Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NiceFool
    • June 2011
    • 154

    riktigt snyggt är det.
    / Dansken

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      Väldigt väldigt fint Inger

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Tack så mycket för respons, ni är väldigt snälla

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Ursprungligen postat av Inger H
          Tack så mycket för respons, ni är väldigt snälla

          //Inger
          Det är vi nog också eller i varje fall de andra, men framförallt ärliga,
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Toppenfin inredning. Här har du jobbat exemplariskt, Inger!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Toppenfin inredning. Här har du jobbat exemplariskt, Inger!
              Du är också snäll Mats, tack . Tycker väldigt bestämt, att inredningen passar för ett gäng med små dvärgciklider .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Sent nu i eftermiddag så beställde jag fiskar efter mycket tänkande hittan å dittan. Jag har valt en art, som ska trivas i lite högre PH. Jag har kollat på massor av filmer på YT på denna art. Det blir inga "woffar" i detta 240-liters - kanske i mitt 180. Denna art har jag haft för ett antal år sedan, men inte just denna variant.

                Jag måste ju tänka som så, att har jag ett vatten med ett PH på 8, så måste jag ju faktiskt ha fiskar som ska trivas i detta vatten. (ibland, så är Inger klok)
                Uppdaterar mer nästa vecka, vet ju inte säkert än, om fiskarna levereras eller ej . Spännande värre, att gå efter listor

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Du vet banne mej hur man håller folk på halster, Inger!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Du vet banne mej hur man håller folk på halster, Inger!
                    Japp, det är kul det , men ibland när jag har beställt så kommer inga firrar alls, så då väntar jag hellre ett tag med uppdatering .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Ursprungligen postat av Inger H

                      Japp, det är kul det , men ibland när jag har beställt så kommer inga firrar alls, så då väntar jag hellre ett tag med uppdatering .

                      //Inger
                      Aha det händer inte bara mej med andra ord Hoppas dom kommer då

                      Kommentar

                      • tanteva
                        • September 2015
                        • 1399

                        spännande som bara den inger.. ser fram emot att få se vad det blev =D det är så härligt att höra du är på G nu igen med stora kliv =D

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ja Eva det är hur kul som helst, fast stora kliv vet jag inte - hellre då små kliv .
                          Jag tippade ju i sand i 180-liters också, men kom ju på efteråt det där med vattenpasset du vet. Bara att ösa ur sanden igen och göra rätt

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • tanteva
                            • September 2015
                            • 1399

                            men alla vi gör ju dem där misstagen hela tiden.. se på mig som hällde torr sand i karet för torrinredning ha ha , jag kan ju säga att efter det kommer jag skölja all sand flera gången ha ha det vart dimman i lützen det ha ha

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Jag är så himla fotosugen, men har ingenting att fota (mina barber är ju redan fotade), så jag kan inte låta bli att knäppa några bilder på mina växter, som jag har i detta 240-liters.
                              Jag är helt förundrad över dessa "enkla" växter, som inte alls har varit enkla sen år 2007, då jag startade mitt allra första kar. Jag har alltid gillar både anubias och dessa java av olika varianter, men har aldrig lyckats något vidare.

                              Så för att analysera lite, så måste nog denna långsamma uppstart (som har pågått snart i en och en halv månad), som jag nu har gjort för allra första gången även ha en inverkan på växterna - i alla fall dessa som jag har.
                              Jag använder ingen gödning av något slag, bara vanligt vatten utan några tillsatser alls .
                              Mina vänner som har följt mig genom åren, vet hur mina växter brukar bete sig
                              Nu så suger jag på den här godbiten så länge den varar...

                              //Inger
                              Bifogade filer
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Sååå fräscha växter Det har faktiskt hänt en gång att jag trodde att jag skulle misslyckats med javan för den vissnade ner och blev svart men jag fick veta att dom brukar göra så när dom får för mycket kväve (tror jag det var) och när jag drog ner på pmdd dosen kom dom igen. Så det är nog en fördel att inte göda så mycket i början. Det är i alla fall min slutsats

                                Kommentar

                                Arbetssätt...