Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    ...å andra sidan så är inte vattnets grundegenskaper nåt vidare.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      Ursprungligen postat av Inger H
      Är det årets skörd av alkottar och dom är bruna så funkar det, men är det fjolårets så är dom nog lite "matta" av regn och annat skulle jag tro. Bara vad jag själv tror, ingen expert alls

      //Inger
      Har jag inte tänkt på. Men det skadar säkert inte i alla fall.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Mu(sic)

        Har jag inte tänkt på. Men det skadar säkert inte i alla fall.
        Nope :-)

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Ursprungligen postat av Inger H

          Jamen Johnny, allt detta allt har varit från start, så varför inte fortsätta - eller?

          //Inger
          Ok. Nu är man ju alltid ursäktad om man är trögfattad. Det är då jag som avses. Bugar och förstår fullständigt numera.


          Sent from my iPhone using Tapatalk
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Bluewing

            Ok. Nu är man ju alltid ursäktad om man är trögfattad. Det är då jag som avses. Bugar och förstår fullständigt numera.


            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Nu menar jag så här, att fyller jag på med sprillans nytt vatten från kranen så blir ju det vattnet "helt nytt". Fyller jag då på med en del vatten som fiskarna är vana vid, så blir det ju ett vatten som dom har haft från start. Kanske har jag helt fel tänk - eller inte, det visar sig.
            Säger natti nu efter en ganska så jobbig dag





            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • tanteva
              • September 2015
              • 1399

              men du en sådan fin hund =D den vart jag lite kär i.. älskar lurviga hundar =D för övrigt tycker jag du tänker utmärkt i mina öron =d

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Vi har två lurviga Eva

                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • KJE
                  • August 2013
                  • 1066

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Vi har två lurviga Eva
                  Fina hundar
                  Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av KJE

                    Fina hundar
                    Tack, det tycker jag med .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • tanteva
                      • September 2015
                      • 1399

                      men åå vilken härlig bild.. då den gula låssas vara arg på den mindre vita =D man ser riktigt hur den skrynklat ihop hela nosryggen =D

                      Den lilla ser ut som en pudelkorsning,, eller kanske rent av pudel... jag älskar pudlar dock, vet inte varför så många har så mycket emot dem härliga smarta hundar =D

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av tanteva
                        men åå vilken härlig bild.. då den gula låssas vara arg på den mindre vita =D man ser riktigt hur den skrynklat ihop hela nosryggen =D

                        Den lilla ser ut som en pudelkorsning,, eller kanske rent av pudel... jag älskar pudlar dock, vet inte varför så många har så mycket emot dem härliga smarta hundar =D
                        Eva det är ingen pudelkorsning, utan en Chinese Crested Powderpuff - lika med en pälsad renrasig liten pajas. Dessa nakenhundstikar får alltid en eller flera pälsade valpar i sina kullar.
                        Lilla Lykke var ett impulsköp (mitt allra första impulsköp gällande hund), men ett väldigt lyckat sådant. Hon var brun och vit när vi hämtade henne, men nu är det bara hennes öron som är mörka.
                        Vem fasen vill ha en vit hund egentligen .


                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • tanteva
                          • September 2015
                          • 1399

                          men åååå är det en nakenhund med päls =D ja dom måste ju vara underbara =D aldrig sett någon förut med päls... =d lite lagom storlek med när man har katt tycker jag =D nu vart jag sugen på en sådan längre fram =D

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Nu ska du veta Eva, att jag trimmar ner denna lilla pajas "hej vilt". Denna puff har en lååång päls normalt, men hennes päls passar inte in i det fria liv hon lever i under våra långa skogspromenader - ris, barr, och en massa annat jox skulle ha fastnat i hennes päls om hon inte skulle trimmas.
                            Nu är det bäst, att jag slutar med hundprat, eftersom det annars skulle kunna bli hur långt som helst. Fast lite OT är bara kul .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • tanteva
                              • September 2015
                              • 1399

                              ja såg på bilder för jag var ju tvungen att googla =D trimmar du själv eller kör du rakapparat, men jag tvivlar det blir snyggt på en sådan fin hund =D men lagon långhårig är ju bäst... men dom har så näpet å fint huve... och jag vill ha hundar som skall leva fritt liv å inte åka på utställningar... =) det var trevligt att prata hundar med dig =D

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Trimmar den lille pajasen själv med tvivlande resultat, jag har inte det minsta feeling att trimma hund - men Lykke är lycklig ändå .

                                Tillbaka till icke OT

                                Jag har beställt ett litet gäng med corysar till mitt första återuppstartade kar, förhoppningsvis får jag hämta imorgon.
                                Till helgen ska jag inreda kar nr. två igen (180L), fast vet inte egentligen hur jag ska inreda riktigt. Fiskart är ett frågetecken - i alla fall just idag, fast en liten aning har jag allt .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...