Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Haha! Det var skojig läsning

    Kommentar

    • tanteva
      • September 2015
      • 1399

      det blir ju hur fint som helst ju =D

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Japp, skojsigt översatt, men lite förstår vi väl .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Lite mer färg nu på dessa trevliga nykomlingar

          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Vilken vacker ögonfärg den har

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ja, dessa blå ögon följer mig hela tiden . Dom här godingarna är så himla sociala och trevliga - i alla fall än så länge, inte könsmogna än förmodar jag

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Du ser vilket gott vatten du flyttade till Inger *blink, blink*. Härligt att se att du börjat på nästa förälskelse.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Det kommer fler förälskelser så småningom "blink, blink"

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Kul! "blink, blinkeliblink"


                    Sent from my iPhone using Tapatalk
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Idag har jag gjort en "vattenbyteslag" i en tio-litershink (till kommande VB), bestående av catappablad och eklöv. Tänkte jag skulle hitta lite mogna alkottar också, men dessa verkar inte vara mogna här uppe än :-). Någon som vet, var jag kan få tag på aningen billigare catappa än dom som jag har köpt på en nätbutik?

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        Jag har plockat gamla torkade alkottar som fortfarande satt på trädet. Är dom inte bra? Eller är det samma sak som mogna? Finns hur mycket som helst här utmed bäckarna

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Är det årets skörd av alkottar och dom är bruna så funkar det, men är det fjolårets så är dom nog lite "matta" av regn och annat skulle jag tro. Bara vad jag själv tror, ingen expert alls

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Fortsätter lite när jag ändå är igång.
                            Jag frågade tidigare i min tråd, men fick inga svar då - men anser ni som har/haft "woffar", att 180-liter är för litet till dessa charmörer?

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Idag har jag gjort en "vattenbyteslag" i en tio-litershink (till kommande VB), bestående av catappablad och eklöv. Tänkte jag skulle hitta lite mogna alkottar också, men dessa verkar inte vara mogna här uppe än :-). Någon som vet, var jag kan få tag på aningen billigare catappa än dom som jag har köpt på en nätbutik?

                              //Inger
                              Får jag ge ett tänk Inger? Om det är ok med det så skulle jag för egen del ta reda på under en ganska lång tid hur bra vattnet är i sina grundegenskaper innan du lägger krut på att ändra vattnets egenskaper. Det kanske är bra som det är? Du vet det där med låååångsammma förändringar? Det där som du nyss var så duktig på? Varför blad, alkottar och annat redan nu? Behövs det?
                              Med vänlig hälsning, herr Frågvis.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Får jag ge ett tänk Inger? Om det är ok med det så skulle jag för egen del ta reda på under en ganska lång tid hur bra vattnet är i sina grundegenskaper innan du lägger krut på att ändra vattnets egenskaper. Det kanske är bra som det är? Du vet det där med låååångsammma förändringar? Det där som du nyss var så duktig på? Varför blad, alkottar och annat redan nu? Behövs det?
                                Med vänlig hälsning, herr Frågvis.
                                Jamen Johnny, allt detta allt har varit från start, så varför inte fortsätta - eller?

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...