara kul när någon är nyfiken, 223 kr/st enligt "listan"...
              Mina dyraste corysar någonsin, huvvaligen

              //Inger

              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Marten64

                • July 2012
                • 1020

                Ursprungligen postat av Inger H
                Corydas sp. golden stripe, kunde liksom inte låta bli - så vackra. Jag har ju bara tre kar nu, så då kan jag väl unna mig - tycker jag själv i alla fall

                //Inger
                Det låter spännande, hur ser de ut? Det hade varit roligt med ett foto.

                /Johan
                / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                Kommentar

                • tanteva
                  • September 2015
                  • 1399

                  jag goodlade .. ena riktigt snygga guldiga =D

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Marten64

                    Det låter spännande, hur ser de ut? Det hade varit roligt med ett foto.

                    /Johan
                    Foton kommer Johan

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • KJE
                      • August 2013
                      • 1066

                      Ursprungligen postat av Inger H

                      Det är bara kul när någon är nyfiken, 223 kr/st enligt "listan"...
                      Mina dyraste corysar någonsin, huvvaligen

                      //Inger
                      Men dom är i alla fall riktigt snygga!
                      Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Det finns vissa moment i akvaristiken som jag verkligen avskyr när jag ska starta upp ett kar. För det första, att pilla bort en massa jädrans stenull från växterna, speciellt då från olika sorter av Microsorum.
                        Det andra är att klippa filterkuber till ytterfiltren. Dessa två moment sätter liksom det berömda tålamodet lite i gungning, och det är vad jag håller på med just nu

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • KJE
                          • August 2013
                          • 1066

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Det finns vissa moment i akvaristiken som jag verkligen avskyr när jag ska starta upp ett kar. För det första, att pilla bort en massa jädrans stenull från växterna, speciellt då från olika sorter av Microsorum.
                          Det andra är att klippa filterkuber till ytterfiltren. Dessa två moment sätter liksom det berömda tålamodet lite i gungning, och det är vad jag håller på med just nu

                          //Inger
                          Jag förstår vad du menar, laddar själv för att sätta fast närmare tio deciliter javamossa och ett hyfsat gäng javaormbunkar och anubias i morgon...det vill säga om nu akvariet hinner komma alltså, annars blir det till att försöka hålla växterna vid liv tills det dyker upp
                          Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                          Kommentar

                          • tanteva
                            • September 2015
                            • 1399

                            men det är ju så kul å komma igång ju =D alla bitar måste inte vara 4kantiga... jag gjorde 3kanter ...eller alla möjliga kanter =P det syns inte ju så är min tanke =D

                            KJE vad sätter du fats det på ? massa goa rötter ?

                            Kommentar

                            • KJE
                              • August 2013
                              • 1066

                              Ursprungligen postat av tanteva
                              men det är ju så kul å komma igång ju =D alla bitar måste inte vara 4kantiga... jag gjorde 3kanter ...eller alla möjliga kanter =P det syns inte ju så är min tanke =D

                              KJE vad sätter du fats det på ? massa goa rötter ?
                              Mm, har köpt en massa riverwood så det är på dom rötterna jag tänker sätta fast det, kanske blir en del på stenarna också
                              Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av KJE

                                Jag förstår vad du menar, laddar själv för att sätta fast närmare tio deciliter javamossa och ett hyfsat gäng javaormbunkar och anubias i morgon...det vill säga om nu akvariet hinner komma alltså, annars blir det till att försöka hålla växterna vid liv tills det dyker upp
                                Härligt att någon förstår en .
                                I morgon blir det javaormbunksbindning. Tyvärr har jag inte fått tag på några vallisar, men dessa dyker säkert upp i min affär, så jag får pilla dit dom senare.
                                Varför beställde jag inte lite mossa, bra att vara efterklok.

                                Såg att du bor i Umeå KJE - nästan grannar vilket är skoj, vi är nog inte så många norrlänningar här .

                                Eva, mina filterkuber är inte heller speciellt jämna

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...